{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
484 visninger | Oprettet:

hjælp til midel alrende pony (: {{forumTopicSubject}}

^ja, jeg behøver lidt hjælp til åge.
eller det vil sige, jeg vil lige høre hvad jeg kan gøre for at han kan gå bedre (:
1. han er bange for alting, og går meget sidelæns hvis der er noget de rer "farlig`"?
^hvis jeg ligger ben til begynder han enten at bakke eller at trave.
og hvis jeg tar i tøjlen til den sidde han er bange for, så tager han hovedt helt om til mig stigibøjle.
^hvad gør jeg der?
2. på fold hader han mig, han løber efter mig og stejler og sparker & laver sådan nogen vildt underlige lyde.
og jeg må ikke gå hen til diana.
^hvad gør jeg der, for jeg bliver jo skide bange s:
3. han går med hovedt rigtig højt oppe nogen gange og jeg har tjekket om det var bidet.
^det er jeg ret sikker på det ikke var, men jeg kunne forstille mig edt var ulve tænder.
^men er det normalt ved en der ingen gang er 11 endu?
når jeg prøver at få ham ned, går han lidt ned men lige pludselig tar han hovedt helt vildt op?
^hvad gør jeg så der?
4. når vi kommer hen mod et spring, kommer han rigtig godt der hen & jeg er helt sikker på at han springer.
men så standser han totalt!
eller så gør han ligsom i nr 1. det med tøjle & fod.
men skal virkelig tale til ham og rose ham og tøjle og fod og det ene og det andet hele tiden hvis man vil spirnge på ham.
^hvad gør jeg?
5. jeg syntes han er MEGET ustabil på hans ben, han har meget let ved at glide.
jeg prøvede min venindes hest her for et godt stykke tid siden, hun er meget mere stabil og træder meget mere ned, ham her flyver hen over jorden og rører næsten ikke så hvis han lige pludselig træder ordenligt ned så glider han.
og det er bestemt ikke godt!

^hvad gør jeg hg?
hjælp mig. :D:D:D.
så for i en bedømelse :D:D:D:D:D.
<i>pigen med åge der har brug for hjælp</i><b>:D</b>.
<i>DOE</i> (:!

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hjælp til midel alrende pony (:
  • #1   21. feb 2009 ´håber i gider at læse alt det jeg har skrevet (:
    & så hjælpe mig.

• #3   21. feb 2009 tjah har kun en ting at sige:

FÅ DEN HEST UNDERSØGT AF EN DYGTIG HESTEDYRLÆGE

• #5   21. feb 2009 ja, det har jeg også tænkt p at få gjort.
    - men når det sådan at han ikke er blevet redet i et år før jeg fik basse.
    ^så kan jeg egentlig godt forstå hvorfor han er sådan.
    ^njeg ville bare se om der var nogen af jer der vidste hvad jeg skulle gøre.
    han er blevet brugt mest som hygge før jeg fik ham, og sådan.
    ^ja der er noget at gå i gang med at læse.
    - jeg regner snart med at han skal have smed & også dyrelæge.
    men pengene skal jo også række, for det bliver nok ud af egen lomme (:
    jeg træner en masse tilid med ham, men og han er da dygtig til det.
    det vil sige han er faktis ligesom en hund :D.

• #6   21. feb 2009 Jeg syntes også du skulle få tjekket din hest af en god dyrlæge.. Få tjekket den igennem hele kroppen.. Hvis den har ulvetænder, så kan de også reagere som du skriver.. Ulvetænder forsvinder ikke bare, de skal rykkes ud.. Men ellers så lyder det til at den ikke har spor respekt eller tillid til dig..

At hesten ikke går stabilt kan også have noget at gøre med, at det spænder i kroppen på hesten.. og at den er usikker, og ikke kan slappe af.. så træder de somregl ikke ordenlig igennem og går usikkert.. og hvis det er en nervøs hest du har, så har det også meget at sige.. Men det kræver at du arbejder stille og roligt med den, uden den føler sig presset.. brug tid på den fra jorden af.. lad den få tillid til dig, og vend den til omgivelserne. smiley

• #7   21. feb 2009 tu sind tak (:

Kommentér på:
hjælp til midel alrende pony (:

Annonce