aad orm... {{forumTopicSubject}}
i forgårds fandt mig og min veninde nogen lyserøde larver i min hest's lort. vi kørte ud til dyrlægen med en gødnings prøve og det vidste sig at det var skrabe larver. FØJ..
igår fik jeg så vide at han osse havde to andre slags orm, blandt andet bendelorm..
Jeg har hele tiden troet at det var fordi han var stresset og fordi han løb så meget rundt på marken han ikke ville tage på, men nu er jeg altså blevet klogere..
Jeg er bare vildt sur, Da jeg købte ham for en måned siden fik vi af vide at han havde fået orme kur... han har fået en ormekur der er ret skrap så han skal bare have ro de næste par dage, men det går desværre ud over vores ridning, som ellers lige er begyndt og gå skide godt..
dec 2005
Følger: 22 Følgere: 47 Emner: 1 Svar: 778
sep 2007
Følger: 124 Følgere: 112 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 1.869
jan 2005
Følger: 63 Følgere: 51 Heste: 4 Emner: 95 Svar: 647
det jeg er sur over, er bare uærlige mennesker.
han er jo fuld af orm.. dyrlægen sagde de havde fundet mange..
men bare han bliver rask..
jul 2006
Følger: 66 Følgere: 68 Heste: 5 Emner: 3 Svar: 14
Det kan godt være han har fået ormekur, som sælger siger;0) -Den ene af vores heste, fik for noget tid siden også konstateret orm... -og der var det ikke mere end halvanden månede siden, han havde fået ormekur! Problemet er at der findes nogle forskellige ormekurer på markedet - som dræber forskellige orm! Kan trøste dig med, at så snart den er sat i behandling med den rigtige ormkur, så bliver den hurtigt sig selv igen;0) -Vores var helt vildt tam, da han havde orm - men en lille uge efter han havde fået ormekur, blev han lige så frisk, som han altid er og han begyndte at tage på;0)
Ser ud til at være en rigtig fin hes,t du har fået dig!!
Held og lykke med ham;0)
jan 2005
de blev osse lidt tavse da jeg ringede igår og sagde at raimond var fuld af orm, og de måske skulle få sig en anden dyrlæge..
jan 2005
feb 2007
Følger: 75 Følgere: 121 Heste: 5 Emner: 163 Svar: 821
Vi opdagede det bare ikke selv .
Vi stod med en pony der havde kolik igen og igen i gennemsnittet 1gang om ugen , og dyrlæge var nød til at komme ud hver gang . til sidst var der en dyrlæge der trak afførdning ud af hende hvor der var mange orm .
så hun fik jo ormekur . til sidst fik vi bug med ormene , men hun stod stadig med kolik den ene gang efter den anden , til sidst have jeg brugt 10.000kr i dyrlæge på den , på blot 2 mdr så jeg blev hurtigt enig med mig selv om at den sku sendes tilbage , 3 uger efter jeg havde sendt den tilbage , døde den af tarmslyng .
okt 2005
Følger: 109 Følgere: 104 Heste: 8 Emner: 7 Svar: 209
jan 2005
min dyrlæge siger at det er vigtigt at jeg kommer med en gødningsprøve om en uge for og se om det er væk, fordi det er svært og bekæmpe..
jeg synes de er uærlige i og med at de siger han ikke har orm og at deres dyrlæge har konstateret det..
nu er det sådan at min hest højest sansynligt har smittet samtlige heste ude ved os. og hvis man skal af med de larver der så skal alle markerne ploges op og laves på ny , så vi står i lidt af et dilemma. og hende der ejer stedet er ikke så glad for mig lige nu, forståeligt nok..
jan 2005
jeg har konfronteret sælgerne og jeg har osse fortalt dem at de burde skifte dyrlæge..
jul 2007
Følger: 76 Følgere: 76 Heste: 2 Emner: 254 Svar: 4.676
Men puha, det var da træls ... Men det kan jo meget nemt være at selvom det kun er en måned siden, din hyp ingen orm havde, så kan dens foldkammerater, den dens nuværende fold, jo være spækfuldte med orm, og derfor har de smittet hiinaden.,
OG, hvorfor tænkte arhhhh nu gik ridningen så godt ... For måske bliver den meget gladere og mere livlig, af at slippe af med alle ormene ! :)
jan 2005
det kommer ikke ude fra os af.
skrabe larver skal være i maven på hesten i 3 måneder inde de kommer ud og jeg har altså kun haft han i halvanden måned...
ridningen gør mig heller ike så meget, bare han bliver rask, det er bare en træls situartion og være i
okt 2005
Følger: 109 Følgere: 104 Heste: 8 Emner: 7 Svar: 209
jan 2005
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 1.330
Det kan være meget svært at få et repræsentativt billeder af mængden af orm i en enkelt gødningsprøve. Så jeg ville ikke blive alt for gal på sælger. De kan sagtens have gjort alt rigtigt selvom der ikke kunne påvises orm.
jan 2005
mar 2007
Følger: 17 Følgere: 20 Heste: 3 Emner: 66 Svar: 1.330
aad orm...