{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvorfor tygger en hest enlig på biddet
  • #1   12. maj 2009 Nikita har er 2 delt og tygger hele tiden på det.
    Grunden her er fordi hun er Araber og går meget med hovedet fremme i skridten smiley
    Eller så suger hun på det..

• #2   12. maj 2009 hvis du spørger de "kloge" folk herinde, så er det jo fordi at hesten ikke bryder sig om bidet, hvilket efter min mening er dybt godnat, for hvis heste ikke ville have det i munden, så skulle den nok sørge for ikke at få det derind. Nogle heste leger bar lidt med det..

• #3   12. maj 2009 Okey hehe.. Ja synes også det er mærkeligt når folk siger, at den ikke vil have det i munden, for min åbner gladeligt munden når jeg er ved og tage det hen til munden.

Men ved du så, hvorfor min har en "vane" med, at gå og åbne munden og lege at den tygger når vi rider ? Ofte har hun munden 2 cm. åben, og ved ikke lige hvad jeg skal gøre for, at hun lukker den.

• #6   12. maj 2009 antihero - sadel sælges! :
    Ja det kan jeg godt se, og selvfølgelig vil de nok også helst være fri smiley Men desværre er min Så stærk og stædig at jeg ikke kan ride/holde hende i bare grime og trækketov, og da jeg døjer med ryggen efter en trafikulykke, kan jeg heller ikke holde til, at bombe op og ned på hestens ryg uden sadel, med mindre jeg ligger med ryg smerter de næste uger smiley

• #7   12. maj 2009 Okey tusinde tak alle sammen. Ja hun suger rigtig meget på biddet, og spytproduktionen bliver i den grad sat i gang smiley Hun savler meget under ridning og suger konstant på biddet.
    Men vil lige få tjekket hendes tænder en af de nærmeste dage. Hende jeg købte hende af, sagde ellers, at hun næsten lige havde fået ordnet tænder, så det undre mig lidt smiley

• #10   12. maj 2009 Ja, det er rigtigt nok med mavesyren, så faktisk er det rimeligt usundt for hesten, når den tygger på biddet, da den som sagt danner mavesyre for at nedbryde det, maven forventer kommer ned...

Tænk over det samme når I spiser tyggegummi, og tag evt en polo i stedet smiley

• #11   12. maj 2009 Ohh. Okey jeg er glad for, at få de Facs.. Ringer til min dyrlæge i morgen tidlig i hans Konsulationstid og høre hvornår han kan tjekke hendes tænder. Har ellers altid fået afvide at jo mere de sugede og "Savlede" jo bedre var det smiley Men dejligt lige og blive ledt den rigtige vej..

Antihero: Hehe jeg tog det skam heller ikke negativt smiley Synes selv det er SÅ skønt at sidde på en hest uden sadel, men desværre kan det kun foregå i skridt stadig smiley Men det er bare så dejligt at kunne mærke hvert et skidt og dens bevægelser, så giver dig skam fuldstændig ret

• #12   12. maj 2009 Den prøver at synke det, da det er det mest naturlige for hesten - det der kommer i munden skal videre i maven smiley

• #13   12. maj 2009 det er overhovedet ikke nedladende det jeg har skrevet, kun min mening og opfattelse af tingene...

• #14   12. maj 2009 Jeg ved godt du lige har købt nyt bid, men prøv Sprenger Dynamic bider. Det er super genialt.. Jeg prøvede en del forskellige bid på min unghest og det eneste han brød sig om var Sprenger Dynamic. Det er anatomisk formet og har en del kobber i sig hvilket heste elsker smiley

• #15   12. maj 2009 Signe B:
    Okey hehe Ej hvor godt og høre. Jeg har hørt en del der har haft rigtig god succes med Sprenger Dynamic, men synes bare der er SÅ mange forskellige. Hvilket et skal man vælge til en hest som er MEGET stærk og som er godkendt til stævner ? Hun er utrolig stærk og kan til tider være meget svær at holde, også derfor jeg ikke lige har valgt et muffebid smiley
    Hvis du kan, må du meget gerne linke til et.

• #16   12. maj 2009 Det jeg taler om er et muffebid. (link fjernet)

Og jeg hører jo til en af de typre der ikke mener at man skal bruge et skarpt bid til nogen hest smiley

Hesten kan jo også spadse af fordi den ikke kan lide bidet. Og hvis du så hiver i det skarpe bid, så vil hesten jo prøve på at løbe væk fra det. Og da sprenge dynamic bare ligger super godt og passer til hestens mund kan hesten nemmere mærke dine signaler.

+ hvis du endelig en dag får brug for virkelig at tage ved i tøjlen, så skader et bid som sprenger dynamic ikke din hest på samme måde som et skarpt bid vil!

• #17   12. maj 2009 Uha.. Jamen jeg er overhovedet ikke sådan en, der tager ekstra fat i tøjlen. Det vil jeg ikke byde min hest. Men vil give dig ret i, at en hest ikke behøver et skarpere bid, men problemet ligger bare, at jeg hele tiden har svært ved og holde hende. Hun har enorm let ved at ligge sig på biddet, og jeg skal virkelig bruge kræfter hvis jeg skal stoppe hende.
    Hun er blevet redet meget hårdt og med en hård hånd der hvor hun kommer fra, og jeg er meget blød i hænderne og mine arme, da jeg har en muskelskade, så jeg får hurtig ondt, hvis de hele tiden trækker mine arme med. Og Lacrima er enorm svær at stoppe. Kan slet ikke få hende i en parade fra galoppen af eller bare i skridt, for hun render bare. I trav har hun heldigvis lært at lytte efter et ord som hun stopper ved, men desværre er den ikke fået ind i galoppen smiley hun stopper altid eller går i et mindre tempo når ordet siges. Det er lidt sjovt. Fik det afvide der hvor jag købte hende fra, at hun havde lært det ord, så det hjælper mig heldigvis

Dog er mit krav at det skal være 3-delte bid.

Men hvad er forskellen på dette; (link fjernet) og det du linkede ?

• #18   12. maj 2009 Det jeg linker til er et muffebid. Se på bidringene.. Et muffebid er tungere, men til gengæld niver det ikke hesten i siden af munden smiley

• #19   12. maj 2009 Det påvirker synkereflexen. Måske prøver de at synke det? Måske er det koldt at få ind og de dermed fryser i munden? Måske vil de bare have det ud.

Kommentér på:
Hvorfor tygger en hest enlig på biddet

Annonce