{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hvem elsker ikke kød?
  • #4   18. jul 2009 spiser kød, lige meget hvad?!

• #8   18. jul 2009 jeg ELSKER en god rød bøf... MUMS....

men derfor er dyrevelfæren stadig uretfærdig... men jeg er overbevist om at det INTET ændre hvis jeg undlader at spise kød...

• #13   18. jul 2009 Hihi min mand har arbejdet på Danish Crown, så ved godt hvad der blir stoppet i de diverse ting smiley Og spiser stadig gladeligt pølser smiley

• #15   18. jul 2009 Nu er det bare sådan at man får det man køber. Hvis man tror man kan købe fx 5 kyllinger til 100 kr og så forvente, at de har haft et godt liv så er man jo lidt naiv.
    Har det ok med at spise kød, men gider ikke spise skod kød. Heller spise mindre kød og så købe noget ordenligt kød.

• #16   18. jul 2009 Jeg spiser stadig kød. Vi mennesker har altid gjort det, andet ville være unarturligt. Rovdyr dræber - har I noget imod det? Selvfølgelig skal slagtning osv. ikke foregå på en uhumant vis.

• #18   18. jul 2009 Nej, selvfølgelig er voldtægt og mord ikke iorden. Men mener du at det er forkert at spise kød? selvfølgelig skal dyret behandeles under humane vilkår... men hvordan ville vi fungere hvis ikke vi fik kød, mælkeprodukter osv?

• #19   18. jul 2009 "Hvad med alle de dyr der har det godt?" "De viser kun de dårlige steder"

Øøøhm what?
    Du må undskylde, men jeg forstår ikke jeres tankegang?

Hvordan kan det være godt for et dyr, at blive avlet blot for at blive spist?
    Hvordan kan det være godt for f.eks. en ko, at få frataget sine kalve blot for at landmanden kan få mælken?
    Hvordan kan det være godt for dyr, at skulle dræbes alt for tidligt, blot for at i kan sidde og mæske jer?

Hvordan ville du selv have det, hvis du vidste at den eneste grund til du blev født og lavet var, at du skulle spises?

Det var bare for at nævne det, hvis dyret har det "godt" ..

Men udover det, så er der faktisk EKSTREMT få dyr - også på økologiske gårde - som rent faktisk har det 100 % procent godt.
    Det er rigtigt de har det BEDRE end så mange andre dyr, men det gør da ikke deres forhold til gode!

• #21   18. jul 2009 Undskyld mit dårligt formulerede sprog, men har været tidligt oppe og er pænt træt smiley

• #22   18. jul 2009 ANNA SKOVRUP:

Hvordan vi ville fungere hvis ikke vi fik kød og mækeprodukter?
    SVAR: Meget bedre end nu!
    Man får det psykisk meget bedre og følet sig langt mere frisk og f¨r mere energi, men udover det er der faktisk en hel del ting i f.eks. kød som ikke er særlig sundt.
    Men så kan man jo vælge at erstatte de sunde ting i kød med f.eks. bønner, soja osv. og så får man næsten kun de gode ting.

• #24   18. jul 2009 jeg blir nok ved med at spise kød, men det her er jo slet ikke fair /':

• #27   18. jul 2009 En god bøf kan ingen sige nej til, haha.
    Sådan er livet, dyr spiser dyr.
    Vegetare bekæmper i princippet alle dyr (inkl mennesket), hvis vi (mennesket) er onde når vi spiser dyr, så er løven vel også ond når den æder en gazelle (eller hvad sådan en nu spiser), der lider gazellen jo også. Wtf jeg spiser kød og tror ikke det gør nogen forskel hvis jeg holder op smiley

• #28   18. jul 2009 © De bidløse vegetarer! -Har sommerferie!! ! og Deschain . : Okay, godt at vide, det vidste jeg ikke :).
    Men jeg må ærligt sige, at jeg stadig spiser kød.

