{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tølt.
  • #1   26. apr 2009 Hun er ni år.

• #2   26. apr 2009 TRÆNING smiley

• #4   26. apr 2009 Hvordan skal jeg træne den ?

• #5   26. apr 2009 Min veninde rider islænder og har da været med til træning en del gange. Hun sætter den i skridt når den går mod trav og så sætter hun den i tølt igen derefter. 5 skridt er en begyndelse. Rom blev jo ikke bygget på en dag. Hvis du kender en der rider islænder så få personen til at hjælpe. ror det er lettere at give råd når man har set hesten gå.
    m.v.h Henriette

• #6   26. apr 2009 hvis du ikke har erfaring med islændere vil jeg råde dig til at få undervisning af en der har...

jeg er også for nyligt begyndt at ride islændere... jeg rider min fars og den har meget svært ved at tølte, det bliver meget travagtigt... jeg får undervisning hver 14. dag og det er super godt...

det er meget svært at lære en hest at tølte hvis man ikke selv har erfaring... jeg rider engang imellem på en der er god til det, for at jeg kan lære hvordan rytmen og følelsen skal være...

• #7   26. apr 2009 Skub lænden an, og sørg for at bagparten er under hesten. Det hjælper meget for uøvede islænder at du overdriver det lidt i starten. At du nærmest krummer lænd og ligger vægten lidt tilbage, klemmer lidt med benene, sørger for at den går samlet. Det er det vigtigste at islænden går samlet med bagparten under sig. Oftes kan det hjælpe at ride ned af bakker da de så får bagparten under.

• #8   26. apr 2009 det samme som Frejafin . evt vis du har svært ved at holde bagbenene i tölt så tag en pisk med, og bare marker på bagparten. Det hjælper meget vis du har svært ved at få bagbenene med. Men få noget undervisning så du kan få at vide hvad du gør rigtigt, og hvad du kan ændre på det er lidt svært at lærer en hest at tölte vis det ikke rigtig er noget man har prøvet før. Ellers prøv at ride en natur tölter, så du lærer at kunne mærke hvordan det er. Men det tag laaaang tid, det er ikke noget den bare lærer sådan. Min pony da jeg begyndte at ride hende kunne hun ikke rigtig tölte fordi hun ikke havde musklerne, så der går noget tid før de kan tølte "rigtig". Ellers prøv at skridt tölte lidt, så kan det være hun lærer det lidt, men du skal tølte langsomt.

• #9   27. apr 2009 Tak alle sammen smiley

Kommentér på:
Tølt.

Annonce