Sælge ham, eller kæmpe videre..? {{forumTopicSubject}}
Hej HG.
Jeg har brug for lidt rådgivning, så kom gerne med din mening og dit bud på hvad du ville gøre i mit sted :o)
Jeg er jo den heldige ejer af Chateau på 3- snart 4år. Jeg har haft ham siden han var en bette trold på 6mdr, så han betyder noget helt specielt for mig
Jeg rider ham nu, men har det ikke sårn' at jeg glæder mg til hver ridetur - jeg tænker faktisk: "Åh nej.."
Jeg er kørt lidt død i det, jeg kan bare ikke se en ende på alt det her oplæringsfræs, og se frem til det lyse punkt hvor jeg bare kan ride ham, og ikke hele tiden tænke over om jeg nu lærer ham det rigtige, og om jeg er helt præcis i mine signaler osv..
Også tanken om at jeg skal byde ham alle de nye ting som den første - det virker så "langsomt"...
Hvad skal jeg gøre..? Skal jeg kæmpe videre med min baby og få en fantastisk hest tilsidst, eller skal jeg indse at jeg ikke kan magte så grøn en unghest endnu, sælge ham og købe en lidt ældre mere erfaren hest..?
- Michelle.
apr 2007
Følger: 114 Følgere: 115 Heste: 7 Emner: 121 Svar: 558
du skal mærke efter i dig selv, hvad der føles rigtig..
ellers ku det måske være en mulighed at sende ham i ridning nogen måneder og samtidig tænke over tingene.?
sep 2007
Følger: 123 Følgere: 111 Heste: 2 Emner: 100 Svar: 1.865
sep 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 1.019
Jeg havde først en hest på 28, så en på 10, og nu har jeg en på 4 - så er ca lige så langt som du er
Men det er jo fuldstændigt op til dig
okt 2008
Følger: 34 Følgere: 33 Heste: 2 Emner: 333 Svar: 1.601
- Hvorfor har du sat din tilsalg?
<b>Alle jer andre</b>
- Jeg vil bare helst ikke ha' en anden til at gøre det, hvis jeg skal beholde ham. Vil gøre det selv, hvis det er ;o)
sep 2007
mar 2007
Følger: 113 Følgere: 132 Heste: 5 Svar: 6.542
Hvis du kører død i det nu, og ikke arbejder 100% for det NU, så kommer der heller ikke det ønskede resultat ud til sidst. Hvorfor vil du ikke have en anden til at uddanne den?
Lad være med at tænke på stoltheden, hvis du ikke selv magter det, bliver du ikke glad for resultatet. Husk, du præger selv din unghest, på godt OG ondt.
Ellers sælg den, og køb en hest du bliver glad for.
sep 2007
TeanRORK - det er en skide god pointe du har dig der
apr 2005
Følger: 113 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 341 Svar: 2.269
okt 2005
Følger: 32 Følgere: 31 Heste: 1 Emner: 22 Svar: 131
apr 2007
Følger: 96 Følgere: 110 Heste: 4 Emner: 443 Svar: 8.263
apr 2009
Følger: 11 Følgere: 10 Heste: 2 Emner: 3 Svar: 93
Nu passer det ikke helt til, at det er en unghest og ja, du har andre grunde end jeg har med "min" Kasper. - Men ja, jeg glæder mig heller ikke til hver tur med ham og nogle gange vil jeg bare give op, men jeg kæmpede videre og idag, for første gang nogensinde, blev jeg faktisk overrasket! - Selvom jeg slet ikke, havde set det komme, skete der tydelige fremskridt.
Det var sådan noget som, at sætte ham i galop, jeg sparkede én gang og så galoperede han pludselig! (Med de sædvandlige bukspring, men jeg har nu fået mere vilje og øvede en del mere galop med ham end jeg længe har gjort)
Noget andet var også, at jeg som jeg plejer daskede ned af midten på banen, klemte med schenklerne og pisken - og om han da ikke flyttede den bagpart! Det er bare en dejlig følelse når det lykkedes
Jeg tror, at jeg ville tage det som en mulighed, at kunne lærer hesten alt - og i vil jo nok knytte et utrolig tæt bånd, når i har lært alt sammen!
Det vil da også være så fedt, at stå med din hest om nogle år, og bare sætte den til de forskellige ting - og så gør den det bare, for det har du lært den!
Håber ikke jeg kommer for meget ud på et sidespor xd
nov 2003
Følger: 23 Følgere: 176 Heste: 5 Emner: 484 Svar: 8.389
Men altså det slår mig at du skriver at du er træt af hele tiden at at skulle tænke på at du lære den det rigtige og om dine signaler er præcise.. dine signaler vil jo altid skulle være præcise.. også når hesten kan tingene ellers bliver den ret hurtigt forvirret..
Sælge ham, eller kæmpe videre..?