681 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 17 Svar

Overvågning !!! Overvågning !!!

jeg har lige fundet ud af at vi blvier overvåget på min arbejdsplads (en tankstation hvor jeg arbejder et par dage om ugen efter skole og i weekenden) vores nye chef har simpelthen valgt at tage samtlige kameraer plus nogle nye og sætte dem til at overvåge os ansatte. det vil sige, intet overvåger kunderne og ca 6 kameraer overvåger os...
jeg synes det er dybt frustrerende at chefen kan sidde og følge med i ALT vi laver, og føler mig faktisk meget utryg ved det... hvad kan ikke misfortolkes på kamera ?

nogen af jer der også bliver overvåget ??

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler
Slå lyden til
00:00
/
01:14
LIVE

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Her er pukkelhvalen skyllet op

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Træer og buske dækket af silke

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Har Du Været Der - Historien Om Verdens Første Nationalpark!

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Ophæng af 2 spejle + en lampe 1.090 kr.
  • Strøm under min vask 750 kr.
  • Opsætning af svævehylder og billeder 500 kr.
  • Mit toilet tager ikke nok vand ind 1.200 kr.
  • Take down chandelier and a wall lamp 500 kr.
  • Handyman to hang up 3 shelves and 2 pictures on concrete walls 989 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Overvågning !!!
  • #1   9. feb 2009 tjah hvis i ikke har noget at skjule burde i da være ligeglade med overvågning???

han har jo nok mistanke om at en fra personalet har lange fingre

• #3   9. feb 2009 jaah det er self rigtig nok..

jeg har ingenting at skjule, min kasse stemmer altid og jeg betaler for det jeg tager dernede, men alligevel, selv på kontoret er der kamera, og det er derinde vi skifter tøj inden vagten.. ved ikke .. synes måske det er lidt unødvendigt med SÅ mange kameraer, men kan self godt være det bare er mig der ikke er van til at være i spotlightet.. smiley

• #4   9. feb 2009 hmm ulovligt?
    tjaaah.. det er ihvertfald ubehageligt !!

• #5   9. feb 2009 ej hvis det også er der hvor i klæder om ville jeg skisme heller ikke bryde mig om det

• #6   9. feb 2009 Jeg arbejdede i Rema 1000 som kassedame, hvor vi også bliver overvåget af en MILLIARD kameraer. Min chef havde så siddet og kigget på at jeg havde talt en kasse op i 2'ern, og så havde jeg brugt min telefon som lommeregner. Jeg havde ingen lommer i mine bukser, eller arbejdsskjorte, så da jeg var færdig, røg mobilen ned mellem brysterne som jeg plejer at have den. Dette tolkede min chef som om at jeg havde stjålet af kassen. Uheldigvis manglede der 700 kroner i kassen den dag, så han beskyldte mig for at have stjålet dem, selvom jeg adskillige gange sagde at det havde jeg ikke. ( ER IKKE TYPEN DER STJÆLER! Kan ikke fordrage tyveri!)

Jeg har efterfølgende været nødt til at sige op, da han svinede mig så grusomt til at jeg ikke tør sætte mine ben der igen. Og det værste er virkelig, at jeg har ren samvittighed. For jeg tog jo ikke de penge! Så ærgeligt at folk ingen tillid har til hinanden.

• #7   9. feb 2009 Det er ulovligt af ham at filme her medmindre der alle steder er oplyst at der overvåges ! Han må heller ikk ligge vægt på at filme en fra personalet af gangen. Hvis du i fagforening vil de ELSKE at få sådan en sag på hånden. :bb Har selv li forhørt mig, da vi havde en episode hvor en " mulig " chef ville filme os en efter en hver uge og så vende vores episoder med børnene til personalemøderne. smiley

• #8   9. feb 2009 nej vel? det er bare OVER DET HELE.... og har oven i købet fået af vide at nogle af kameraerne er "Live" hjemme i hans stue.. smiley
    er ellers meget glad for mine chefer (ægtepar) men synes de går liiidt over stregen her... jeg har ihvertfald min uniform på INDEN jeg møder på arbejde nu..

• #9   9. feb 2009 Det skal også lige siges, at det ikke engang var min kasse jeg talte op, og der manglede penge i. Min kasse stemmer altid! Det var en vens jeg talte, da han ikke selv kunne få den til at gå op.

