Køb af traver som ridehest {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg skal ikke have hest lige ppt, da jeg først lige skal genoptage ridningen i næste uge efter mange års pause.
Men jeg går da og overvejer og undersøger med økonomi m.m.
Selvom jeg udmærket er klar over, at anskaffelsen af hesten ikke er den største udgift set i det lange løb tænkte jeg på, om en travhest kunne være noget for mig.
Jeg ønsker en hest til skovture og let dressur på fritidsniveau. Jeg vil aldrig komme til at starte stævner, da det ikke har min interesse.
Hvordan er en travhest mhp sine gangarter?
Selvom jeg ikke vil ride dressur på højt niveau, skal den kunne skridte, trave og gallopere samt kunne gå samlet.
Hvordan bruger I, der har travheste, jeres heste?
Og hvad med foder? Kan forestille mig, at en travhest har brug for meget foder?
Jeg er ligeglad med fordomme om travheste - altså hvad andre vil sige.. Jeg søger bare den rette hest til mig.
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.578
Han kunne ikke gå i holdning dengang jeg red ham.
Jeg synes at der opleves alt for mange travheste som er fuldstændig muskelfattige og helt forkert redet.
Jeg ved ikke helt om du kan forlange galop og at den skal kunne gå samlet. At kunne gå samlet kræver en masse korrekt træning og galoppen er tit utrænet ved travheste. Men kig rundt og se hvad du finder. Hvis du kan se video er det jo bare kanon.
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.578
Som Bonnie nævner vil jeg også anbefale en fjordhest i stedet for en travhest, med mindre du vil have heste i stedet for pony. Fjordhesten er en helt igennem dejlig hest.
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.099
mar 2006
Følger: 136 Følgere: 142 Heste: 4 Emner: 316 Svar: 3.198
maj 2006
Følger: 17 Følgere: 16 Heste: 1 Emner: 18 Svar: 362
apr 2004
Følger: 77 Følgere: 85 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 1.919
De kan sagtens bruges til skovtur og dressur samt springning !
Dog syntes jeg du så skulle finde en der ikke har gået løb
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
nov 2008
Følger: 31 Følgere: 32 Heste: 1 Emner: 437 Svar: 3.968
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
De er tit nogen man bare ikke kan sætte sig op på også ride der ud af i en pisse god trav eller ren galop, det er noget der tager tid med dem.
Men udover at det kræver et bundt tålmodighed så er de nogle dejlige heste der bare er en masse fordomme imod og en mage der springer over fordi de ikke er lige til at gå til og ikke har talentet med sig i blodet :).
apr 2007
Følger: 114 Følgere: 115 Heste: 7 Emner: 121 Svar: 558
man kan jo også vælge at købe en som ikke har gået løb
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Nogle traver har de mest elendig gangarter, og er umulige at ride.. andre traver har de dejligste gangarter, og er pisse lækre at ride..
Min bror har en traver..
In Ger har den lækreste galop, man mærker den ikk under sig, og hun er meget dejlig at side på, traven er self. meget svær at sidde i da hun er gammel traver (på bane) men hvis man rider hende i kort trav har hun en kanon gang, og skridten er meget normal..
Hvis hun bliver redet regelmæssigt er hun noget af det lækreste, og kan virkelig gå til bidet (kig hendes profil), men bliver hun ikk redet regelmæssigt er hun næsten umulig at ride til bidet..
Hun er sød i skoven, meget fremadgående, men nem at stoppe og starte:)
In Ger er meget dyr i foder, da hun er svær at fodre på..
typiske traver er svære at fodre på, men er kanon dejlige skovtursheste, men de opspare energi, og skal derfor rides min. 5dage om ugen.. (taler af erfaring)
Så skal du have en traver skal du være sikker på du har tid til at motionere den på en eller anden måde, så ofte som overhovedet muligt..
Men vil sige det sådan her ALLE heste er forskellige, du kan nemt finde en traver som kan gå godt i gangarterne, og gå til bidet osv, og nemt stå flere dage uden at blive dum.. så det er altså meget forskelligt
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.099
Min blev dog aldrig redet så meget og man kunne bare sætte sig op uden hun havde vildt meget energi
jun 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Emner: 1 Svar: 16
Men eller vil jeg da anbefale dig at kigge på galopheste i stedet, der findes rigtig mange lækre galoppere med de fedeste gangarter! (som ikke kan løbe og derfor er billigt til salg)
- jeg ved godt de er kendt for at være syge i hovedet, men det er de langt fra alle sammen! (:
mar 2008
Følger: 138 Følgere: 121 Heste: 11 Emner: 263 Svar: 7.601
Ja men som jeg har skrevet er kan man nemt finde en der kan stå længe uden at blive dum..
apr 2006
Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 1 Emner: 565 Svar: 1.985
Min mening er at Fjordheste kan være UFATTELIGE stædige og mega stærke (har selv haft en) ..
Så ja Traver eller fjordhest er vel næsten det samme. Begge to skønne hesteracer. de fleste er vel søde og nemme at håndtere.
Dog er fjordhesten ret så stædig
jan 2004
Følger: 2 Følgere: 6 Heste: 2 Emner: 1 Svar: 218
Køb af traver som ridehest