{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
478 visninger | Oprettet:

syg ? Hmm :/ {{forumTopicSubject}}

Vi har en pony opstaldet hos os, og han ser altså ikke vidre godt ud. Hans afføring minder mest af alt om noget fra en ko, og enten går han meget stivbenet, eller er lidt halvt på et ben. Han har vidst nemt ved at blive forfangen, og de går på noget helt nyt græs. ejeren har så være ende og rykke hegnspælene, så de fik ENDNU mere af det er nye græs, hvor de før havde haft et mindre areal med det nye græs.

Nu står hestene så inde, og har gjort det siden i eftermiddags, og han har fået hø, men virker ikke til at have lyst til at spise det. Men tror i jeg skal lade dem stå inde i morgen, eller er han bare små'halt og lidt dårlig mave eller hvad ? Ved det ikke helt selv, da mine egne heste selv kan 'styrre' deres spisetrang, den lille lægger sig ned, og min egen går væk fra græsset og står bare stille, men virker ikke dårlig.

Så altså, burde jeg lade hesten stå inde i morgen, så hans mave kan få 'ro' og han så kan få lov at gumle hø?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  syg ? Hmm :/
  • #1   17. maj 2009 evt har han måske kolik?

• #2   17. maj 2009 Ville helt sikkert ikke lukke den ud på græs. Men har i en anden fold den kan komme ud på, eller evt give den mundkurv på, så den stadig kan komme ud?

• #3   17. maj 2009 Team CIB - ved ikke så meget om hestesygdomme, men han virker kvik nok, og vil gerne snakke, men virker alligevel mere 'vims' end han plejer.

Anna-Sofie P - Er ikke ejer af en mundkurv, og på dne gamle endbidte mark mente far der skulle gødning på --' For ingen gider lytte til mig, som er den der bedste ved hvordan vores heste skal have det smiley Men kan være vi kan få rykket hegnet tilbage, men der vil stadig være en del af det friske græs, som du ikke havde fået bidt ned, hvilket havde været min plan smiley Men det er sgu svært når folk aldrig snakker med mig.

• #4   17. maj 2009 Jeg ville heller ikke lukke den på græs, men opfordre ejer til at køre hesten ned til dyrlægen imorgen tidlig kl. 08.00 således den kan få foretaget røngten.
    ^ forfangenhed er IKKE til at spøge med, bør tages yderst alvorligt og for at fastslå hvor slemt det er (det lyder slemt, som du påpeger den går på sine ben) skal der foretages røngten.

- i torsdag var jeg en smut med min dyrlæge ude og køre, bare sådan 3 timer, vi nåede at aflive 4 ponyer akut pga. forfangenhed.

• #5   17. maj 2009 ,- Ditte (': - Kan ikke sige om det er fordi han halter lidt på det ene ben. Han ville helst ikke løfte det ene forben da jeg rensede hove på ham, og det blejer at han være super flink til. Min mor mener han halter, og jeg er lidt i tvivl.. Kunne godt får ham til at trave et par skridt, men ville så heller ikke gøre mere, hvis han nu var halt. Han lægger under min hoppe i rang, og hun sparker altså nogengange efter ham, så det kan også være forid hun har ramt ham. Ejeren var derude i dag, og vi sagde det til dem, så altså, nu må de jo se hvad de gør, da det jo i bund og grund ikke er vores ansvar.

• #6   17. maj 2009 og det har kun været i dag han har været sådan, og man siger jo at det ved manken begynder at blive 'størrer' elelr mere slasket in some way, og synes hans føles ret normal.

• #7   18. maj 2009 hmm.. Hans maver ser ud til at have det bedre, og han virker super opkvikket, så tror han har det bedre ;D Dog halter hans staidg, så i dag får de ro indenfor, og så på vi ser om vi ikke kan fået mindsket det areal med græs til i morgen.. Håber på at hans ben heler selv, der ser ikke ud til at være helt slemt med det ;D

Kommentér på:
syg ? Hmm :/

Annonce