Kommer din hest på døgnfold? {{forumTopicSubject}}
Hej Hg`er
Kommer jeres heste på sommergræs???
Hvis de gør, hvorfor??
Hvis ikke, hvorfor så ikke??
Jeg har altid haft mine heste på døgnfold/sommergræs da jeg mener at det er hestens natur at skulle være ude, men har desværre ikke de helt optimale forhold til en komplet løsdrift så de også kunne stå ude om vinteren!
Jeg undres bare, for jeg har efter hånden haft en sommergræs annonce i noget tid, men enten er det nogen der vil have 4 heste ud, eller også er hesten ikke kommet, har dog fået en hendvendelse fra en rigtig sød dame som kommer, men ellers ingen hendvendelser, og jeg trode ellers esbjerg/varde området var et atraktivt område, men der trode jeg nok forkert ha ha
Hvornår begynder i at søge efter græs til jeres heste???
Tilbydes der sommergræs på det sted hvor din hest står opstaldet???
Ja, det var så en lille sommergræs debat her fra, kom gerne med jeres menninger om heste skal på græs eller ej, og hold det i pæn og god tone
mar 2007
Følger: 72 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 15 Svar: 422
jeg syns de skal være ude fordi det er naturligt for dem... mine gider heller ikke ind, de er svært at lokke dem ind i de her dage, selvom de først bliver hentet ind omkring kl. 21 - 22 tiden... de vil gerne ind om eftermiddagen når vi skal ud og ride... men om aftenen skal der lokkes og gåes rundt efter dem...
jeg har også tilbudt sommergræs... og jeg har fået fyldt op...
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
NB: har fundet ud af at løsdrift faktisk ikke er det rigtige for alle heste. Satte min hest i løsdrift da jeg mente det var bedst for ham, men han fryser for et godt ord og stiller sig bare ind i huset på folden i stede forat nyde sin frihed. Og da wraphøet er udenfor har dette gjort at han har tabt sig, da han nægter at stille sig udenfor for at spise, når det er koldt. Så denne vinter kommer han i boks, da han bare ikke er ude-hest om vinteren.
jun 2007
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 5 Emner: 18 Svar: 68
Don stod også altid oppe ved ledet, det første år jeg havde ham, men det var endelig "kun" indtil han fandt ud af at han skulle være ude, det var som om han bare ville ind ind ind, men det var hvist mere vanen fordi han aldrig havde været van til andet før hend... men nu, han elsker udelivet, dog elsker han hans boks, han elsker at kunne komme ind og være sig selv, men jeg har den holdning at det er og bliver hestens natur og være ude så meget som muligt, så ingen kære mor her
Mine heste har heller aldirg en syge dag!
jul 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 51 Svar: 425
Vi har selv 4 kæmpe folde på gården som de kommer ud på.
jul 2007
Følger: 23 Følgere: 22 Heste: 1 Emner: 51 Svar: 425
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.115
aug 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 217 Svar: 2.030
jun 2005
Følger: 79 Følgere: 120 Heste: 10 Emner: 270 Svar: 3.642
Hingsten er mørkeræd, og går alene, så den kan heller ikke være ude om natten, og den nye hest går også alene. Så de bliver nok taget ind, desværre.
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.973
Jeg lader hende gøre det, både fordi jeg er af den holdning at hestene skal være ude så meget som muligt, og også fordi alle de andre heste derude går udenfor døgnet rundt om sommeren. Så skal palmira da ikke stå indenfor helt alene. Desuden er Palmira en pony, der meget hellere vil være ude end hende, vhilket jo er forståeligt.
feb 2007
Følger: 14 Følgere: 13 Heste: 2 Emner: 586 Svar: 4.973
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
ellers tror jeg også de var røget på døgnfold, det er jo også lidt synd for hestene at de skal stå inde, men det er også synd når de bliver plaget af fluer og myg.
maj 2007
Følger: 10 Følgere: 113 Heste: 2 Emner: 10 Svar: 880
men det er de ikke begyndt på endnu. hun står på rideskole, og der har jeg ingenting at skulle have sagt. lige pt. går hun kun ude i 3 timer s; hvilket er aaaalt for lidt , men de må ikke komme mere ud s;
aug 2004
Følger: 106 Følgere: 114 Heste: 7 Emner: 250 Svar: 4.332
Sidste år blev han simpelthen SÅ udmattet. Ligeså snart han kom ind i boksen, lå han bare ned og sov.
Det vil jeg ikke byde ham igen.
jul 2007
Følger: 17 Følgere: 17 Heste: 1 Emner: 40 Svar: 1.389
Om sommeren er der dog selvfølgelig noget mere græs end om vinteren ;D
Men jo, vi tilbyder også sommergræs ved os, men her er der intet problem med at på lejet det ud.
Og ja, jeg synes selvfølgelig hesten skal på græs i sommerperioden. Alt andet er forkert..
jun 2007
Jeg håber det kommer
dec 2006
Følger: 69 Følgere: 68 Heste: 6 Emner: 352 Svar: 4.849
mar 2008
Følger: 19 Følgere: 15 Heste: 1 Emner: 142 Svar: 889
jun 2007
Jeg kan slet ikke vente til der kommer mere græs, elsker at se hestene trives, finde deres rangorden, leje, slås, gnuppe, nusse osv osv
Kommer din hest på døgnfold?