Blevet snydt! {{forumTopicSubject}}
Jeg købte min dejlige Rafendi for ca 5mdr siden, og er jo super glad for ham.
Før mig har han haft to ejere:
Mette og Camilla
Da Mette havde ham red hun M-klasser på ham, og de var super dygtige. Han fik desværre en skade i ryggen, som har udviklet sig til en sammenvoksning af 6ryghvirvel og lændehvirvlen.
Derfor blev han erklæret uegnet som konkurrencehest, og Mette fik udbetalt forsikring på ham. Derefter solgte hun ham som selskabs- og hyggehest til Camilla.
Camilla havde derefter Rafendi i fire år, og red både dressur og springtræning på ham. Velvidende om at det gjorde forfærdeligt ondt på ham. Da hun mistede lysten til at ride, satte hun ham til salg som dressurhest.
Da jeg kiggede efter heste, kom han frem i mit søgelys. 13 år, 165cm, og LA i dressur. 25000kr. Super hest til mig. Hun skrev intet i annoncen om at han ikke måtte starte stævner eller at han havde ondt i ryggen.
Da jeg var ude og kigge på ham var han også ekstremt sød, og jeg faldt for ham med det samme. Jeg købte ham og fik ham med hjem. Camilla sagde godt han havde en sammenvoksning i ryggen, men at det ingen betydning havde for ham i ridningen. Dette står også i vores kontrakt. Nu har jeg haft ham i fem måneder, og er begyndt at presse ham lidt. Han begynder pludselig at lave bukspring med mig. Jeg tror det er fordi han er glad eller fordi det spænder lidt i hans muskler, og kigger derfor væk fra det.
En dag bliver jeg ringet op af Mette, som vil høre hvordan det går:
"Det går super godt, jeg regner med jeg snart skal ud og starte nogle stævner!" siger jeg, og Mette kan ikke forstå hvad jeg mener. Hun ved jo godt han ikke må starte stævner, og forklare mig derfor hvad der er sket med ham. Jeg bliver fuldstændig chokeret, og vildt ked af det. jeg kan slet ikke forstå hvordan Camilla har kunnet finde på at sælge en hest videre, selvom den har ondt.
Jeg får derefter papirer med kontrakt mellem Camilla og Mette og forsikringspapirer, hvor der står Rafendi er erklæret uegnet til konkurrencebrug.
Nu sidder vi så i den situation hvor jeg skal have en masse penge tilbage, og sende min hest tilbage til Camilla, selvom jeg hverken synes Camilla har fortjent den dejlige hest, eller Rafendi fortjent den dumme dame.
Jeg er stadig helt chokeret over hvad et menneske kan være i stand til, og synes det er rigtig synd for Rafendi.
Desværre er jeg nød til at sende ham tilbage til hende, da jeg ikke vil få noget ud af at aflive ham. Jeg kan desværre heller ikke beholde ham, da det for det første er for dyrt at have en hest jeg ikke kan ride på, og da det er min drøm at starte stævner.
Hvad ville i gøre i min situation?
mar 2007
Følger: 130 Følgere: 129 Heste: 20 Emner: 60 Svar: 2.695
Men kan godt forstå dig.
Blogger
Følger: 158 Følgere: 176 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.570
Min mor kender en der har stået i næsten samme situation for 1 år siden.
hun afleverede ponyen tilbage, fik købs beløbet tilbage betalt + opstaldning den tid hun havde haft den og dyrlæge i forbindelse med skaden.
Jeg er ikke sikker, men jeg mener den gamle ejerfik ponyen, da der var kontrakt brud, ved mellemledet havde brudt kontrakten, da hun solgte videre som konkurence pony.
Det kunne jo være værd at undersøge.
maj 2006
Følger: 86 Følgere: 122 Heste: 2 Emner: 1.006 Svar: 4.689
aug 2006
Følger: 146 Følgere: 134 Heste: 2 Emner: 123 Svar: 1.408
jun 2006
Følger: 10 Følgere: 9 Heste: 6 Emner: 18 Svar: 75
Tak for beskederne, og her er lidt svar.
Han er blevet handelsundersøgt, og dyrlægen fandt ikke noget på ham. Da jeg senere har ringet til dyrlægen, sagde han at det ikke ville kunne ses medmindre jeg red på ham.
Jeg har valgt ikke at beholde ham, da jeg simpelthen ikke har råd til at lade ham gå rundt og glo. Det vil ingen af os få glæde af.
Det hele er endt godt. Mette den første ejer har købt ham af Camilla, så jeg har fået mine 25000kr tilbage og Mette har givet 10 for ham. Han er nu hos Mette og har det godt.
Blogger
Følger: 158 Følgere: 176 Heste: 12 Emner: 1.027 Svar: 4.570
jan 2008
Følger: 65 Følgere: 63 Heste: 3 Emner: 5 Svar: 174
jeg tænkte lige det samme ? :S
jul 2006
Følger: 42 Følgere: 38 Heste: 1 Emner: 590 Svar: 5.099
nov 2005
Følger: 62 Følgere: 95 Heste: 3 Emner: 23 Svar: 1.338
Godt at den endte som det skulle.. puha, det er ikke sjovt når man bliver glad for hesten.
Men vil da sige du har været MEGET flink ved Camilla?? for du kunne kræve hun skulle betale for alle de udgifter du har haft med hesten?, da hun jo helt BEVIST har holdt oplysninger omkring hestens helbred tilbage...
Men dejligt han nu ender hos sin gamle ejer, der kender til hans skade og vil tage hensyn til den...
Bedre held med den næste hest...
Blevet snydt!