• #29   18. jul 2009 HELENE HANSEN:
    Forskellen er bare, at løven gør det for at overleve ..

• #31   18. jul 2009 Deschain . - Har set veganere der desideret ser syge ud pga. vitaminmangel, mangel på diverse olier fra fisk osv.. Så det er bestemt ikke alle der kan holde til den livsstil.. Min søster er vegetar, og hun har set nøjagtig det samme ved folk i hendes omgangskreds..
    Kan godt se jeres point i at masse avl, dårlige levevilkår osv er dybt forkasteligt! Men hvad med dem der overspiser? Så et program om (undskyld sproget) folk der var så fede at de risikerede at dø... Deres indtagelse af fødevarer svarer til 6-8 alm personer.. Og der kommer desværre flere og flere af de stakkels skæbner. DETTE har en stor indvirkning på fødevare markedet, for i takt med at vores forbrug stiger, stiger produktionen osse (klart nok).. Skal der ikke hives fat i det enorme overforbrug, før i går til kamp mod os almindelige mennesker med et almindeligt kødforbrug??

Håber det er til at finde hovede og hale i .. Er Meeeeega træt :S

• #35   18. jul 2009 BERING

Øøøhm der er noget kjeg har overset?
    Hvor præcist ser du nogen der kalder kød spisere onde eller sviner dem tiL?

• #38   18. jul 2009 Nu er jeg sådan indrettet, at jeg faktisk ikke kan lide det meste kød, men det kød jeg godt kan lide har jeg nu til sinds at blive ved med at spise. Jeg foretrækker så også at købe økologisk, da de steder jeg kender til med økologisk landbrug behandler deres dyr helt efter bogen.

• #39   18. jul 2009 Vi køber stortset altid økologisk kød da dyrene så har det bedre..

• #40   18. jul 2009 Syntes helt klart det unfair for dyrene , men jeg spiser altså stadig kød smiley

• #41   19. jul 2009 Friland og øko spiser jeg

Det er mega unfair og vi burde skamme os, men spiser stadig kød.

• #42   19. jul 2009 jeg regnede entlig ikke med at der var nogen der ville blive vegatar fordi jeg startede denne debat. jeg vil bare sige jeg synes det er forkert at spise dyr. selv om nogle få dyr har det godt på nogle gårde bliver de stadig avlet for at blive spist. hvor egoistisk er det ikke lige af mennesker at gøre det som om dyr bare er grøntsager der ikke har nogle hjerne, sanser og naver.

men helt erligt jer her inde der nærmest skriver: og hvad så jeg spiser stadig kød! basta. får i det ikke bar en lille smule dårligt over at se den film? Og det fårgår også i danmark det der sker i filmen, det er naivt at tro andet. og jeg kan blive ved og ved C: men alle sover måske nu? smiley ellers skal jeg glædeligt blive vedXD

• #43   19. jul 2009 BERING:
    Selvfølgelig synes vi - ihvertfald jeg - at det er forkert at spise kød, for ellers ville vi - ihvertfald ikke jeg - ikke være vegetarer ;o
    Så det giver slet ikke mening det der :o)

Derudover vil jeg gerne tilføke, at jeg INTET har imod kødspisere.
    Næsten alle mine venner spiser kød, og har faktisk kun haft en kæreste som ikke selv spise kød - Han var endda veganer. Det forhold måtte så tilgengæld også ende af BL.A. den årsag, at han ikke formåede at lave en ordentlig kost, og ikke ville lytte. Han var og er nemlig veganer ved blot at lade hver med at spise alle de ting. Nå, thats not the point.

Min pointe er, at jeg mener ikke der er noget galt med kødspisere, men de skal acceptere at jeg ikke ønsker at støtte sådan et foretagende, ligesom en eventuel kæreste ikke skal spise kød og derefter kysse ;o

<b>MEN!
    Jeg må indrømme, at jeg synes det er EKSTREMT svagt, at sige "I har helt ret, det er sååå synd og bla bla bla .. MEN jeg vil altså ikke holde op med at spise kød"
    Der siger jeg altså stop!
    For hvis man VIRKELIG mener det, så stopper man også!</b>

• #44   19. jul 2009 Katherina T: Er du selv vegetar?

