{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
464 visninger | Oprettet:

Hvad gør jeg, når det er op over...... {{forumTopicSubject}}

........... med at Freja skal fole.

Da det er første gang vi skal have føl, er jeg lidt i tvivl, om jeg skal adskille Freja fra de to andre pozere , eller jeg bare skal lade dem gå sammen som de hele tiden har gjordt.

Jeg ved godt at "rigtige" hestefolk med store dyre trav gallop, dressur eller spring heste indretter en speciel folebox med tilhørende overvågningskamera , men er det nødvendig og en god ide med en naturpony , som gotlandsrusset jo er, ligesom Islænderen, Hvad gør i Islænderfolk der er herinde.

Mine tre ponyer har det jo fint sammen og vil uden tvivl savne hinandens selskab hvis jef sætter tråd imellem eller lukke Freja i box ide 2-4 uger hvor man kan risikere at gå og vente.

Og kan det være et endnu større problem for Freja og føllet den dag de i givet fald skulle lukkes sammen igen.

Kærlig hilsen Bent

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad gør jeg, når det er op over......
  • #1   26. maj 2004 Tak for rådene, vi får jo se hvad vi gørder er ca 4 uger endnu.

Jo jeg har bestilt et palomino hoppeføl som skal hedde Lojsta ( det er navnet på den lokalitet på Gotland hvor de vilde russ ponyer har deres eget lille territorium) Hvis det bliver et hingsteføl skal han hedde Gotlandis

KH bent

Til i andre kom hellere end gerne med flere gode råd.

• #2   26. maj 2004 Kan kun sige det samme som Cæcilie.
    Vores har normalt også gået sammen med de andre og blevet flyttet efter folingen. Det er kun de sidste 3 føl der er født indenfor pga. blæsevejret (de bliver jo meget let forkølede), men de kommer ud igen ligeså snart det overhovedet er muligt.
    Min Chagal blev dog født inde hos hingsten hvilket jo ikke var så smart, da det ophidsede ham.

Men held og lykke!
    Vh Carina

Kommentér på:
Hvad gør jeg, når det er op over......

Annonce