{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
944 visninger | Oprettet:

Efterskole!? HJÆÆLP {{forumTopicSubject}}

Hej Alle HG'er! (:
Jeg skal gå på efterskole i året 10/11.
Jeg vil self. gerne på hestelinje, med min hest, men kan i anbefale nogle?
Har kigget på:
Lundby Efterskole
Aalestrup Naturefterskole
Ladelund Efterskole
og nogle flere!
Kan i anbefale dem?

Har også nogle krav self. hvis i kender nogle:
Helst på sjælland
Egen hest
Ordenlig undervisning(gerne rigtig god!)
Ride hverdag
Folde
Dressur,terræn,Spring og gerne horsemanship
Gerne besøg til stutterier m.m

Er også i tvivl om:
Hvis man gerne vil hjem i weekenderne, hvem passer så ens hest? Er der nogle til det? eller bliver de bare lukket på fold? (:

-Håber virkelig i kan hjælpe mig hurtigt, da man snart skal tilmelde sig for at få plads (:
- Laura

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Efterskole!? HJÆÆLP
  • #1   23. jul 2009 jeg gik på Lundby i to måneder, jeg stoppede udelukket pga. dårlig mad.
    nu er køkkendamen blevet fyret (det kunne de godt have gjort lidt før)
    så hvis den nye køkkendame er bedre, kan jeg klart anbefale Lundby.
    På Lundby havde man weekend vagter, to og to sammen, så man fik så og så mange vagter i weekender og ferier. De stod så for at fodre, muge og lukke på fold, det fungerede godt. man havde også en stalduge på året, hvor man havde stalden, og skulle blande foder, gi hø og stå for det i stalden, i den uge havde man ikke skole timer.

• #2   23. jul 2009 ikke godt med det mad der :S
    Men problemet er der er ingen pladser :S
    Men udøver de også horsemanship osv.?
    og hvordan er rideforholdene?

• #3   23. jul 2009 Jeg kig på Ladelund Efterskole sidste år.
    - den er godt nok ikke på sjælland..
    - jeg havde selv hest med. Og der bliver også taget hensyn til dem, der har hest med. Man kan have 4 valgfag(man skal, hvis man ikke har tysk), men man skal have 3, men hvis man så har hest med, så behøver man kun at have 2, så har man to fritimer, som man kan bruge på hesten. Og så får man lov til, i stilletimerne, hvor man egentlig skal være på værelset, at gå ud til sin hest.
    - Man får undervisning på hold, men vi fik undervisning hver anden gang af en professionel dressur rytter. Det var meget dejligt! Og hvis man skal have springundervisning, skal man selv betale for det, for det hører inde under rideskolen og ikke efterskolen.
    - Man skal selv organisere, hvilke dage man vil ride, man kan sådan set godt ride hver dag, det er op til en selv.
    - Man skal selv lukke sin hest på fold, der er nogle jordfolde og så er der en enkelt græsfold, nogen gange er græsfolden lukket, så står det inde i stalden, det er hvis det har regnet rigtig meget, så den ikke bliver ødelagt. Og man må kun have hesten ude et par timer, men hvis der er flere heste, der går sammen, så må de gerne stå der længere.
    - Der er masser af steder man kan ride tur, der er to udendørs ridebaner og to ridehaller, en stor og en lille. Og så er der en mini opvarmningshal.
    - Der er noget, der hedder linjedage, så er det en nogle dage, hvor i kun skal have hestelinje, så kan det være, der kommer en sadelmester, en der fortæller om horsemanship og hvor i kan prøve det, der kan være besøg til stutterier m.m. det er noget i selv skal komme med foreslag til.

- håber det var nok info, ellers så skriv.

• #4   23. jul 2009 Man kan spørge nogle af de andre, der har heste, om de vil passe ens hest i weekenden. Man kan også selv være staldvagt en weekend, det får man også penge for(:

• #5   23. jul 2009 Kan klart anbefale Aalestrup, gik der året 07/08, der har vi også 2 weekender i løbet af året hvor vi skal passe heste (Lukke ind og ud, morgen- og aftenfodre + ligge halm ind)
    Der har man også 2 uger hvor man er i praktisk. Hestepiger skal en uge i stalden og en anden uge i enden køkken eller rengøring .

Skolen har både dressur og spring undervisning, så har man linjefags timerne så man får i hvertfald redet 4 gange om ugen, også er det jo op til en selv at holde sin træning ved lige.
    Af faciliteter har de 2 ridebaner 20x60 og 1 20x40, så har de et ridehus 20x60 med spejle og en masse spring matrialer oppe bag ved selve skolen er der en masse ridestier hvor der også er faste forhindringer.
    Da jeg gik på skolen var en af elevernes træner hjemmefra ude og undervise lidt en dag.

Vi har også mulighed for at komme med til hingstekåring, og andet.

Synes selv det var en super god efterskole, og et år der aldrig bliver glemt.

• #6   23. jul 2009 Du er i mit hjerte&..:

Hvor lang tid før skal man melde sig ind på aalestrup ca? smiley
    jeg har meldt mig ind her i maj, og er på venteliste. skulle gerne komme ind til skoleåret efter sommerferien næste år smiley Tror du jeg kan nå at komme ind? ;S - til 10'ende klasse.

• #7   23. jul 2009 Hvor langt er du på vente listen ?

For det kommer jo også meget an på hvor mange heste de har plads til smiley

• #8   23. jul 2009 aner det ikke.. kan man rige der op og få det afvide? smiley (hvornår kan man ringe?)

• #9   23. jul 2009 nej ingen HMS på Lundby. det begyndte jeg på da jeg kom hjem derfra.
    men man skal også være skrevet på venteliste i laaang tid. jeg blev skrevet op et år før, og var nummer 20 på listen da alle var optaget, der kom en ledig plads, og så valgte de mig, da de syntes at jeg passede bedst til skolen.

Kommentér på:
Efterskole!? HJÆÆLP

Annonce