{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
542 visninger | Oprettet:

Er så træt af det!! {{forumTopicSubject}}

Ja, lige et lille udbrud fra mig..

Jeg er virkelig ved at være træt af en fra min stald. Hun har stået der siden jul - ca. Hun har 3 heste stående der, hvoraf de 2 er hopper i fol og den sidste er en unghest der er under tilridning og stadig vokser lidt..

Hun har en passer til unghesten, hvilket er fint, for så bliver han da passet. Men de 2 andre hopper bliver aldrig passet og kan stå en måned uden udmugning eller rent halm, så nogle gange står de også bare på bar bund. Tilmed laver hun heller ikke altid foder ti dem, så der er ikke foder når de skal fodres..

Ydermere siger passeren at der ikke har været foder siden i tirsdags. Så de har måttet leve på ren havre! I går sagde ejeren til passeren at der kommer foder om en uge!! Så det er altså 2 uger kun på havre med en unghest og 2 hopper i fol..

Hestene bliver helelr hverken skridtet for eller af når de skal ud og ride dressur eller andet.

Er det okay?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er så træt af det!!
  • #1   9. mar 2009 Nej, det lyder sku ikke okay.
    Kan i ikke få ejeren af stedet til at sige det til hende? smiley

• #2   9. mar 2009 Ring til dyrelægen..
    Kender en som havde sin hest stående på en gård, hvor der var en hest der slet ikke blev passet, men da de ikke ville blande sig, lod de den stå og gav den bare lidt mad engang imellem. Til sidst kontaktede de dyrelægen, som gav dem en ordentlig skideballe, fordi hesten led af diverse sygdomme og måtte aflives med det samme da den led så fryteligt.

• #3   9. mar 2009 Andrea D: Puuha det lyder ikke rart..

Altså ejeren af stedet er klar over det, og har taget en snak med hende. og har tilmed givet hende en advarsel. -Hvis hun ikke retter op på det må hun altså finde et nyt sted, for det vil de ikke være med til.. Og det går også uf over os andre. Det er heller ikke rart og vide at der er 3 faktisk næsten 5 heste der ikke får ordentlig mad. Og det er især vigtigt for heste i voksealderen og i fol.. Ååårh

• #4   9. mar 2009 Jeg ville altså ringe til dyrelægen!
    Hun har tydeligvis ikke forstand på heste, og det er da synd at 2 små føl skal ødelægges af hende!

• #5   9. mar 2009 Hmm.. Kontakt dyrlæge...

• #6   9. mar 2009 Jaaah, men altså hun har sådan set forstand på heste..
    Hun har redet ved en der hedder kenneth..

Kender I ham Albano - den 1. avlsgodkendte barokpintohingst i DK, ham har hun redet. Og hun er ejeren til en af hopperne han har sat i fol, og er jo så i fol igen. Ikke fordi at jeg skal hænge nogen ud. Men hun ved godt hvordan man passer heste.

• #7   9. mar 2009 Den er så svær den der. For ejer af opslaldningstedet kan netop ikke gøre andet end at give en advarsel eller opsige hende. Så bliver hestene flyttet et ny sted, så går der et x antal måneder og så opdager det nye sted problemet og opsiger hende igen og så finder hun et nyt sted. Og sådan køre det formondeligt i laaaaang tid.

Tilkalder du dyrlægen riskiere du at hænge på en ordenligt regning, medmindre du har noget akut eller livstruende at ringe for.

At ringe til dyreværnet er totalt håbløst. Du kan nemlig ikke bevise at de ikke for mad eller bliver muget ud hos. Meldte engang en som virkelig vanrøgtede sine heste. Det gjorde de intet ved. Det skal virkelig virkelig være slemt før de gør noget. Disse hest ejg anmeldte havde stået i boks en måned uden at komme ud. Den dag dyrens beskyttelse kom, blæste det og det var umuligt at bevise at de havde stået der en måned og fra DB sagde de at det var ok at lade heste stå i boks når det blæste. Alt det andet hestene fejlede kunne de ikke gøre noget ved.

Kan du evt snakke med ejern af hestene ? Spørg måske om hun har svært ved at overskue dem og forslå feks en part til dem, sig du måske kan finde en via HG.

• #8   9. mar 2009 Hun har fuldtidspasser til den ene, og jeg har tilbudt at jeg kan tage den ene hoppe på fuld tid, så det er altså ikke det hun har problemer med. Desværre..

Men det kræver også bare at man har noget mad og give af.. Og ja, ved godt det med opstaldningsstederne.. Og også at man ikke kan melde demm. Og det er også derfor jeg er så træt af det. Hestene ligner heller ikke at de liger af det som sådan, men synes bare ikke det kan være rigtigt. Specielt når de 2 er i fol..

Kommentér på:
Er så træt af det!!

Annonce