• #45   19. jul 2009 © De bidløse vegetarer! -Har sommerferie!! !:
    ja det er jeg det har jeg kun næsten været i et halvt år, men jeg har ikke fortrudt min beslutning. min mor siger hun synes det er helt i orden bare jeg spiser ordentlig mad og sætter mig ind i det så jeg ikke kun spiser salat og bliver syg. min far derimod synes det er åndsvagt jeg ikke vil spise kød mere, han er faktisk ierterret over det, men han skal ikke regne med at jeg spiser kød af den grund . jeg har intet imod dem der spiser kød, folk skal bare vide hvad det er der ligger i køledisken i supermarket.

• #46   19. jul 2009 Selvfølgelig er det synd at de ikke bliver behandlet ordentlig. Nu er det heller ikke så slemt i DK om i USA. eller hvor nu videoen er optaget, men jeg kan nu godt lig en god bøf og det bliver jeg ved med smiley

• #47   19. jul 2009 Okay ;o

• #48   19. jul 2009 Nu spiser jeg ikke store mængder kød.. men en god bøf smager nu engang dejligt..
    Selvfølgelig ville jeg da ønske at alle dyrene blev behandlet ordentligt, men selve det at de bliver opdrettet til spisning synes jeg ikke er synd, de ved ikke de skal dø..
    Hvis ingen spiste kød tror i så det ville være bedre for køer og grise ? så ville dyrene jo uddø for hvorfor skulle bønderne holde dyr de ikke fik noget ud af ? sorry men sådan er virkeligheden altså..
    Jer der er vegetarer.. har i hest ? rider i i læder sadler, med læder trenser, i læder støvler, har en læder sofa ?? eller lignende.. jamen så støtter i jo også produktionen..
    Og rigtig mange vegetarer og veganere mangler faktisk nogle vitaminer og proteiner som man bedst får fra kød..

• #49   19. jul 2009 SIGNE:

Bare for at besvare dit spørgsmål:
    Det er EKSTREMT svært helt at undgå læder, da næsten alt tøj, sko, biler, cykel sæder, jakker osv. indeholder læder, men man kan prøve.
    Personligt vil jeg end ikke i nærheden af pels!
    Jeg har det fint med at mine venner spiser kød, men de skal godt nok ikke gå med pels,for der sætter jeg gr´ænsen!
    Læder er i nogle tilfælde nødvendigt, mens pels blot er til pynt,
    Men altså!
    Nej jeg rider hverken i læder sadel, læder trense, læder sko, læder jakke, læder gjord eller andet, og forsøger faktisk at sænke mit forbrug af læder ;o

• #50   19. jul 2009 jeg mener bare vi behøver ikke at tænke: nå vi kan ikke gør hele verden god så vi kan lige så godt spise dyr nu vi er igang. hey vi kan jo starte et sted som at ikke spise dyr det er jo entlig let nok der findes så meget andet mad det er bare at sige nej tak til kød. jeg ved godt det ikke er alle der bare kan sige stop med at spise kød det kan vel være lidt som at ryge, svært at stoppe når man gør det. håber i forstår det jeg skriver , er lidt trætXD

• #51   19. jul 2009 Siger aldrig nej til kød, der findes intet bedre end en lidt rød bøf m. bacon om - ummmmm! Eller ande og lammesteg, super dejligt.

Og nej jeg bliver ikke vegetar fordi jeg ikke mener det er løsningen på problemet, men mener istedet man skal fokusere på at få folk til at købe økologisk eller fra stedet hvor de mener dyrene har haft det godt - og prisen er jo en grund af dette.
    Iøvrigt, så hvis ikke mange i Danmark spiste kød ville landmændene blive nød til at sende deres slagtedyr til udlandet for at blive slagtet og dermed også udlede mere Co2 - nej tak til det, så hellere max en times transport til det næste slagteri.

