{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
892 visninger | Oprettet:

Tænk på dig selv når du læsser din hyp {{forumTopicSubject}}

I den tid jeg har haft Blackton ( lidt over et år) har jeg døjet med at læsse ham...
Han var ikke til at få derind, og når han så endelig stod i traileren løb han ud igen...
-og hvis vi så nåede at få lukket- så fløj han ud når vi var nået frem til målet..- så jeg tænkte DUMME HEST!!
-MEN..

jeg havde i december besøg at torben andersen, som hjalp mig godt på vej- og vi fik til sidst læsset ham uden problemer- men kørte ikke.
Jeg skulle derefter øve og først køre når hesten var klar.
de efterfølgende dage øvede jeg- men blev ved med at finde undskyldninger for ikke at køre (for hvad nu hvis han fløj ud?- så traileren blev sat i laden igen.

men sidste weekend havde rideskolen besøg of tabita og helle fra Horsemanshipskolen.

Helle lærte mig at det var mig der var problemet... Jeg var nervøs og ikke hesten. Men lige så snart jeg blev nervøs og `bange` gik det lige i blackton- Han var meget påvirket af min reaktion.
Anede virkelig ikke at det havde så meget at sige...
Jeg er tidligere blevet klemt af min forrige hoppe, hvor jeg brækkede en finger- derfor er jeg lidt nervøs- `men det kunne hesten sgu da ikke vide` -eller kunne han?

Når jeg `efterlod` ham i traileren mens jeg var bange, var han også bange under turen... Nu er det endelig gået op for mig hvor vigtig vores kropssprog er for vores kære heste.

Under køreturen i går var jeg fuldstændig rolig, `for helle var der jo` Hun skulle nok tage sig af situationen hvis noget skulle gå galt- men der skete INTET!!

Så husk- hvad DU gør, tænker osv går lige direkte i din hest...

Beklager det lange indlæg...- kan blive ved med at skrive indtil i aften... :o)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænk på dig selv når du læsser din hyp
  • #1   3. apr 2009 Det er er helt rigtigt hvad du skriver, at vi faktisk påvirker vores heste mere end vi aner med vores kropssprog.
    Jeg har selv haft de samme problemer som dig, men efter at jeg fik styr på mine egne nerver går hestene lige op. Det er skønt, når man finder ud af, hvorfor hestene gør som de gør.

• #2   3. apr 2009 Jeg har præcis det samme problem med min hest lige nu. Jeg tør bare ikke engang lukke bag hende og jeg er jordens største nervevrag de par gange det har lykkedes os at køre.
    Stor selv lige nu og aner ikke hvad jeg skal gøre ved mig selv, fordi min hest kan sagtens nu så længe jeg ikke påvirker negativt, men det gør jeg jo hele tiden.

• #3   3. apr 2009 jep meget ejeren der påvirker hesten

Min hoppe er VILDT følsom, og for det meste er det fedt, men andre gange er det også irriterende.

for når jeg kommer og er træt og småsur.. så bliver hun også straks det, og så skal jeg træne med en uarbejdsom hest eller prøve på selv at blive glad smiley

• #4   3. apr 2009 Chiara&Suz

-Lige præcis...
    Hvis jeg en dag har travlt, skøjter min ellers SÅ rolige oldenborg rundt på staldgangen... han vil ikke stå stille og skraber i jorden... men er jeg afslappet og har god tid, så står han og sover :o)

• #5   3. apr 2009
    Ja, jeg ved godt at det ikke er nyt for alle- dette indlæg er til dem der endnu ikke har opdaget alvoren i vores adfærd overfor vores heste..

Så godt for jer der allerede ved det, og held og lykke til dem der først skal lære det....

Jeg har også altid vidst det- men ikke i hvor stor grad det egentlig var...

Kommentér på:
Tænk på dig selv når du læsser din hyp

Annonce