Selvpas opstaldning {{forumTopicSubject}}
Da der er sket en masse ret hurtigt, som gør at jeg fra august af kun står med en hest i stalden, som jeg egentlig gerne vil have på rideskole et halvt års tid for at få redet en hel masse, har jeg nu valgt at udleje mine bokse som selvpasser stald.. Før var det 100% fuldpas.
Men vil gerne høre fra nogen andre som har valgt denne model, eller evt fravalgt den, om det kan fungere? Og er der overhovedet interesse for det?
Det jeg selv tænker kan blive et problem er at skaffe halm/spåner og om folk vil det besvær?
Det gode jeg kan se er at man kan have sin hest på 100% sine egne betingelser, plus at man hvis de 3 bokse bliver lejet ud kan lave indbyrdes aftaler omkring udlukning, fodring osv.
Vi flyttede hertil i november sidste år, og må sige at jeg synes opstaldning er meget billigt her i nordjylland, og kan ikke helt forstå hvordan folk kan gøre det til de priser, også derfor jeg lidt er kommet frem til den her form, for hvis det er fuldpas, så bliver det jo på mine vilkår, og jeg gider ikke muge ud i halm, eller fodre med havre, men spåner og ordenligt foder koster jo..
Jeg har valgt at tage 500 kr om mdr. for opstaldning, det mener jeg selv er rimeligt i forhold til det stadig er mit ansvar at holde folde, stalden osv i orden, plus vand og el koster jo altså også lidt.
Men hvad mener i??? Er det overhovedet muligt at finde folk der vil det hele selv? Og hvad med pris?
mar 2006
Følger: 336 Følgere: 307 Heste: 19 Emner: 43 Svar: 863
jan 2007
Følger: 51 Følgere: 151 Heste: 9 Emner: 48 Svar: 6.181
der hvor mine heste står er også selvpasser, vi har så stalden for os selv og giver 400 på hest, men kommer der nogle ind som kun har én hhest der koster det 500.
Det er så kun vores heste der står der, så vi står for ALT selv, pånær morgenfodringen som ejeren af stalden gør for os, og der ud over er de også meget hjælpsomme! Har vi en dag brug for at de fodrer til aften eller noget er det intet problem og er der et eller andet i stalden der mangler, er det heller intet problem Der ud over har vi faktisk stalden som vores egen og vi må selv bestemme om vi vil have andre i stalden og hvis så hvem - der er plads til 7 heste og vi har 3.
maj 2007
Følger: 66 Følgere: 64 Heste: 2 Emner: 2 Svar: 13
Da jeg tilbød fuldpas kostede det 1200 kr, det tjente jeg intet på, det løb bare rundt, for det koster det når hestene står på spåner, får kvalitets fodre, fri adgang til hø osv.
maj 2007
aug 2008
Følger: 21 Følgere: 20 Heste: 1 Emner: 33 Svar: 422
500 om måneden, for selv at stå for det synes jeg lyder rimeligt. Ved ikke om det bliver besværligt at skulle skaffe hø og halm når man kun er en, det har jeg ingen erfaring med. men ellers kunne man vel hvis alle boksene blev optaget finde en ordring så man deles om dette.
mar 2006
mar 2006
maj 2007
Selvpas opstaldning