syg ? Hmm :/ {{forumTopicSubject}}
Vi har en pony opstaldet hos os, og han ser altså ikke vidre godt ud. Hans afføring minder mest af alt om noget fra en ko, og enten går han meget stivbenet, eller er lidt halvt på et ben. Han har vidst nemt ved at blive forfangen, og de går på noget helt nyt græs. ejeren har så være ende og rykke hegnspælene, så de fik ENDNU mere af det er nye græs, hvor de før havde haft et mindre areal med det nye græs.
Nu står hestene så inde, og har gjort det siden i eftermiddags, og han har fået hø, men virker ikke til at have lyst til at spise det. Men tror i jeg skal lade dem stå inde i morgen, eller er han bare små'halt og lidt dårlig mave eller hvad ? Ved det ikke helt selv, da mine egne heste selv kan 'styrre' deres spisetrang, den lille lægger sig ned, og min egen går væk fra græsset og står bare stille, men virker ikke dårlig.
Så altså, burde jeg lade hesten stå inde i morgen, så hans mave kan få 'ro' og han så kan få lov at gumle hø?
jun 2007
Følger: 57 Følgere: 45 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 3.173
maj 2008
Følger: 15 Følgere: 11 Heste: 2 Emner: 37 Svar: 1.230
nov 2008
Følger: 20 Følgere: 19 Heste: 4 Emner: 28 Svar: 432
Anna-Sofie P - Er ikke ejer af en mundkurv, og på dne gamle endbidte mark mente far der skulle gødning på --' For ingen gider lytte til mig, som er den der bedste ved hvordan vores heste skal have det Men kan være vi kan få rykket hegnet tilbage, men der vil stadig være en del af det friske græs, som du ikke havde fået bidt ned, hvilket havde været min plan Men det er sgu svært når folk aldrig snakker med mig.
aug 2006
Følger: 130 Følgere: 132 Heste: 9 Emner: 251 Svar: 2.061
^ forfangenhed er IKKE til at spøge med, bør tages yderst alvorligt og for at fastslå hvor slemt det er (det lyder slemt, som du påpeger den går på sine ben) skal der foretages røngten.
- i torsdag var jeg en smut med min dyrlæge ude og køre, bare sådan 3 timer, vi nåede at aflive 4 ponyer akut pga. forfangenhed.
nov 2008
nov 2008
nov 2008
syg ? Hmm :/