Drægtighed? {{forumTopicSubject}}
Jeg har en lille miniature hoppe som skulle være i fol... men..... jeg købte hende den 5.5.08 og har jo haft hende i over et år.. i Sept. 08 købte jeg en lille miniature hingst og hun har ikke vist tegn på at være hingstegal-- men der er stadig intet føl kommet;-(
Hoppen er 4 år og sund og rask... hun ligner bestemt en der skal have føl men da der er gået over 12 mdr. har jeg bestemt min tvivl.. jeg har talt med dyrelægen og han siger at han har oplevet hopper der har gået op til 13 mdr. men der er ingen tegn på yver... dvs.. hun er hævet fortil og også lidt bagtil.. men jeg begynder at tvivle på om der kommer et føl.
Er der nogle der har oplevet dette....???
HJÆLP...
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
Fallabellaer går 13 måneder har jeg ladet mig fortælle..
okt 2006
Følger: 49 Følgere: 52 Heste: 3 Emner: 2 Svar: 480
apr 2008
Følger: 24 Følgere: 23 Heste: 9 Emner: 1 Svar: 8
Jeg er bare så spændt... og kan heller ikke helt forstå det.. men hendes mave svinger fra side til side når hun går; men forstår bare ikke at hun ikke har dannet yver..
okt 2006
apr 2008
men mon det er rigtigt at den kan gå op til 13 mdr. ... så er der da håb endnu...
Har I evt. hørt om hopper der ALDRIG kommer i brunst??
okt 2006
Min egen hoppe smed desværre også sit føl kort tid efter scanningen (scannet i august), men vi så hende aldrig i brunst før vi nåede foråret.. Til trods for at vi holdt MEGET øje med hende
apr 2008
Har i alt 8 heste.. og har aldrig oplevet lign.
Kunne forstå hvis hun ikke kunne blive i fol.. men har da aldrig hørt om hopper i den alder der ikke viser brunst...
okt 2006
apr 2008
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
apr 2008
men har du nogle erfaringer med hopper der ikke bliver i brunst... og ikke er i fol...??? Syntes der er meget mærkeligt i den alder...
apr 2008
apr 2008
Vil lige fortælle at jeg efter at have ventet næsten 14 mdr. på føl ; måtte kontakte dyrelægen for at få hoppen sprøjtet i brunst.
Han kom torsdag eftermiddag og mærkede udvendigt på hoppen han kunne konstater at han ikke kunne mærke noget føl så han sprøjtede hende og mente at hun ville komme i brunst om nogle dag...
Det var til min overraskelse at jeg fredag morgen kl. halv syv fandt et hingste føl ved hendes side.... fuld udviklet og utrolig flot... men desværre død.. ØV ØV... jeg mener at det må have siddet fast under fødslen ... hoppen har det heldigvis forholdsvis godt... så håber at hun hurtigt bliver 100% frisk... og intresseret i vores lille hingste fyr..
Ville lige fortælle hvordan det også kan går... SÅ HVIS I PÅ NOGEN MÅDER ER I TVIVL OG FÅR SPRØJTET JERES HOPPE SÅ HOLD ØJE MED DEN DE NÆSTE TIMER da der jo tilsyneladene godt kan komme føl efter næsten 14 mdr...
Go sommer til Jer alle..
Drægtighed?