Nej det er heller ikke synd at vi avler dyr for at æde dem. Det kaldes indstrulisering ( nok ikke stavet korrekt ), alt er blevet indistriuliaseret også samfundet. Folk flyttede fra landet til byerne, folk slog sig sammen om forretninger som mejerier, brugser mm. og fik plads til mere og råd til mere - samme med slagte dyr. Jo flere penge, jo flere dyr.
    Jeg ved ikke hvor mange 'små' landmænd der skulle være med en besætning på 20 dyr hver der skulle til for at brødføde danmark med både kød og mælk, alt alt for mange.

Anyways, hysteri, ekstremisme og snævertsynhed hjælper intet i en debat - så kommer man ingen vejne.

• #52   19. jul 2009 Krikken ( the forbidden fruit taste the sweetest ) . :
    jeg er ikke helt med synes du at vegatre er snævert synet?

• #53   19. jul 2009 I nogen tilfælde ja - eller lad mig så omformulere det til " at kun se på det negative " :).

• #54   19. jul 2009 jeg må indrømme jeg ikke kan se noget posetivt ved at spise dyr, en anden grund til jeg er vegatarC: men god nat, skal op kl 5 i morgen eller rettersagt i dag XD så må nok hellere komme i seng

• #55   19. jul 2009 Læs mit indlæg, der står min mening forklaret - dyr er ædelse for mig, de kan ikke tænke som mennesker og er derfor heller ikke istand til at vide eller tænke på om de skal dø. De er lykkelige til den dag de står med en pistol for panden hvis deres liv ellers har været godt ( eks den video Bonnie satte ind ).

Ellers læs denne;

Vegetarer slår også ihjel

05. december 2008 04:37 Lama Ole Nydahl er ikke vegetar, og det er der en god grund til, forklarer buddhist Nicolai Sennels

Tedrikning kan virke harmløst. Men også tedrikkere har liv på samvittigheden.

Spørgsmål:

Er hans hellighed Karmapa (buddhistisk lærer) og Lama Nydahl vegetarer? Hvis nej, hvorfor ikke?

Med venlig hilsen
    Rune

Svar:
    Kære Rune

Karmapa er så vidt jeg ved vegetar. Lama Ole Nydahl spiser meget gerne vegetarisk, men er ikke vegetar.

Årsagen til at Ole ikke er vegetar er at hans lærer bad ham om at være så fleksibel som muligt med maden. Ole rejser verden tynd og besøger folk og centre mindst et par gange om dagen. Hvis de alle steder skulle servere vegetarisk for ham ville det være for stort et besvær og det ville give en følelse af adskillelse (og formentlig også moralisme) mellem ham og alle kødspiserne.

Den store buddhistiske lærer Kalu Rinpoche (1905 - 1989) var en gang til vegetar konference i USA. Mens alle vegetarerne sad og drak urtete bestilte Rinpoche en saftig bøf. Alle vegetarerne sad og stirrede på den ærværdige lama, og endelig var der en der dristede sig til at spørge om hvorfor han spiste kød.

Rinpoches svar var: "For at lave urtete skal man plante en masse tebuske. Når man planter buske, skal man først pløje og harve jorden, hvilket betyder at alle de dyr som lever i jorden kommer op og dør i solen og alle de dyr som lever på overfladen kommer ned under jorden og dør der. Når man høster teen kommer man også til at slå mange dyr ihjel, og under transporten vil endnu flere væsner blive dræbt. I stedet for at sidde der og drikke urtete kan i derfor lige så godt drikke en kop blod."

Rinpoches svar er selvfølgelig lidt dramatisk men jo også sandt. Jeg håber svaret dækker alle aspekter af dit spørgsmål.

