Når man skal have egen hest? {{forumTopicSubject}}
Nu har jeg fået overtalt mine forældre så meget, at de er med på at komme med ud og kigge på hest, her om ikke så lang tid. Min mor mener dog at det er dyrt at have hesten stående hos min ridelærer. Vi kender min ridelærer rigtig godt, for jeg har lånt hendes pony i 2½ år, så jeg har været derude hver dag i den tid + jeg har redet hendes andre heste, og er nu ved at træne hendes to nye heste op.
Og fordi vi kender hende så godt, så koster det kun <b>700 kr</b> om mdr. at have min hest stående der! Det er så for boks, lån af bane, frit brug af halm og hø, foder og morgen- og aftenfodring. Det er jo SINDSSYGT billigt, og det er kun fordi jeg har hjulpet hende så meget med hendes heste, og fordi vi kender hinanden så godt.
Min far brokker sig over, at hesten ikke er dyr at købe, men dyr i drift, altså med dyrlæge, smed, foder osv. Det mener han, fordi vi gav 15.000 kr for behandling af min tidl. pony. Dyrlægen var på en weekend ude en 5-6 gange + ponyen blev undersøgt på laboratorie, så det er klart at han har fået en 'skræk' for det. Men han er dog blevet overtalt nu
Så nu skal jeg bare have ind i hovedet på min mor, at 700 kr er ekstremt billigt! Ja, jeg er bare glad lige nu
nov 2006
Følger: 36 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 233 Svar: 1.599
aug 2007
Følger: 55 Følgere: 52 Heste: 4 Emner: 35 Svar: 668
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.660
maj 2005
Følger: 114 Følgere: 112 Heste: 3 Emner: 103 Svar: 3.697
okt 2004
Følger: 80 Følgere: 83 Heste: 4 Emner: 588 Svar: 16.651
Og ja, vi har prøvet før, at have en pony med skab, så den skulle behandles jævnligt, og det var dyrt. Den samme hest fik en eller anden form for forgiftning, og måtte aflives efter 3 dages sygdom, og efter det blev han undersøgt på laboratorie, og det var forfærdeligt dyrt!
En anden ting mine forældrer ikke kan lide, er at jeg begynder på gymnasiet i 2010, og de tror ikke jeg får tid. Men så vil jeg jo aldrig få tid, for når jeg er uddannet til dyrlæge, skal jeg arbejde fra 7-17 dagligt, og så får jeg jo heller ikke tid
jan 2007
Følger: 68 Følgere: 62 Heste: 2 Emner: 450 Svar: 3.847
Og JA!!!!! Det er ikke dyrt og købe hesten men det er sq dyrt og have den.. Det skal man lige have i baghovedet. Jeg troede godt jeg kunne undvære 2.000 kr om måneden på min konto, men da havde jeg ikke prøvet det.
Har ikke fortrudt købet af Masca - overhovedet. Men siger bare at dine forældre har ret.
okt 2004
Altså jeg skal selv betale hesten og dertilhørende udstyr + det halve af opstaldningen, og så betaler mor og far dyrlæge og smed og det sidste af opstaldningen.
Altså.. Ja, jeg ved jo hvordan det hele fungere, for jeg har prøvet det hele før
okt 2004
okt 2004
Det er at man fx. kan ride på vejen så hesten slider sine hove på den rigtige måde, så de ikke behøver smed så ofte. Og at man selv kan file det værste væk
Når man skal have egen hest?