{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
369 visninger | Oprettet:

en lille debat om bid {{forumTopicSubject}}

hvilke bid bruger i, og hvorfor??
Og hvad ville i foreslå at jeg brugte på min asgærd??
Hun har det med bare at tage bidet, så jeg ikke rigtig kan stoppe hende. Jeg rider pt med et 3-delt bid, fordi at hun var meget hård i munden, dengang jeg fik hende, og derfor ikke gik ret godt med er 2-delt... Hvad er jeres mininger, og ideer??

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  en lille debat om bid
  • #1   7. aug 2005 jeg rider bare med et helt almindeligt to-delt og gider ikke ud og købe alt muligt andet tingedangel.,...
    du skriver du ikke an stoppe hende hvad med at finde et meget tyndt bid.

• #2   7. aug 2005 Jeg bruger et todelt , selvom der fulgte et gummibid med til hende . det fandt jeg dog hurtigt ud af , at hun slet ik lystrede det . og bar løb med mig ! men når jeg har trænet lidt mere parelli med hende , vil jeg helst ku ride hende med bidløs trense . det ku den tidligere ejer .

• #3   7. aug 2005 Bugsy - JEg bruger 3 ringsbid ( Der kan rotere 180 grader) med to tøjler, det er det eneste der virker, på den skører pony! Har prøvet trense bid fornyeligt, men det er simpelthen uforsvarligt at ride på ham i offenlighenden med almindeligt bid... Det gode ved 3 ringsbid der kan rotere, det er at det ligger godt i munden, og den øverste ring er ikke specielt hård, men det er heller ikke så skarpt et bid som mage andre bid, den nederste ring er selvfølgelig hård for hesten, men den er ikke skarp i den forstand, den tvinger blot hesten ned med hovedt, jeg rider med to tøjler, fordi bugsy lige pludelig kan springe i luften hoppe ud på vejen selvom der er biler, ud fra klipper osv... så kan man jo ikke lige bremse hesten og sige hey jeg skal lige sætte tøjlen i den nedereste ring! smiley Det virker godt og han har respekt for det så jeg rider oftes med løs tøjle og rider med vægt!

Shadow - Bruger alm. bid meget tygt og let, men det var det eneste jeg hvade i så lille størrelse, han har heldigvis ikke brug for skarpe bid og kommer forhåbenligt heller ikke til det....

det var det !

• #4   7. aug 2005 Obelix bruger et almindeligt 2-delt bid fordi at det er hvad han har brug for
    Bellámi bruger jeg en hackamore på fordi at hun er meget følsom i sin mund og går meget bedrer uden bid og er så rolig!!

• #5   7. aug 2005 Jeg bruger tre-delt bid fra HS da det er det Hannibal går bedst med .. Bryder mig ikke om to-delte da det laver hul i ganen på hesten

• #6   7. aug 2005 jeg bruger almindelig 2-delt bridon bid....
    men har også et gummibid til cash hængende...

• #7   7. aug 2005 Bruger et Stübben tredelt bid, jeg bruger det fordi det ligger godt i munden på mig pony;D

• #8   7. aug 2005 Bruger alm 2 delt til Casel og de andre.. Købte dog et 3-delt gummibid til Casel med gummismag, men det gnavede hul i hans mundviger og vi fik pengene tilbage. Nu går han med 2-delt og er nemmere at holde (=

• #9   7. aug 2005 Ikke gummeismag smiley men ÆBELsmag smiley

Kommentér på:
en lille debat om bid

Annonce