Alt godt
    Nicolai Sennels
    Psykolog og buddhist

• #56   19. jul 2009 Så udspecificere jeg det da; slagte dyr er for mig mad. De skal holdes forsvarligt ja, uden at de lider - men ud over det så er de bare mad.
    De er et produktionsdyr og ikke et hobby eller kæledyr.

Og ja jeg ser sikkert også ganske grotesk på mine med mennesker, det indrømmer jeg da gerne :o).

Dyrene er ikke skabt for min skyld, men produktionsdyrene er avlet for min skyld og ikke for andet end at blive spist eller malket. En anden ting er hobbydyr, kæledyr og dyr i naturen.

• #57   19. jul 2009 © De bidløse vegetarer! -Har sommerferie!! !: Personligt er jeg også imod pels, da jeg ingen grund ser til pels og dyrene opdrættes kun for dette.. mens læder bruges fra dyr der alligevel slagtes til spisning og man derfor bruger mere af dyret hvilket jo er godt (i mine øjne)..
    Men mange vegetare og veganere bruger ukritisk læder udstyr og holder kæledyr/heste som jo også har et unaturligt liv.. har dog også set nogle der var meget fanatiske og mente alle dyr skulle slippes fri og have stemmeret smiley må indrømme at det kan jeg ikke tage seriøst smiley

Men synes ingen svare på hvad dyrene så skal.. for som sagt så vil ingen (eller meget få) jo holde køer eller grise for sjov.. skal vi så slippe dem ud i naturen eller hvad ? spiser vi ikke kød i Danmark vil der blot blive transporteret flere dyr til udlandet.. altså faktisk forværrede forhold..
    Jeg vælger da fritkøende dyr når jeg kan og fx altid æg fra fritgående høns..
    Dyr spiser jo hinanden og vi er faktisk også et dyr..

• #58   19. jul 2009 Der vil jo ikke opstå det problem, at vi har for mange dyr, for hvis ivi nu bare siger at vi har 100 mennesker.
    100 mennesker der ALLE spiser 2 kg kød om ugen.
    Lige pludselig beslutte 50 ud af 100 sig for at droppe kødet helt.
    Så begynder de sidste 50 jo ikke pludselig at spise 4 kg kød om ugen af den grund.

MIN POINTE:
    Man avler kun så mege der er brug for, så hvis folk ikke spiser kød avler man ikke så meget = Man slagter ikke så meget.

Nu smutter jeg i seng ;o

• #59   19. jul 2009 © De bidløse vegetarer! -Har sommerferie!! !: jamen i mener jo alle skal holde op med at spise kød ikke.. hvad så med dyrene ? skal køer, grise, høns osv helt afskaffes ?

• #61   19. jul 2009 åhhh.,... et af de bedre emner på HG, hold op hvor kan det få folk op af stolene.

suk.

her er altså mit input!
    :
    1) ja filmen er forfærdelig, og vi bør alle arbejde for at udvikle bedre slagtemetoder, transport af dyr og drevelfærd generelt.
    2) vi får ikke bedre dyrevelfærd ved IKKE at spise kød. der vil evt på sigt bare være færre dyrelandbrug, men forholdene for DE dyr vil stadig ikke altid være optimale. Det handler om at FORBRUGERNE skal vælge anderledes. spis kun kød fra KVALITETS slagterier, friland, økologisk - you name it... bare IKKE det billigste af det biligste... hvis folk ofrede flere penge på ordentligt kød, hvor dyrene har det bedre, er det DER pengene ligger for producenten, og flere landbrug vil blive omlagt smiley
    3) nej nu stopper i! I har så travlt med at vi ikke må tillægge hestene følelser... "den kan ikke finde ud af at være fræk, det er dig der misfortolker den, ..." ingen dyr tænker over tingene som i skriver. den er ikke ked af at kalven tages fra den, jo den savner den da kortvarigt, men så er det også glemt. den savner ikke det græs den aldrig får til sommer, fordi den ved den skal slagtes på søndag... det er OS der syns det er en babarisk måde at holde dyr på... men dyret er da ligeglad med at blive slagtet. den ved ikke bedre, heldigvis. Det er vores opgave at behandle den godt og give den et godt liv, mindske dens ubehag, og sørge for at stress mv i forbindelse m transport og slagtning er aå lille som muligt undervejs.
    4)min mand er jæger, og jeg har det rigtig godt med at spise det kød han kommer hjem m. For de dyr har ikke lidt nogen nød. de opdager ik de dør, og har gået og hygget sig i naturen hele livet...
    5) har I opdaget, at man kan smage forskel på kvalitetskød og tilbudskød?? det kan man. og når I har smagt godt kød fra glade dyr, vil I aldrig købe billigt kød igen. smiley

