15. nov 2005 Følger: 62 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.337
Lidt spøjs byttehandel {{forumTopicSubject}}
Jeg sidder midt i en lidt "spøjs" bytte handel og vil gerne høre jeres mening omkring den.
Det er sådan at en person har nogle ting til salg/bytte og jeg henvender mig på en af hendes ting om hun er int. i at bytte.
Hun skriver til mig at der er 4 af de ting jeg har der evt kunne have int.... Dertil svare jeg at jeg vil give 2 af tingene i bytte....Så spørger hun om ikke der er andet af hendes jeg evt kan bruge.
Jo der er så et par gamacher jeg evt godt kunne bruge..... Det siger hun så ja til.
Vi aftaler så at mødes , da vi ikke bor så langt fra hinanden.
Vi tjekker begge tingene og snakker lidt onkring det er en stor hest hun har og om størrelserne osv....Men bytter og skilles igen.
Senere på dagen kontakter hun mig så igen og fortæller at hendes hest desværre ikke kunne passe de 2 ting og at hun gerne vil bytte tilbage igen?? og at hun håber på en fair!! behandling ??
Jeg svarer så tilbage at det vil jeg da tænke over.....Hun skriver så at det må jeg jo gøre og det må min samvittighed!! afgøre??
Jeg spørger så om hun ikke kan sælge de ting hun ikke kunne bruge?? for det gør jeg da når jeg får købt eller byttet mig til noget jeg ikke kan bruge??
Hun mener at når hendes hest kunne passe de gamacher jeg fik....vil det kun være fair at hun fik dem tilbage mod mine 2 ting (hun ikke kunne bruge) så havde vi begge fået noget ud af den handel??
Da jeg så har 6 andre sæt af de samme gamacher (dog andre farver) ender det med at jeg siger at det jo så måtte blive sådan.....selvom jeg faktisk ikke syntes det var fair, for jeg kan jo ikke gøre for at hun fejlvurderer sin hest`s størrelser??
Vi aftaler så at hun kan afhente dem igen på Fredag.
Det der så nu er sket som gør at jeg bliver i tvivl om det er det rigtige jeg gør er at.... nu har hun sat de gamacher(som hænger i min stue!!) til salg herinde igen???.
Jeg mener jo ikke hendes argument holder....altså dem kunne hesten jo bruge??...hvis de bare skal sælges igen, kan hun jo lige så godt sælge de ting hun fik af mig???
Hvorfor skal mit bytte "ødelægges" pga hun ikke kender hendes hest`s størrelser...når hun alligevel bare vil sælge dem igen?
eller hvad mener i ????
okt 2004
Følger: 117 Følgere: 122 Heste: 3 Emner: 1.088 Svar: 12.059
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.337
Jeg er sørme også kommet meget i tvivl må jeg sige??....
mar 2009
Følger: 149 Følgere: 169 Heste: 5 Emner: 410 Svar: 2.121
jul 2007
Følger: 47 Følgere: 45 Heste: 4 Emner: 29 Svar: 384
apr 2007
Følger: 29 Følgere: 31 Heste: 2 Emner: 145 Svar: 1.377
Havde hun købt dem i en butik er det heller ikke sikkert at de ville bytte tilbage, hvis varen havde været på hesten
aug 2007
Følger: 103 Følgere: 120 Heste: 2 Emner: 664 Svar: 3.104
Det er HENDES fejl, ikke DIN !
nov 2005
Jeg mener jo egentligt også fra start af ...da vi stod og kiggede på tingene og snakkede om at hendes hest var stor ..at hun så DER skulle havde sagt om vi kunne aftale at bytte tilbage hvis det var?..men hun sagde bare at hun havde nogle længere remme hun så bare kunne sætte på.
jul 2005
Følger: 135 Følgere: 150 Heste: 2 Emner: 272 Svar: 4.239
Det er jo hendes fejl, hvis hendes hest ikke kan passe det, kan hun jo som du selv siger, bare sælge det igen.
jul 2005
Følger: 77 Følgere: 74 Heste: 3 Emner: 65 Svar: 2.468
nov 2005
Næ det har jeg ikke?, kan jo ikke vide det?..vidste kun det var en stor bred hest... men hun sagde jo selv at hun havde nogle længere remme hun kunne sætte på hvis det var??
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 79 Heste: 4 Emner: 508 Svar: 4.077
At hendes hest ikke kan passe dem er bare ærgeligt for hende - og som du siger så må hun jo bare sælge dem videre.
jun 2006
Følger: 142 Følgere: 151 Heste: 29 Emner: 55 Svar: 1.894
de varer hun fik i bytte er hendes nu, og gamascherne er dine...
det kan ikke være dit problem at hun ikke kender sin hests str...
få sagt til hende at hun da ikke kan sælge en varer der ikke er hendes længere!
Medmindre hun havde to sæt ens gamascher, så syntes du hun skulle slette annoncen herinde igen, så hun ikke blev den næste på listen som snyder!!
det ville være mest fair at hun bare solgte de ting hun havde fået af dig, når nu de ting du fik passer din hest...
nov 2005
Nå nu er helvede løs... jeg annulerede min aftale med hende på Fredag.....
Så nu er det endt sådan at jeg har snydt hende??
jun 2006
på brugtmarkedet er der ikke returret med mindre det er aftalt FØR handlen er sket!
ville hun havde returret burde hun nok ha købt nyt i stedet!!
dec 2006
Følger: 159 Følgere: 137 Heste: 13 Emner: 265 Svar: 1.377
Den eneste der har snydt nogen er hende der har snydt sig selv!!!
hvis i ikke har aftalt på forhånd at tingene skulle byttes om i tilfælde af at de ikke passede... ja så har hun intet at komme efter.
De ting du har nu er dine! længere er den ikke.
nov 2005
Her kommer den sidste besked jeg fik :
Kan godt lide at du påstår du ikke selv kan bruge de ting, når de optræder på flere af dine billeder
Gider ikke spilde mere tid på en snyder og løgner. Hvis du spammer mine annoncer igen, vil du blive anmeldt. Er kun ked af at jeg ikke kan advare andre fra at handle med dig, men jeg vil ikke synke ned på dit niveau. Kan kun appelere til at du finder et minimum af samvittighed frem og ikke snyder andre.
Jeg vil bede dig lade mig være nu.
Ja så nemt kan man blive anklaget både for at være løgner/snyder/spammer...ja hvad ved jeg???.Det er grove anklager må man sige.
Jeg står stadig som et stort spørgsmålstegn?? og tænker HVAD har jeg gjort forkert?
dec 2006
Følger: 159 Følgere: 137 Heste: 13 Emner: 265 Svar: 1.377
jun 2006
vil bare sige at jeg har handlet med trådens opstarter mange gange, og med fuldt tilfredshed....
sep 2005
Følger: 19 Følgere: 21 Heste: 4 Emner: 3 Svar: 119
jun 2004
Følger: 20 Følgere: 9 Heste: 1 Emner: 2 Svar: 8
Hold da op hvor kan man bare træde forkert nogen gange, helt uden at ane det!!!
Ja, der er altså bare nogle underlige mennesker derude, som har helt sine egne regler.
Man kan kun lære at det gamle bytte ordsprog - Bytte bytte købmand, aldrig bytte om igen. Skal vist frem på banen igen (:
Selvfølgelig skal du da nikke bytte tilbage igen, når det ikke er aftalt på forhånd.
Lidt spøjs byttehandel