Unhest vs. lære hest? {{forumTopicSubject}}
Heej
Jeg står i det her lille dilemma, vedrørende hest?
Ca. til sommer skal jeg måske ha min egen hest!
Jeg rider nu en rigtig god barock pinto Jake. Han kan rigtig meget inde for dressur selvom han kun er 4 år.
Problemet er han er meget nervøs, derfor har han ikke rigtig været udenfor endnu. Jeg kan ikke ride i skov på ham, eller trække en tur med ham
Han er utrolig dejlig, og elsker ham!
Ham kan jeg måske købe?
Så vil jeg ogs¨rigtig gerne ha en hest der bare kan det hele! Ride ture på, springe osv.
jeg har dog mange krav vedr. udseende. Den skal være pinto osv. ??
Skal jeg vælge Jake som jeg rider på nu, som jeg skal lære at være udenfor, eller en hest der kan det i forvejen ?
Hjælp !
mar 2007
Følger: 114 Følgere: 133 Heste: 5 Svar: 6.549
Lad være med at sætte dig fats på én farve, jeg er 100% sikker på at du bliver fuldstændig lige så glad for en sort som en broget
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.031
Den hest jeg helst vil ha' er en ældre hest der har været igeem alle tingene, gået stævner, set verden og prøvet lidt af hvert.
Sådan 10-15år også har den evt. stået stille i et eller to år.
Men da heste ikke glemmer, så skal man jo ikke hen og lære forfra men blot påminde de om signalerne og lære den dem igen men den forstår det jo nok.
feb 2008
Følger: 212 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 710 Svar: 3.897
Jeg har bare nogle forvendtninger , som jeg skal lære jake (:
og det tager et stykke tid?
aug 2007
Følger: 30 Følgere: 29 Heste: 5 Emner: 217 Svar: 2.030
dec 2006
Følger: 101 Følgere: 97 Heste: 5 Emner: 498 Svar: 2.791
Man skal passe lidt på med at kalde det unghest versus lærehest. Personligt mener jeg at man lærer MINDST lige så meget, når man selv lærer en unghest op fra bunden. Hvis blot man er forberedt på at gå frem i et langsomt tempo.
Det er vigtigt at lære, at lære fra sig. Men det er en stor overvejelse.
Held og lykke!
Vh. Lærke
feb 2008
Følger: 212 Følgere: 201 Heste: 5 Emner: 710 Svar: 3.897
Unhest vs. lære hest?