{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hest angst for "spray"
  • #1   1. jun 2009 prøv med en svamp smiley

• #2   1. jun 2009 Har prøvet, men skal gå rigtig langt væk fra ham hvergang, jeg skal ha noget på svampen /: Bar han ser flasken blir han panisk /:

• #3   1. jun 2009 Det gør min hest også. Tricket, kom det på en svamp hvor hesten ikke ser det og lad som om du ville strigle ham og gør det så med svampen. Eller hæld noget af det over på en pumpe flase ( feks dem flydene håndsæbe er i ) og hav den ved din side. Pump så lidt af væsken i din hånd og stryg din hest der hvor det skal være. Det gør jeg med insektsprayen til min hest.

• #4   1. jun 2009 Skulle til stævne i september sidste år med en haflinger hoppe som også var mere end meget bange for flasken, så det vi gjorde var at hælde lidt af det der væske i en bøtte og finde en sådan køkken/vaskesvamp frem inden vi gik hen til hesten, så var det ikke noget problem... smiley

• #5   1. jun 2009 Det er bar besværligt i længden syns jeg ö
    Især når der skal shox shine i halen /:

• #6   1. jun 2009 Min var også MEGET angst for sådan noget. Jeg gjorde sådan: Når du bare står og strigler den tag flasken i hånden og bare strigl sm normalt eller stil flasken ved siden af hesten til den er tryk ved den. Bagefter kan du begynde at spraye ud i luften først langt fra den og så tætter og tætter på. Husk at rose hesten når den ikke bliver bange.
    Det hjalp på min tilsidst gad den ikke blive bange for den mere. Håber det kan hjælpe ( :

• #7   1. jun 2009 Det kan godt være det er besværligt, men det KAN lade sig gøre ;D Der hvor haflingeren står står der også en traver som har været mishandlet som føl, så hun er meget nervøs over for nærmest alt og alle. Der brugte vi også den metode, og det var kun mig der måtte røre hendes hale når jeg havde det der på svampen, men igen lykkedes det...

• #8   1. jun 2009 Min var bange for lyden, så når vi skulle prøjte, så fløjtede vi så hun ikke kunne høre det - og så var hun ikke bange mere. Synes de andre har gode forslag, med fx at lade flasken stå ved siden af hesten når du strigler, så den vender sig til den.

• #9   1. jun 2009 Inde på epona tv er der en video, der giver gode råd til, hvordan man arbejder med lige netop det problem..

Kan ikke huske det præcist, men det var noget med først at vænne hesten til lyden - ved at sprøjte, men ikke på hesten og først stoppe, når hesten stod stille (for ikke at belønne, hvis hesten gik rundt, fordi den ikke kunne lide lyden).

Så skulle man vænne hesten til berøring med flasken.

Til sidst skulle man prøve at sprøjte på hesten. Hun fik den til at gå frem og tilbage imens, fordi den så koncentrerede sig om noget andet end sprayflasken..

Måske kan du selv se videoer derinde..

Ellers var det måske værd at forsøge med de råd

• #10   2. jun 2009 Brug en ren, tom forstøverflaske fra fx vinduelsrens, fyld den med vand, og gør som de andre skriver, start så langt væk fra hesten, at han næsten ikke reagerer på den, få evt. en veninde til at stå ved hesten og giv ham ros og/eller en godbid, hver gang han ikke reagerer, gå langsomt tættere på.

Kommentér på:
hest angst for "spray"

Annonce