Golden Destiny {{forumTopicSubject}}
Hejsan...
Golden hun har stået under racen akhal Tekiner i al den tid jeg har haft hende herinde.
Jeg ved hun er den race men kan ikke få stamtavlen på hende da jeg så skal ha taget nogle prøver og div ting. Pga. Hun er fra Holland og var vildhest da jeg købte hende. Så kan de tidligere ejer kun finde ud af det gennem DNA-prøver og lignende.
Og det blir for dyrt! Har ikke noget og bruge den til.
Men grundet dette har jeg flyttet hende til Blanding af racer...
Bare lige for en orientering....
Men nu I er her vil I så ikke aflægge begge mine hypser et besøg evt med en bedømmelse eller kommentar.....??
(link fjernet)
(link fjernet)
Hygge
apr 2004
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 114 Svar: 376
Tessa er jo født hos en heste handler, og ingen vidste noget om hendes afstamning.
Så hun fik også taget blodprøver (altså for at se hendes DNA).
Og nu har hun jo den fineste stamtavle, og jeg er sikker på at hendes forældre er de rigtige.
Jeg ved ikke hvad det koster, men det var vist lidt dyrt. Hun var 3 år på dette tidspunkt, og efter de havde fundet frem til hendes forfædre, skulle hun jo også kåres og alt det der.
Hun har bla. ikke fået noget brændemærke, da hun var for gammel, og de mente det ville være synd.
Men har du tjekket priserne for det?
Ved godt at man ikke rider på papirene, men jeg synes nu alligevel det er sjovt at vide afstamningen.
jun 2004
Følger: 155 Følgere: 137 Heste: 7 Emner: 378 Svar: 1.526
Ja det kunne da være sjovt og vide... Men hendes race er ikke så kendt her i lille DK så jeg ville ikke få så meget glæde af det medmindre jeg ku få hende kåret i et avlsforbund. Så ku hendes afkom nemlig også kåres...
Men men alle de penge...
apr 2004
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 114 Svar: 376
Men heldigvis var det jo den tidligere ejer til Tessa som fik det gjort.
jun 2005
Følger: 12 Følgere: 24 Heste: 9 Emner: 5 Svar: 25
Jeg har lige sendt et link til Golden's side på hestegalleriet til en af det storre akhal tekiner avlere i Holland. Jeg håber at hun kan finder frem til noget om Goldens fortid.
mvh, Lisa
Golden Destiny