{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
530 visninger | Oprettet:

Hvad vil en hest koste? {{forumTopicSubject}}

I år er mit sidste ponyår, og jeg går og leger med tanken om, at købe en hest til vinter eller næste i foråret næste år.
Racen er ligegyldig, men den skal være mellem 155 og 167 i stg. cirka. Farven er også ligegyldig.
Det skal være hoppe eller vallak, i alderen 5-9. Jeg vil helst ikke have en der er over 9 når jeg køber den, for den skal holde i mange, mange år ud i fremtiden smiley Det må dog heller ikke være en unghest, for det er jeg ikke dygtig nok til.
Den skal kunne gå min. LC/LB i dressur, og have talent for mere. Spring er ikke så relevant, men den må meget gerne kunne springe.
Ellers skal den bare være nem at ride og sød at have med at gøre, og den skal kunne rides af alle, da min ridelærer muligvis skal låne den indimellem.

<b>Dette er ikke en annonce om at jeg søger hest</b>, men jeg vil genre vide hvad jeg kan forvente at skulle give for sådan en hest? Hvad vil det koste hvis evt, udstyr følger med?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad vil en hest koste?
  • #1   17. feb 2009 20.000 - 30.000 :)? Bare et gæt.

• #3   17. feb 2009 Nu er det jo ikke helt til at vide hvordan priserne ser ud til næste år. Jeg har en idé om at de flader lidt lige i øjeblikket i hvert fald.

Men jeg vil tro du kan finde noget i den retning fra omkring 20.000 og opefter, atafhængig af hvor meget videre end Lc-Lb hesten skal kunne komme.

• #4   17. feb 2009 Lone - Papirer er ligegyldigt, race er også helt ligemeget. Bare det er en ordentlig hest smiley

Michelle - Ridning vil blive mest på klubplan og træningsplan, så jeg ved ikke helt hvor meget videre den gerne må komme, men gerne over L-klasserne smiley

• #5   17. feb 2009 Altså jeg har sådan en lige nu, men kan ikke få hende solgt. Så hun koster LANGT under pris! Hun er kun sat til 19.800 kr lige nu.
    Og det er MEGET under pris. Så jeg ville skyde på 20.000 og op efter hvis det ikke er ved salgsstald smiley Så er det nok billiger

• #6   17. feb 2009 Hvis den skal kunne komme op at gå højere end L altså M skal du nok regne med noget mere end 20000. Så nærmer du dig i hvert fald de 50000 vil jeg mene. Men igen kommer det også an på højden. En hest undet 160 er noget hvis ikke meget billigere end en som er over de 160-3 stykker.

• #7   17. feb 2009 Ok, snakker vi om en hest med kap til M skal du nok regne med noget mere end 20-30.000 -man KAN self være heldig at finde en god og billig hest, men normalt får man jo hvad man betaler for, så du skal nok regne med 40.000 og op så (altefter dens uddannelsesniveau osv)

• #8   17. feb 2009 Okay, tak for hjælpen smiley
    Det er meget rart at have en idé om hvor meget man skal spare sammen xD

• #9   17. feb 2009 Nej, jeg vil ikke stoppe, for jeg kan ikke undvære det i længden. Så hvis jeg køber hest til den tid, er det godt at være forberedt, også selvom jeg ikke gør det smiley

Kommentér på:
Hvad vil en hest koste?

Annonce