17. jun 2006 Følger: 126 Følgere: 118 Heste: 7 Emner: 451 Svar: 1.353
Hun gider mig ikke! - Tillidstræning? {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg efterhånden haft Feline i 1 år og 4 mdr. og det har gået op og ned.
Jeg må nok indrømme at jeg ikke har haft så meget tid til hende, men hun er blevet kørt (vogn) med nogle gange, og jeg har trailertrænet hende og så videre en gang imellem, men nu her til vinter er hun blevet helt underlig.
Hun har altid været sådan lidt svær at "nå ind til", altser vinde hendes tillid, men nu her i vinters er det blevet helt slemt.
Jeg må ikke snakke med hende i boksen, hun går bare rundt der ind for ikke at snakke med mig,
hun er okay når man strigler hende, men hun gider slet ikke snakkes med,
og ude på marken er hun begyndt nogen gange at gå væk fra mig, hvis hun ikke gider at ind,
og når jeg kalder på ponyerne når de skal ind, går hun altid aller bagerst for ikke at blive taget fat i, for så bare at følge efter, og sådan...
Så jeg tænkte om der var nogle gode tillid øvelser, som jeg kunne lave med hende? Det hjælper ikke bare at gå en tur med hende i trafikken eller noget, for hun går bare med, som om det keder hende eller noget.
- Så jeg tænkte om i havde nogle ideer?
For jeg vil bare så super gerne nå ind til hende, så hun stoler på mig.
For jeg syntes det er synd hun ligger vist også lavest i herakiet på marken osv... Så hun går bare og er rigtig trist.
Hun er jo trods alt en shetlænder, så det er begrænset hvad jeg kan ride på hende
Det blev en hel roman, men håber i gider at læse det, og hjælpe mig, da jeg virkelig godt kunne bruge noget hjælp
jul 2007
Følger: 65 Følgere: 59 Heste: 2 Emner: 34 Svar: 741
mar 2005
Følger: 129 Følgere: 129 Heste: 5 Emner: 188 Svar: 759
aug 2007
Følger: 110 Følgere: 97 Heste: 3 Emner: 352 Svar: 7.756
Jeg har valgt at gribe "problemet" an således, at jeg lader, som om jeg skal starte med at træne en helt "rå" hest, som aldrig har været i menneskehænder. Har fået det råd ikke at gå ind i boksen før, hesten inviterer mig med fremadrettede ører og opmærksomheden på mig. Blot brøkdelen af et sekund er sådan set nok. Derefter opholder jeg mig blot i boksen og ignorerer hesten, indtil hun frivilligt kommer hen til mig for at se, hvad jeg laver der. Når hun på den måde udviser mig opmærksomhed, belønner jeg hende med ros - så snart hun vender opmærksomheden væk igen, ignorerer jeg hende igen.
Hun gider mig ikke! - Tillidstræning?