6) al magt til forbrugeren! husk det.

• #62   19. jul 2009 vi slår ikke dyr ihjel og spiser dem for at redde dem fra at dø en naturlig død. vi opdrætter dyrene med det formål at dråbe og spise dem. de vil derfor ikke blive født for at blive dræbt for menneskets skyld, når vi holder op med at opdrætte dem.

ang. at dyr spiser dyr. rovdyr i naturen dræber af nødvendighed, hvis de ikke gjorde det ville de ikke overleve. vi dræber dyr for at spise dem som et bevidst val. men vores kroppe behøver på ingen måde kød. mange undersøgelser har vist at vegatarisk mad er sundere end produkter med kød i.

jeg ved godt det her er et emne som en skrue uden ende, men jeg synes det er sjovt at se hvor længe vi gider holde den kørendeC:

• #63   19. jul 2009 Jeg elsker mit kød og ville ikke undvære det smiley

Spiser kød hver dag, nogle dage kun som pålæg..

Jer der er veganer, spiser i så heller ikke vingummier? Det stivelse der er deri, er nemlig lavet af svinefedt

• #64   19. jul 2009 Tanja - Modtager IKKE udfortringer * - Ja og mange vegetarer (ikke veganere) spiser ost, ost er lavet af ostløbe, som er lavet af kavlemaver smiley

• #65   19. jul 2009 Jeg synes at vegetare og veganere der gerne vil gøre noget godt for dyr skal slå sig selv ihjel... Prøv at overveje hvor mange dyr du dræber når du træder på skovbunden, kører i bil, bygger et hus...
    Men ja, det er åbenbart kun de dyr der er større end en hvis størrelse...

For mit vedkommende vil jeg ikke vælge fra på noget som ikke kommer til at have en betydning ! og det mener jeg ikke det vil nej, om dyret bliver slået ned og ædt af et andet dyr eller af mig gør jo ingen forskel!

• #66   19. jul 2009 Synes det er synd at ingen af vegetarene/veganerne vil svare på hvad der så skal ske med de dyr hvis vi ikke spiser dem.. tror i seriøst at bønderne vil beholde dem som klappe dyr ??

• #68   19. jul 2009 Signe *spider-pig* Nu som Jesus L
    så lige hvad du skrev længer oppe angående pels, det er ikke helt rigtig det du siger smiley man bruger fx. mink kadaver til sæbe og andre ting så det er ikke kun for pelsen selv om det er den hoved saglige grund man avler dem. Og jeg vil med glæde sige at vi hjemme har en minkfarm + jeg har pelse smiley

• #69   19. jul 2009 $ Camilla H. $: Nu kan sæbe jo godt laves uden døde dyr.. troede desuden ikke man brugte døde dyr til sæbe mere, det er da det man altid får at vide...

• #70   19. jul 2009 Signe *spider-pig* Nu som Jesus L - Bliver skam stadig brugt dyr til sæbe... Daka smelter fedt fra de døde dyr de får ind, og dette bliver solgt til sæbe producenter... Mange alm. håndsæber indeholder døde dyr smiley

• #71   19. jul 2009 Kamilla Skovgaard R: Der står bare det modsatte på DAKAs side.. eller det gjorde der i hvert fald sidst en linkede der til da folk snakkede om sæbe og døde dyr..

