{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

Hmmm.. Traver? :S {{forumTopicSubject}}

Hej hg

Jeg har overvejet at få part på en traver :S Den ligner ikk en traver efter min mening, men er lidt "hysterisk" ang. galop og evt. stævner.
Har i selv efaringer med en traver til dressur/spring stævner? og dens galop (gangarter generelt). Har kun "redet" en traver 1 gang dengang jeg var 10 xD

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hmmm.. Traver? :S
  • #1   22. maj 2009 Bare et sidespring; Men det med ikke at bryde sig om racen. Jeg kunne ikke fordrage fjordheste da jeg fik part på Maja. Mente at de skulle gå hjem til Norge.
    Fik kun part på hende for at have en pony at ride på.

Men sjovt nok, så blev det syn ændret - og nu skal jeg helt bestemt have en fjordhest en gang selv :o).

Anyways, men et sidespring xD.

• #2   22. maj 2009 hvad med at tage ud prøve den? så kan du selv bedre fornemme det... da det jo er dig der skal ride evt.. smiley du kan jo altid sige dne ikke var noget for dig hvis i ikke klinger..

• #3   22. maj 2009 Krikken:

Præcis... Synes også alle de fordomme man har for "anderledes" racer ændres, når man ser mod "beviset". smiley

Svalegården:
    Det skal jeg også på søndag.. Men vil heller ikk skuffe mig selv og ligge en masse arbejde i hende, hvis det alligevel ikk giver resultater (Ikke i form af stævner)

• #4   22. maj 2009 Nu har jeg selv en traver, og den gangarter fejler intet. det handler om træning. Og med hensyn til at den bliver hysse, så er det altså også noget man kan lære at styre. Det ligger jo til dem at de skal blive overivrige/spændte, så man skal bare banke ind i hovedet på dem at det er okay, at slappe af.
    Jeg syntes en traver er en god hest, hvis man virkelig gerne vil arbejde for at opnå gode resultater. For her er der ihvertfald tit noget at arbejde med - UDEN det er umuligt.

• #5   22. maj 2009 altså jeg kender da en der har en traver som hun rider military på og det inkluderer da både spring og dressur og de har da fået resultater med hjem..
    det med at traver ikke kan galopere, altså ja det er nok de færreste der har en galop til et 9-tal, men oftest er det bare et spørgsmål om balance og træning og så kommer galoppen lige så stille med, men nej det bliver nok aldrig som en blue hors dressur hest, men de kan da blive ganske udemærkede.. =0)

• #6   22. maj 2009 Tak for jeres svar xD Det er godt at få noget viden! smiley

og det var nu heller ikk en blue horse hest jeg ville have, men forstår godt dit princip smiley

• #7   22. maj 2009 kommer an på hesten, min traver han kunne øvelser til LC dressur og kunne springe 130 cm spring bane, mens den anden der stod samme sted, kunne spring med var klodset på dressurbanen.

• #8   22. maj 2009 passer selv min brors traver, og hun har løbet løb før.. hun har den lækreste galop, man sidder virkelig som en drøm:) hendes trav er ikk til at sidde i medmindre man har lidt rutine, og kan få hende ned i en kort trav så kan man sagtens.. sidste år da jeg red hende regelmæssigt, var hun kanon i dressuren, hun var virkelig skøn..

Stævner ved jeg ikk med hende her.. men vil sige at traver kan være som alle andre heste, nogle er søde til stævner, andre er syge i bolten.. så det kan man ikk svare på gennerelt, da det er forskelligt fra hest til hest

• #9   22. maj 2009 generelt blev min utrolig tændt til stævner, men ikke værrer end end helt halv varmblod/fuldblods hest..

• #10   22. maj 2009 Hun virker nu ret fin (ligger et fotoalbum ud nu, så kan i se hende) xD

• #11   22. maj 2009 Hmm...jeg overvejer at køre travløb på charlottenlund travbane men min trakehner hest....tror I han kan bruges til det ??????

• #12   22. maj 2009 k A

Ja hvorfor ikk? Hvis han har modet, udholdenheden og viljen? Så ja hvorfor ikk? (:

• #13   22. maj 2009 tror i han kan løbe stærkt nok i trav ?

• #14   22. maj 2009 k A: kontakt en travtræner - så finder du ud af det (:

Kommentér på:
Hmmm.. Traver? :S

Annonce