{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Dyreplageri?? eller ej..? {{forumTopicSubject}}

Jeg ved ikke om det er dyreplageri eller hvad det er men jeg håber i ved det, men der er 2 ponyer på den rideskole jeg er på der bare står i boksen de kommer på fold hver dag men jeg tror deres ejer strigler dem en gang om måneden, ellers står de bare i boksen, de rider dem aldrig. Ejeren er der hver mandag med deres datter, hun rider på en elevpony også når hun er færdig hilser de på den ene og kører, så den anden er bange for alle.
På forhånd tak ;D


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dyreplageri?? eller ej..?
  • #1   22. maj 2009 hvis de har foder, strøelse vand og deres hove og det er ok, og de ikke lider så kan jeg ikke se det er dyreplageri, eller vandrøgt. Det er bare dårlige ejere der ikke burde ha heste.

    At de ikke rider dem kan der jo være flere grunde til-


  • #2   22. maj 2009 Deres hover er meget revnet og jeg ved ikke hvorfor de ikke rider dem men de er begge tilredet, jeg kender en som har redet på den begge to, hun siger at de er meget lettere at ride på end den elevpony som datteren rider på.
    Den ene er også mega tynd. (den sky)


  • #3   23. maj 2009 så må jeres rideskoles bestyrelse jo tage fat i dem der ejer dem.
    Hvis den ene er meget tynd, og den får mad, og har støelse og kommer på fold, kan det lyde som om den måske har orm.



  • #4   23. maj 2009 Det er ikke mishandling, det er "bare" forsømmelse, det er trist, men man kan ikke gøre noget da det er fuldt legalt bare hesten ikke lider fysisk last..

  • #5   23. maj 2009 Det er ikke mishandlimg.. Jeg rider heller ikke min hest. Mes snakker meget med ham, og strigler ham og sådan.

  • #6   23. maj 2009 ikke dyremishandling ikke at ride og nusse pusse om hestene.
    Men bliver de vanrøgted med foder og hove, bør stalden slå ned på det.
    Spørg dem der har det derude, om de er opmærksomme på det.
    Hvis de så sjældent er derude, betaler de jo nok for fuldpas og så har stalden jo det egentlige tilsyn med ponyerne.
    og hvis ejer ikke kommer så tit, ja så glemmer de måske hovene,
    (vil jo mene hovende skal renses så ofte som muligt, så ejer svigter sine dyr her ærgeligt, men snak dog med dem)
    Venlig hilsen Tina


  • JM
    VIP
    JM Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    okt 2006

    Følger: 82 Følgere: 77 Heste: 6 Emner: 51 Svar: 2.932
    #8   23. maj 2009 I vores iver for at redde alle heste skal vi nok lige passe på at vi ikke se mishandling alle vegne, som Pernica skriver så er det ikke ok at starte evt. rygter om mishandling da vi der sidder herinde ikke kender historiens andre sider og fordi nogen vælger at have 2 ponier og ikke bruger dem eller passer dem som man selv synes er den rigtige måde behøver ikke at betyde at de er dårligere hesteejere end andre.

    Hvis du synes de er for sorsømte så¨spørg ejer om du kan hjælpe med evt. ridning striglning eller andet så har du da gjort noget for at ændre på sagen men hvis de vælger at takke nej er det også OK

    Hilsen Jeanne


  • #10   28. maj 2009 Altså at man ikke rider på hesten og ikke snakker med den og børster den er ikke mishandling hvad gør de ikke i naturen.
    men hun burde tjekke den tyndehest og dens hove .
    men ville ikke kalde det mishandling hvis de har mad og vand .
    men jeg har selvfølgelig ikke set de 2 ponyer så det kan du bedre selv dømme fra .
    KH Nathalie


  • #11   15. sep 2013 Prøv at tag en snak med rideskole bestyrelsen eller noget i den stil smiley
    Men pas på med at sprede sådanne rygter, da du kan komme i problemer smiley


  • #12   15. sep 2013 Heste skal iflg. Hesteloven have minimum 2 timers motion om dagen. Det er ligegyldig om det er foldtid, ridning, longering eller andet.

    Prøv at gå til ledelsen og udtryk din bekymring for ponyerne. Det kan være der er en forklaring på det, eller at de simpelthen ikke er klar over problemet.....


Kommentér på:
Dyreplageri?? eller ej..?

Annonce