{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
352 visninger | Oprettet:

Bah.. Halt hest! {{forumTopicSubject}}

Da jeg var til stævne i lørdags trådte Sunrise ned i en rist i boksen, og har trukket på et af benene siden.. Vildt træls! Så har ingen hest at ride, da Casina jo ikk er kommet hjem endnu...

Så enten må jeg veeente til hun bliver, frisk eller også må jeg give mig i kast med Filippa igen.. Ved det ikk..

Kunne hun ikk lige vente med at blive halt til Casina kommer hjem den 1. Oktober!? :-S

Og sadelmageren kommer også idag, da min sadel ikk passer hende mere, skal den omstoppes, det var ikk lige meningen at det skulle være nu her, men den er begyndt at glide sådan frem at gjorden skaver under det ene forben.. Så nu skal det være!

Andre der har en ligeså succesrig tid!?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bah.. Halt hest!
  • #1   18. aug 2005 Træls! Det kører altså også rigtig godt i vores stald.. For en lille måned siden begyndte en af hestene at hoste meget.. Vi havde så dyrlæge til den, men der var ikk rigtig noget på lungerne, mend en fik noget pencilin der skulle hjælpe lidt.. -For et par uger siden begyndte Sunrise så også at hoste, men det gik væk efter en uge, med kun let ridning. Og så blev den hest, der begyndte at hoste først, halt og så blev en der hedder Naisha også lidt halt til stævnet i lørdags, men det var ikk rigtig noget og gik hurtigt væk. Og sørme om ikk Sunrise så skulle træde i den rist og blev halt..

Det er egentlig også lidt for dårlig at der er så ringe rister i boksene på en rideskole.. Hun var kommet til at træde på den med det ene bagben og så brast den sammen.. Hun fik det ene bagben i, og sprang rundt i boksen, da hun jo blev forskrækket, men der var ikk umiddelbart noget at se der efter og eller ikk om søndagen.. Mandag ved jeg ikk om hun har haltet, da hun var på græs og jeg var på arbejde.. Men tirsdag og igår trak hun noget på et af benene, vi kian bare ikk se om det er højre forben eller bagben.. Det er altså træls!

• #2   18. aug 2005 hej.. det var da noget træls noget.. både med hest og saddel..
    Den ene af mine saddler er af koldskum.. det er bare godt.. fordi den blir liggende...og den tilpasser sig hesten, og man behøver ikke omstoppe den.. rimelig praktisk..

• #3   18. aug 2005 Sunrise halter ikk direkte, hun trækker bare lidt på det ene ben, så kan godt skridte hende, men det er uden sadel og man sidder af H****** til på hende.. Heheh..

• #4   18. aug 2005 tja.. du er ikke ene....

min hest har længe haft en del taktfejl..faktisk nogle måneder ihvertfald.. i juni havde den så en rigtig dårlig periode... og da jeg kom ind i juli stod den halt fra den ene dag til den anden..

den stod så indtil for et par uger siden hvor dyrelægen endelig sagde god for ham.. og mente det muligvis var en kodeledsforvridning og en smule indfodet på den en hov....
    endelig var jeg begyndt at ride stille og roligt.. men dog stadig med taktfejl.... idag havde en anden så dyrelæge ude og han ville så lige kigge på min igen.... og ja.. han måtte konstatere at de nye sko ...er lige er lagt på idag ..ikke var lige (han trådte på udvendig side først).. så nu ville han kraftigt anbefale mig at skifte smed smiley ... som så bare er 1½ gang dyrere end den jeg bruger.. men man er vel nødt til hvis man vil have en hest..
    de dårlige sko er med meget stor sandsynlighed skylden til at min hest er spændt i venstre side modsat end den sko i højre som var mest skæv smiley

så ja.. det går skide godt...

en anden på gården har også en hest hun KUN har skridtet på i 99 dag!!.. den havde 5 graders forskel på forhovene...(dog ikke min smed).. og forskellig grad af rygmuskler...

Kommentér på:
Bah.. Halt hest!

Annonce