{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
805 visninger | Oprettet:

Opstaldning, hvad må det koste? {{forumTopicSubject}}

Hej Alle smiley

Jeg bor jo på en lille gård sammen med mine dejlige heste, og jeg går og tænker tanken om jeg evt skulle have nogle opstaldere, men intet er sikkert!

Jeg har prøvet at regne lidt på det, hvad en evt opstaldnings pirs kunne være, men jeg syntes godt nok det er lidt svært, så jeg har brug for jeres hjælp!!!

Hvad ville i mene en evt opstaldningspris kunne være på dette:

Dejlig hggelig ældre stald, med god plads på staldganen, solide bokse!

20#60 m ridebane, springbane men ikke det store spring udstyr... utrolig dejlige tur muligheder, man kommer aldrig til at ride den samme vej tilbage som man kom fra!

ud og indlukning, strøen i boks med halm hver dag, opstalder skal selv muge mindst 1 gang i ugen (det skulle være min sikkerhed i at hesten ikke kommer til at stå i lo#t)

foder, hø og halm er med i prisen, men man er også velkommen til selv at medbringe foder!

"rytterstue" hvor der er bord og stole mm, staldtoilet!

Store marker, med 4 udebokse som er lavet til læskure!

Dvs næsten fuld pas:)

Jeg vil nok sige at stedet skulle fx hendvende sig til hyggeryttere, hvor hestens hverdag prioteres højt! Der vil maks være 2-3 ryttere i stalden!

Hvad er det værd?? hvad ville en sådan opstaldning skulle koste?? jeg ved det også har noget at gøre med hvor man kommer fra i landet, og det er jylland!

syntes det er svært at sætte en pris, især efter alle de prisstigninger for foder mm...

Og hvad kunne en pris være for sommergræs??

Stadigvæk store maker, nyt græs, ridebane, læskure, rytterstue, staldtoilet mm ???

Håber på noget hjælp, dette er ikke en reklame eller lign jeg har bare brug for at få hjælp til at fastsætte en evt pris!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Opstaldning, hvad må det koste?
  • #1   22. feb 2009 det kommer helt an på hvad du fodre med synes jeg... og hvor meget hø hesten får..

men vil sige 1000-1200 for opstaldning om vinteren og 500 for sommergræs

• #2   22. feb 2009 hmm 1000-1200 ?

hvis de ik får foder når de er på sommergræs: 300 ? ..

bare lidt bud smiley

• #3   22. feb 2009 700-800 men kommer an på foder- og foldkvalitet

• #4   22. feb 2009 Mange tak for jeres bud smiley

Stedet ligger i vestjylland, der er mange hestepensiner her ude i området, som er fyldt til randen!

Ang foder, har jeg ikke bestemt mig for endnu hvad jeg vil bruge til næste vinter! Jeg har selv 3 meget forskellige heste, som får hver deres foder, så der vil være noget at vælge i mellem for den evt. opstalder! Jeg har selv foderprogram, så der vil naturligvis blive lagt foderplan på hesten! jeg har prøvet mange forskellige foderprodukter med tiden, og min erfaring er at det dyre foder er ikke nødvendigvis bedre end middelklassen! Billigt foder vil aldrig blive brugt, mine heste skal ikke leve af pålægschokolade madder! Jeg går meget op i hestenes foder og trivsel, generalt foder inden for større dyr i og med at det er det mit arbejde består meget af!

Hø, der vil va være 7-8kg hø med i prisen, og der er muglighed for at købe mere hvis man vil!

800kr, det kan jeg ikke gøre det for, så skal jeg selv ligge penge til smiley pga foder hø halm, omlægning af marker mm smiley

• #5   22. feb 2009 ha ha det er det faktisk... du er hvist lokal kendt hvis du kunne gætte hvor i vestjylland der er proppet smiley Men det må vi hvist ikke snakke om her inde, så vil tråden måske blive slettet smiley

• Cille <3
    Cille <3 Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 50 Følgere: 50 Svar: 829
    #6   22. feb 2009 Hvis du selv lukker ud osv, synes jeg ikke kun det burde koste 800, jeg kender en 100% selvpasserstald der tager ihvertfald 1000 kr. for det.. Så omkring 1000-1200..

• #7   22. feb 2009 Jeg tror det er en dårlig ide at sætte en pris med foder, da det er utrolig forskelligt hvad de forskellige heste kræver af foder - og hvad de forskellige ejere kræver. Sæt hellere en pris uden, og så aftal individuel mer-pris for foderet.

• #8   22. feb 2009 Her på vestsjælland, med de samme forhold du vil give, betaler jeg
    1325 kr med spillers foder. Start prisen er 1175, med havre og vitaminer.
    Synes dog, som de andre skriver, at du skal sætte en pris uden foder.

• #10   22. feb 2009 Hejsa.. Nu svinger priserene rigtig meget her i Esbjerg området.. Men jeg syntes faktisk for din egen fordel, så skulle du lade være med at have foder med i prisen, også køre udelukkende med hø og halm/spåner ordning, og ja det der så er med i opstaldning.. Sådan som priserne stiger for foder.. så kan det ikke svare sig i længden at ejerene har foder med i prisen.. Nu står jeg opstaldet i esbjerg, hvor vi giver 675 for halm, boksleje, facciliteter mv.. også giver vi 90/100 kr ekstra, så for hestene også hø.. og de for 8 kg.. Foder står så for vores egen regning.. men ejeren af stalden køre på foderstoffen hver 14 dag, og henter foder, det bliver så medregnet i opstaldning..

Det fungere bare super godt.. både fordi folk ikke er tvunget til at foder med det stalden bruger.. Det er jo ikke alle heste der trives lige godt på alt foder.. Det siger min erfaring mig hvertfald.. smiley

Men syntes du skal regne prisen alt efter hvad det koster dig at købe halm og hø hjem til et antal heste du har i stalden.. Det er vidst nemmest at regne ud på årsbassiet.. smiley Også tager du ud fra det og deler det ud til opstalderne..

Dertil skal du jo så også have noget for at du muger ud, og lukker hest ud og ind og denslags stald arbejde.. smiley

Jeg tror ikke 1000 kr er helt af vejen.. men det kommer også an på om i selv laver halm og hø.. for det gør de nemlig ude ved os..

Ved os er prisen den samme hele året rundt.. Men vi står også temmelig billigt i forvejen hehe.. smiley vores heste går på døgn fold fra ca maj til slutningen af september starten af okober, alt efter vejret.. smiley

• #11   22. feb 2009 Ja, der er faktisk ikke ret langt til ridehal, ca 10min på hesteryg, men jeg ved ikke om den må benyttes af udefra kommende, da jeg aldrig har haft brug for det smiley

Jeg er rigtig glad for alle de gode råd jeg får her, det er bare skønt smiley

Det kunne godt lyde som en god ide at lave opstaldningen uden foder, for det er meget inviduelt hvad folk gerne vil have, og så kunne jeg evt tilbyde at man også godt må bruge staldens foder for mer pris!??!

Jeg køber hø og halm hjem, vi laver det ikke selv, det har vi en rigtig god nabo til smiley

men hvad vil i så mene prisen skulle være i så fald??

• #12   22. feb 2009 Ved ikke om det har noget at sige, men der er også smed tilknyttet stedet, som overholder aftaler og tider, men selvfølgelig ingen tvang at bruge "min" smed, men tilbudet er der!

• #14   22. feb 2009 sorry, det glemte jeg! Nej, der går ingen busser forbi her ude, men der er ca 1,5 km til nærmeste busstoppested!

Kommentér på:
Opstaldning, hvad må det koste?

Annonce