{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

Traver er det samme som DV? {{forumTopicSubject}}

Dette skrev en pige hvis navn er anonymt
jammen så er det da bare ærgligt.....alene bedækningen kostede altså 7.000 kr, han har rimelige gode afstamninger, såå mon ikke jeg kommer af med ham...og tag lige og kig, hvad koster en oldenborg hingsteplag.....jaaa sådan ca det samme. eller hvad med en dansk varmblod...tjaa også sådan ca. det samme

Om hendes traver plag. Dette mener jeg jo ikke passer.
Jeg mener ikke man kan sammeligne en DV med en traver.
Det er da slet ikke det samme?
Du ser f. eks aldrig en traver i høje dressur og springklasser? De er ikke formet til det.
Jeg har intet imod traveren men jeg mener at det som denne pige skriver er forkert.
Hvad mener i?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Traver er det samme som DV?
  • #1   7. jul 2005 nej det synes jeg godt nok heller ik man kan.

• #2   7. jul 2005 Nemlig....
    Camilla-ja men du ser f. eks ikke thomas velin eller andreas schou eller linea erikcson ride på travere?
    Min storebrors kæreste har arbejdet i travsporten de sidste mange år.
    Hun siger at for en traver der ikke går løb er 9000 (og over) overpris for travere...
    At forlange over 20000 for en plag som overhovedet ingenting kan... er det ikke for meget?

Dette er ikke for at hænge nogle ud, men et eksemple... Jeg siger heller ikke at hesten er grim eller ikke er pengene værd, men at det er overpris for en traver

• #3   7. jul 2005 jeg vil nu også forsvare traveren lidt, spring det kan de kære travere sagtens være med i, også i de høje klasser, faktisk er mange elite spring heste helt, halvt eller delvist traver, da de har store lunger og er utroligt udholdende, så den teori om at traveren ikke dur til spring er altså en skrøne/fordom....

men jo på en måde vil jeg faktisk give hende pigen ret, traveren og dv´en kan være en og samme hest...

før i tiden kunne man godt kåre en traver som ikke var registreret traver, men lavet af traver forældre til at blive dv´er, så det er faktisk ikke helt forkert, jeg mener ikke man længere må det... men ærlig talt det er jo det samme som at en ren lad os sige holstener kan kåres til at blive dv´er... så der er intet galt i den påstand, selvom mange dv folk nok ikke bryder sig om at høre det smiley

• #4   7. jul 2005 jeg vil sige 20000 er for meget alt for meget hvis hun bare vil sælge den som ridehest, men som avlshest, hvis altså den har potentiale til det er det ikke urealistisk

• #5   7. jul 2005 hov misforstod vist lidt... nej hvis den er traver altså ikke kåret om til dv eller noget så kan de ikke sammenlignes, slet ikke i prisklasserne...

• #6   7. jul 2005 Tjah. Det kan da ik sammenlignes..?
    En traver er jo bygget til at trav (siger vel sig selv), men er ikke bygget som ridehest.. Jeg siger ikke at mange travere ikke kan bruges og er udmærkede til ridning, men hvis man er på jagt efter en ridehesteplag, som skal nå langt, er det nok smartere at bruge pengene på en hest der er avlet til ridning.

• #7   7. jul 2005 Galopheste kan da kåres i DV hvorfor skulle en traver så ikke???

• #8   7. jul 2005 Bjarne B...

det kunne travere også førhen, men er ikke sikker på de kan mere, da de vist blev banlyst fordi de ikke var fine nok.

• #9   7. jul 2005 Kristina: Jeg er faktisk enig, i den lidt højere del af sporten ser man aldrig travere!!

De kan nok klarer sig på en højst LA spring, og dressur kan de ikke magte pga. deres galop, og lidt deres trav!!

At sætte en traver til samme pris som en DV, er meget optimistisk!
    -Og især hvis den har gode traver papire, for så er den ren traver, nok også løbs-afstamning, og det hjælper ikke på at få den solgt som sportshest!
    -Men hvis da er for at den kan løbe, er det jo helt fint!

• #10   7. jul 2005 Ditte A: Hmm, jeg mener heller ikke travere høre hjemme i DV, men kun i trav avl, de er RIGTIG dejlige heste, ingen tvivl, men de kan ikke galopere, og opfylder bare ikke de samme krav som andre sportsheste!

Kommentér på:
Traver er det samme som DV?

Annonce