• #72   19. jul 2009 Kamilla - Kalvemaver? Ost er lavet af mælk ikke kalvemaver

• #73   19. jul 2009 Tanja - Modtager IKKE udfortringer * - Osteløbe kommer skam fra kalvemaver ... Min mand har gået på kokkeskole, så det er jeg 100% sikker på + mig og mine medelever snakkede om det i skolen en dag smiley

Signe *spider-pig* Nu som Jesus L - Okay sært.. Det er ikke mere end 1år siden, at jeg fandt en sæbe der indeholdte bestanddele fra dyr smiley Kan bare ikk huske hvad den hed

• #74   19. jul 2009 (link fjernet)

• #75   19. jul 2009 "Osteløbe er nødvendigt i osteproduktion, fordi det får vallen til at udskilles fra mælken"

fra samme link, osten er derved lavet af mælk, men osteløben hjælper den med at blive "tør"

• #76   19. jul 2009 vi har også enzymer inde i os der hjælper med at nedbryde maden smiley

• #77   19. jul 2009 Osteløbe er et enzym, der er fremstillet af ko- eller kalvemaver (aldrig svin)

Langt de fleste oste er fremstillet med løbe fra dyr (animalsk løbe).

smiley Ergo er det meste ost lavet på indvolde fra dyr

• #78   19. jul 2009 Osteløben er ikke osten, den er med til at gøre osten tør..

Et enzym er en lille celle der kan nedbryde andre celler, som enzymter i vores mund er med til at nedbryde maden så vores krop kan bruge den smiley

Det er lavet af mælk, hvor vallen ved hjælp af osteløbe er skilt fra..

• #79   19. jul 2009 Der er stadig en rest af osteløben i osten, men det er ikke det det der er pointen. Det er at ved at vegetarer (der mener at det at spise kød er drab) spiser ost, hjælper de stadig kød industrien, da dyrene stadig bliver slagtet, selvom de ikke spiser kød.

Er det forståeligt?

• #80   19. jul 2009 Nørd - dejlig shetlandspony til salg. . - Prøver skam ikke at brænde nogen smiley Min søster er selv vegetar. Det jeg siger er bare at jeg syns det er en sær måde nogen (ikke alle) farer op med at kød er drab osv, men så stadig spiser ost, da ost osse er produceret ved hjælp af noget fra kød industrien

• #81   19. jul 2009 Nørd - Jeg håber ikke du seriøst lukker mink og grise ud i naturen :S De er ikke skabt til at overleve der, og vil højst sandsynlig dø af det.. At lukke dyr ud for de kan lide ihjel syntes jeg er 10000 gange være end de får en hurtig død ved en aflivning når de skal slagtes

• #83   15. okt 2009 Ej okay! Det er fandme synd! Stoppede der hvor de skulle til at dræbe kalvene.. smiley
    Jeg blir godt nok ikk vegetar af den grund, selv om jeg har villet længe(selv før jeg har set det her)
    For jeg elsker pizza, burger og lign... :S

Men nu ska man jo også tænke på at det ikke er alle der behandler deres dyr på den måde! :S

• #84   15. okt 2009 FABI:

Hvorfor ikke vælge en vegetarisk pizza næste gang? Salat pizzaer smager aktisk rigtig godt, og det samme gør alle andre - ISÆR når der ikke er kød på! ;o
    Du kan sagtens spise burgers alligevel! Du propper bare noget andet i dem end dyrelig ;o

• #85   16. okt 2009 Den bidløse vegetar! -Hjemmesiden færdig! KIG smiley !

Jamn så blir der nødt til at være kebab på.. ;/
    jeg ka ikk spise pizza uden nogen form får kød på.. smiley

• #86   16. okt 2009 DET VÆNNER DU DIG TIL ;O

Næste gang du spiser kød så tænk på, hvad du har set i filmen ;o

Kommentér på:
hvem elsker ikke kød?

Annonce