593 visninger
|
Oprettet:
Hvorfor ?! {{forumTopicSubject}}
Hej (:
Hvorfor er det at alle "ser ned" på traverne ?
Jeg er nærmest født sammen med travere, da min far er prof travkusk. Jeg er pt. ved at ride en af mine fars heste op, og den er bare super flot & rigtig sød (:
Kan ikke rigtig forstå hvorfor alle synes at en traver ikke dur til noget? Min mors veninder har en traver der går LB spring klasser (:
Vil gerne høre nogle holdninger, både for og imod (:
MVH Camilla.
jun 2008
Følger: 29 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 65 Svar: 552
apr 2005
Følger: 108 Følgere: 91 Heste: 6 Emner: 178 Svar: 1.001
jun 2008
jun 2007
Følger: 50 Følgere: 57 Heste: 3 Emner: 98 Svar: 2.268
desværre, som det ogs' viser er det fordommende der taler ! De som udtaler sig, siger ting som de tror men ikk kender til. Ville nogle gange ønske folk kunne tage sig selv i håret og faktisk prøve inden de bare udtaler sig.
Jeg syntes da man ser flere og flere travere der faktisk kan yde noget. De er ikk meget at se på, medmindre de har fået rette træning, for mange af dem bliver hyggeheste fordi folk intet forventer af dem !
Men syntes desværre der for mange fordomme, og det har det her indlæg allerede vist for mig.
sep 2005
Følger: 35 Følgere: 33 Heste: 1 Emner: 89 Svar: 893
nov 2006
Følger: 6 Følgere: 5 Heste: 1 Emner: 8 Svar: 12
Da jeg synes at min fars heste ofte er meget mere opdraget end de sports og welsh ponyer jeg selv har haft
Og jeg synes da det må være en super klog hest, som kan omstille sig fra trav løb, til ridehest (:
okt 2004
Følger: 97 Følgere: 110 Heste: 3 Emner: 163 Svar: 6.007
Det er ikke kun et spørgsmål om træning. Avlen og den genetiske baggage hesten har med spiller også en stor betydning.
Ellers var der jo ingen grund til det store avlsarbejde mange lægger for dagen. Hvis alle heste kunne trænes op til at gå lige godt og på lige højt niveau uafhængig af race og avl, ja så er der da mange avlere der har spildt en masse tid gennem årene
Travere er gennem mange år avlet til at gå travløb, og ligesom en varmblod aldrig ville kunne vinde over traverne på en travbane, så er traverne også betydligt dårligere stillet overfor varmblod på hhv. spring og dressur banen.
Er man derimod interesseret i travløb, ja så er traveren jo den perfekte heste. Ligesom en araber er perfekt hvis man interesserer sig for distance, en fuldblod er perfekt hvis man interesserer sig for galopkøb osv osv.
Synes ikke der er nogen grund til at prøve at gøre traveren til noget den ikke er. Den er jo perfekt til det den er avlet til.
jul 2006
Følger: 90 Følgere: 86 Heste: 6 Emner: 48 Svar: 369
Har selv haft en traver som jeg elskede overalt på jorden og desværre er død nu, men måtte også have en anden til "ridehest".
jun 2007
Følger: 50 Følgere: 57 Heste: 3 Emner: 98 Svar: 2.268
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
De vælger ikke de racer man skal bruge ekstra tid og tålmodighed på for at nå nogen steder med, men som sagt dem der er avlet til formålet og har det udseende alle de andre heste på banen har.
feb 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 4 Svar: 81
og er super glad for
dumme nej ???
bedre opdarget : ja gange vis
jeg bruger mine til løb
men de er samtidig de bedste heste at ride i skoven på
og ja har også en DV hoppe
Men ridefolket ved altid bedst..
eller sådan får de det til at lyde i alt fald
jun 2008
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
sep 2007
Følger: 64 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 78 Svar: 1.448
nov 2006
Synes ikke vores traver er grimme?
nov 2006
okt 2004
Følger: 59 Følgere: 57 Heste: 7 Emner: 183 Svar: 3.976
-jeg har selv redet MB spring på en travhest jeg have- for pony. Og ja den var fin nok, men alting er meget nemmere med en ridehest der som sagt er avlet til det En ren traver har alt for mange problemer med galoppen - da det jo som sgat er traven man har avlet videre på
mar 2008
Følger: 31 Følgere: 29 Heste: 2 Emner: 37 Svar: 898
Helt ærlig, jeg har redet på flere travheste og ja de har tit et rigtig godt temperament, og ja mange af dem kan godt springe, men dressurheste det bliver de ALDRIG. Startet løb eller ej, det gør de altså bare ikke. Man kan ikke ride en travhest op til at gå dressur, ihvertfald ikke på højere plan hyggedressur.
Og jeg synes det er så irriterende at folk bliver fornærmet over man siger det. Der er absolut intet galt i at have en travhest hvis man bare rider skovture og hyggeridning og faktisk er travheste oss tit ret gode distanceheste.
Folk ville ikke betale i dyre domme for en varmblodshest med den rigtige afstamning osv hvis man lige så godt kunne smutte forbi Hjallerup Marked og købe en tilfældig hest og "bare" ride den op.....
Hvorfor ?!