{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
546 visninger | Oprettet:

Unhest vs. lære hest? {{forumTopicSubject}}

Heej smiley

Jeg står i det her lille dilemma, vedrørende hest?
Ca. til sommer skal jeg måske ha min egen hest!

Jeg rider nu en rigtig god barock pinto Jake. Han kan rigtig meget inde for dressur selvom han kun er 4 år.
Problemet er han er meget nervøs, derfor har han ikke rigtig været udenfor endnu. Jeg kan ikke ride i skov på ham, eller trække en tur med ham smiley
Han er utrolig dejlig, og elsker ham!

Ham kan jeg måske købe?

Så vil jeg ogs¨rigtig gerne ha en hest der bare kan det hele! Ride ture på, springe osv.
jeg har dog mange krav vedr. udseende. Den skal være pinto osv. ??

Skal jeg vælge Jake som jeg rider på nu, som jeg skal lære at være udenfor, eller en hest der kan det i forvejen ?

Hjælp ! smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unhest vs. lære hest?
  • #1   28. feb 2009 Vælg en hest du er tryg ved, som du derfor osse får mere glæde af.
    Lad være med at sætte dig fats på én farve, jeg er 100% sikker på at du bliver fuldstændig lige så glad for en sort som en broget smiley

• #2   28. feb 2009 Som første gangs hest ville jeg købe en lære hest - jeg ooorker ikke ræset med at indlære heste tingene.

Den hest jeg helst vil ha' er en ældre hest der har været igeem alle tingene, gået stævner, set verden og prøvet lidt af hvert.
    Sådan 10-15år også har den evt. stået stille i et eller to år.
    Men da heste ikke glemmer, så skal man jo ikke hen og lære forfra men blot påminde de om signalerne og lære den dem igen men den forstår det jo nok.

• #3   28. feb 2009 Jeg er utrolig glad for jake, og er 100% tryg ved ham.
    Jeg har bare nogle forvendtninger , som jeg skal lære jake (:
    og det tager et stykke tid?

• #4   28. feb 2009 Vælg en hest som kan tingene fra start, det får du mere glæde af i starten. At lære en hest op fra grunden, er et kæmpe arbejde og kikser noget undervejs er det nogle gange svært lige at rette op på og så er den glæde overstået og ens drømme om at gøre bestemte ting med heste overstået, med mindre man har pengene til at hente professionel hjælp.

• #6   28. feb 2009 Uh, stod selv i samme dilemma sidste sommer, men valgte en rå unghest. Man skal virkelig overveje om man har tålmodigheden og viden til det. Selv er jeg meeget tålmodig når jeg træner heste, så derfor har jeg haft det helt fint med at uddanne fra bunden.

Man skal passe lidt på med at kalde det unghest versus lærehest. Personligt mener jeg at man lærer MINDST lige så meget, når man selv lærer en unghest op fra bunden. Hvis blot man er forberedt på at gå frem i et langsomt tempo.

Det er vigtigt at lære, at lære fra sig. Men det er en stor overvejelse.
    Held og lykke!
    Vh. Lærke

• #7   28. feb 2009 Tak for svarene alle sammen ! smiley

Kommentér på:
Unhest vs. lære hest?

Annonce