Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af lampe 250 kr.
  • Tjekke rør og skifte en pakning - fra have ind i hus 2.000 kr.
  • Vandhane Blinker røde 1.500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Samler en kontigent seng manuel 300 kr.
  • Montering af baderumslampe 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Barfodet (:
  • #1   19. jul 2009 når de er barfodede kan de jo klare der meste smiley
    Men hvis du skal have et råd er det vel bare at passe lige så godt på dens hove som hvis den havde sko på smiley

• #2   19. jul 2009 jeg er ikk så klog, men er der nogen der vil fortælle mig hvad forskellen er på barfodsheste og en hest der bare går uden sko?!:-)

• #3   19. jul 2009 ja, hvis ikke mere (:
    i starten skal de nok beskæres hver 3. uge eller sådan noget (:
    jeg tror han har stærke hove, så håber på at kunne ride ham rimelig hurtigt bagefter (:

• #4   19. jul 2009 jeg får en barfodssmed fra irland ud, han har hjulpet et par på gården med at trimme hovene osv., de har ikke været halt, kun ømtået i starten.

• #5   19. jul 2009 Dejligt smiley

Min har fået barfods i et par år snart. Og der er ingen tvivl om, at han aldrig nogensinde skal have jernsko på igen smiley

Nogle specielle råd du søger?

• #6   19. jul 2009 Fik også rykket skoene af min vallak for 2 uger siden, de flåsser meget lige nu, så de skal passes ekstra meget her i starten.. smiley

• #7   19. jul 2009 Hvor længe tager det normalt før de ikke er omtået længere?
    er der nogen forskel på om de har lyse eller mørke hove?
    hvordan holder man dem bedst så sålen bliver tyk?

• #8   19. jul 2009 Det er meget individuelt hvor længe de er ømtåede - hvis de overhovedet er det. Det afhænger af hornets kvalitet, styrke og generelle sundhed. Beste anbefaling er at gå forsigtigt og gradvist frem - og langsomt vænne hesten til at gå på grus, asfalt. Hvis hovene er stærke, og ikke slides så let, - så er asfalt ikke noget problem. Grus (jo større/skarpere sten des værre) er derimod oftest det der gør dem mest ømme, - og dér må man prøve sig lidt frem.

Der er ikke nogen forskel på lyse og mørke hove, ud over farven. Det er farvepigmentet der er forskellen. Farvepigment har intet at gøre med hovens styrke.

Hvordan man holder dem bedst, så sålen bliver "tyk" - er et spørgsmål om korrekt beskæring. At der er ordentligt plads til strålen, - så den ikke bliver "presset ind" - samt at hælene er tilpas korte så strålen kan blive ordentligt stimuleret af underlaget, og hele hoven kan udvide sig, og cirkulationen i hoven er optimal.

• #9   19. jul 2009 han har gået uden sko til han var syv, hvor han stod i løsdrift.
    hvis han taber en sko nu, er han ikke halt eller noget, og man kan sagtens ride ham på astfalt, selvom han virker en smugle øm, men det er vel klart.
    hvor ofte skal de beskæres?
    kan man bruge en normal smed, eller er det bedst med en rigtig barfodssmed?

• #10   19. jul 2009 Hvor ofte de skal beskæres er også individuelt smiley Hvor lang tid der går generelt har jeg ikke helt styr på...

Om du kan bruge en normal smed, afhænger af om din smed er god smiley Jeg har ind til videre aldrig mødt en smed, der kunne finde ud af at beskære hove ordentligt. Så dét holder jeg mig fra. Én gjorde dem pilskæve, én beskar enormt ujævnt, så der var buler rundt omkring - og generelt så fjerner en smed størstedelen af hestens stråle (DUMT!) - og de gør ikke hælene lave nok til at strålen kan komme ned og røre jorden ordentligt.
    Men man kan selvfølgelig være heldig at finde én, der godt kan finde ud af at gøre det, som det bør gøres.

• #11   19. jul 2009 min nuværende smed skær en del af strålen, men laver ikke hælen høj.
    jeg har snakket med en barfodssmed der alligevel kommer ud og beskær nogen af hestene på gården. han ville så tage skoene af ham om beskære dem, og komme igen når jeg synes Safir skal beskæres igen.

• #12   19. jul 2009 Lyder som en god idé med barfodstrimmeren så smiley Hvis han alligevel kommer forbi, passer det jo fint smiley

• #13   19. jul 2009 ja det gør det (:
    skal man smøre hovene med noget specielt?
    var har en hest der fik skoene af for 6 måneder siden, ejeren smør hans hove i tjære, hvad hjælper det?

• #14   19. jul 2009 Ingen grund til at smøre dem. Olie og hovfedt holder vandet ude fra hoven. Jeg smører ikke hovene med noget. Men bruger ind imellem æblecider-eddike, - som er godt mod sur stråle, og andre bakterier (underlaget i skuret er ret surt, og det påvirker strålen).

Tjære ved jeg ikke lige noget om...

• #16   19. jul 2009 kan du give et eksempel på hvor man køber dette tilskud?
    han får det de fodre med på gården, lidt havre og pavo, men kan godt selv ligge tilskud oven i det.

Kommentér på:
Barfodet (:

Annonce