{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
514 visninger | Oprettet:

Når man skal have egen hest? {{forumTopicSubject}}

Nu har jeg fået overtalt mine forældre så meget, at de er med på at komme med ud og kigge på hest, her om ikke så lang tid. Min mor mener dog at det er dyrt at have hesten stående hos min ridelærer. Vi kender min ridelærer rigtig godt, for jeg har lånt hendes pony i 2½ år, så jeg har været derude hver dag i den tid + jeg har redet hendes andre heste, og er nu ved at træne hendes to nye heste op.

Og fordi vi kender hende så godt, så koster det kun <b>700 kr</b> om mdr. at have min hest stående der! Det er så for boks, lån af bane, frit brug af halm og hø, foder og morgen- og aftenfodring. Det er jo SINDSSYGT billigt, og det er kun fordi jeg har hjulpet hende så meget med hendes heste, og fordi vi kender hinanden så godt.

Min far brokker sig over, at hesten ikke er dyr at købe, men dyr i drift, altså med dyrlæge, smed, foder osv. Det mener han, fordi vi gav 15.000 kr for behandling af min tidl. pony. Dyrlægen var på en weekend ude en 5-6 gange + ponyen blev undersøgt på laboratorie, så det er klart at han har fået en 'skræk' for det. Men han er dog blevet overtalt nu smiley

Så nu skal jeg bare have ind i hovedet på min mor, at 700 kr er ekstremt billigt! Ja, jeg er bare glad lige nu smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når man skal have egen hest?
  • #1   6. mar 2009 Prøv at vis hende nogle opstaldningsteder på nettet, hvor det koster 1500-3000 i den prisklasse :b så ændrer hun hurtigt mening.

• #2   6. mar 2009 Det er dælme billigt

• #3   6. mar 2009 Synes også i skal kigge steder på nettet...

• #5   6. mar 2009 Din far har jo ret i, at det ikke er dyrt i drift at købe hesten, men det i at holde den.. En hest kan pludselig blive alvorlig syg.. eller også fejle noget hele tiden.. :S Det et det der desværre høre med til at have hest.. Så kan godt forstå hans tanke gang.. og især hvis i har prøvet det før.. Opstaldning er ikke dyr det du kan få det til.. priserne er ofte meget højere end det.. smiley

• #6   6. mar 2009 Vi kigger IKKE andre steder på nettet. Jeg kender i forvejen alle de steder man kan få hest opstaldet i en radius på 10 km, og jeg ved at det ihvertfald ikke er billigerer end min. 1.000 kr, og det er for dyrt!Så stedet ER fundet, og det bliver ikke ændret, medmindre min ridelærer smider mig ud xD

Og ja, vi har prøvet før, at have en pony med skab, så den skulle behandles jævnligt, og det var dyrt. Den samme hest fik en eller anden form for forgiftning, og måtte aflives efter 3 dages sygdom, og efter det blev han undersøgt på laboratorie, og det var forfærdeligt dyrt!

En anden ting mine forældrer ikke kan lide, er at jeg begynder på gymnasiet i 2010, og de tror ikke jeg får tid. Men så vil jeg jo aldrig få tid, for når jeg er uddannet til dyrlæge, skal jeg arbejde fra 7-17 dagligt, og så får jeg jo heller ikke tid smiley

• #7   6. mar 2009 Ja, det er meget billigt. Men de har jo alligevel lidt ret. Dyrlæge smed osv er stadig dyrt.
    Og JA!!!!! Det er ikke dyrt og købe hesten men det er sq dyrt og have den.. Det skal man lige have i baghovedet. Jeg troede godt jeg kunne undvære 2.000 kr om måneden på min konto, men da havde jeg ikke prøvet det.
    Har ikke fortrudt købet af Masca - overhovedet. Men siger bare at dine forældre har ret.

• #8   6. mar 2009 Jeg ved godt at mine forældre har ret smiley Jeg har jo haft hest før, og har været det hele igennem før, men jeg synes bare det er ved at være tid til at få egen hest igen. smiley
    Altså jeg skal selv betale hesten og dertilhørende udstyr + det halve af opstaldningen, og så betaler mor og far dyrlæge og smed og det sidste af opstaldningen.
    Altså.. Ja, jeg ved jo hvordan det hele fungere, for jeg har prøvet det hele før smiley

• #9   6. mar 2009 Maja Dina - Altså jeg har jo haft hest før smiley Min ridelærer har recurcer til at reperere udstyr, og hun kan nogle tricks, så man kan udskyde smeden en del uger + special foder er indberegnet i prisen smiley

• #10   8. mar 2009 Det er ting som hun har fet afvide af en smed engang smiley
    Det er at man fx. kan ride på vejen så hesten slider sine hove på den rigtige måde, så de ikke behøver smed så ofte. Og at man selv kan file det værste væk smiley

Kommentér på:
Når man skal have egen hest?

Annonce