{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
401 visninger | Oprettet:

Problemer med fedme? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lige købt mig en super dejlig dsp hoppe på 12 år.
Hun har ikke lavet noget de sidste par år og har gået på sommergræs (overflod af græs) den sidste måned inden jeg fik hende. Nu går hun på alm. fold med lidt græs(24 timer i døgnet). Og hun er MEGET tyk, skal det lige siges
Nu kommer så mit problem: Jeg er begyndt at ride på hende, for at få hende til at tabe sig (rider ca. 20 min. om dagen på ridebane - ikke mere endnu, da jeg lige er startet med at træne hende) Hun kan øvelser til ca. LC og kan godt bøje ind, MEN når jeg bøjer hende ind i trav, kommer der en gurglende lyd fra hende hals, det lyder lidt som om hun har slim i halsen. Derfor tør jeg kun bøje hende ind i skridt, da jeg er bange for at jeg kan gøre skade på hende.
Er det fordi hun er så tyk og bare skal tabe sig, eller er det mere alvorligt og skal jeg have dyrlægen til at kigge på hende?
Hun kan ses inde under min profil ("Tavannah"), hvor der er billeder af hende med forrige ejer, hvor hun var i god form og så nu, hvor hun er tyk.
Mvh. en fortvivlet hesteejer

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Problemer med fedme?
  • #1   21. maj 2009 hm, hvis du er i tvivl er det altid bedre at have dyrlægen på besøg en gang for meget end for lidt:)
    synes at det er fint at du ikke rider den mere, men hvis du har tid kan du evt ride morgen eller aften og så skridte en tur omvendt, dette giver også godt :=)

• #2   21. maj 2009 tja det har jeg ikke lige et bud på hvad det kan være. Men ville nok ringe til doktor dyr og spørge ham - det koster jo ikke noget at spørge... måske han så siger det er intet, eller måske han siger han burde komme ud en tur... det er helt sikkert sådan jeg ville gøre - for at være mere sikker

• #3   21. maj 2009 Så tyk er den altså heller ikke - den var efter min mening for tynd hos gamle ejer.

Felix er meget tykkere end den her :b

Men det med lyden virker underligt.. ved ikke hvad det kan være.

• #5   21. maj 2009 Mange tak for de gode råd smiley
    Tror jeg ringer til dyrlægen på mandag.
    Better safe than sorry.

Kommentér på:
Problemer med fedme?

Annonce