• #10   9. feb 2009 TEAM AMLET ARABIANS !: ååh gud, det er jo lige præcis sådan noget jeg frygter..
    er nemlig selv meget meget ærlig med pengesager og sådan noget.. men det KAN jo misforståes på et kamera uden lyd... smiley puuuha

• #11   9. feb 2009 Theis - Love Peta : nej det er jo også det at der INGEN er på kunderne, det er virkelig mærkeligt..

alle mine kolleger er enige med mig og når vi siger noget til chefen siger han bare "det er for jeres eget bedste" - hmmmm

• #12   9. feb 2009 Annika - Ja, det er jo lige netop det. Og jeg hjalp jo bare min ven, ikke? Og så bliver man grov svinet i 2 timer, efter butikkens lukketid. Jeg var GRÆDEFÆRDIG da min mor hentede mig. Jeg var så bange for ham!

• #13   9. feb 2009 Annika - syntes du ska gå ned på fagforeninge. Nok Hk jeg ville vælge og give tippet om det. (: Mere fordi de kan gå ind og undersøge og kender reglerne. Samtidig kan de udgive den både fordi det med sikkerhed er ulovligt.

• #15   9. feb 2009 Helt klar tag fat i en fagforening. Det jo næppe kun for jeres skyld, hvis det ikke kan fange så meget som et glimt af den person som kommer ind for at røve butikken. Sådan en idiot. Nej man må ikke overvågne sine ansatte med kamera. Så i tv, at der var nogle som have et hvor de selv var med hvilket de var glade for, da der havde været 5 røverier og ejeren boede tæt på. Så hun kom rendene med det samme hvis der var noget. Men lyder her til at være noget helt andet. Få styr på dine fakta, ved ikke om det muligt at gå rundt lige at tage et billed af positionen på kamerarene og så få dine kollegaer med så du ikke står alene.
    Afsted med jer, vi har alle ret til at klø os div. steder uden chefen kan sidde derhjemme og zoome ind. No way hvis han er så dum at tro han har lov til det, fortjener han at lærer det på den hårde måde.

• #16   9. feb 2009 TEAM AMLET ARABIANS !

ja det kunne jeg udemærket forestille mig .. smiley puuuuha

Team hvedesegaard - Citas - Rådgiver K / **sønderkærgaard** .
    - jeg vil da helt klart overveje det med fagforeningen da jeg simpelthen ikke synes det er rimeligt med alle de kameraer.. smiley

• #17   9. feb 2009 tina C og andre : hvor er det fedt at blive bekræftet i det jeg har gået og tænkt siden jeg fandt ud af det.. smiley !

vidste dog ikke det var ulovligt, jeg vil uden tvivl ringe og snakke med min fagforening i morgen.. ! smiley

• #18   9. feb 2009 de må ikke overvåge i omklædning og de skal informere om alle kameraer. Gå til din fagforening. Da det er dybt ulovligt at overvåge omklædning

• #19   9. feb 2009 Hm Michella er nu stadig rimelig sikker på man ikke bare må sætte dem op for at overvåge jer!
    I sin tid satte man dem op for at fange tyve, og som sikkerhed. Hvis man ikke stoler på sine ansatte må man fyre dem og ansætte nogle andre.
    Der utroligt mange krav til arbejdspladser, hvis folk har det dårligt med kamerarende, er det jo fordi de blir brugt forkert. Og man er usikker på hvad chefen egentligt kigger efter når han går dem igennem.
    Nu om dage må der ikke forfindes kontor stole med kun 4 ben! Ja tro det eller lad være, men de vælter nemmere når man kører på dem, derfor skal der være 5 ben på kontor stole.
    Sådan nogle sindsyge ting er der regler for hele vejen igennem.
    Så er 100 på chefen ikke må sidde på sin hjemme skærm og studere sine ansatte. Dem han så har tilbage, for jeg ville helt sikkert som du Anikka få det skidt og ja blive stresset over at blive filmet osv. hvis jeg ikke kunne finde frem til hvorfor som du har nu, ville man jo ende hos lægen med stress og blive sygemeldt. Så ja få lige ringet til fagforeningen, hør om de har behov for dokumentation, måske de lige kan kigge forbi, inden han finder ud af hvad i har gang i, og fjerner og drejer kameraerne.

Hm egentligt kan du også for en ordens skyld ringe til arbejds tilsynet og få det helt på det rene. De kan ihvertfald møde op uanmeldt. Og gør han noget ulovligt får han jo måske enda en bøde.
    Det her er jo jeres psykiske arbejdsmiljø, som han går ind og invadere og det er der kommet enormt meget fokus på.
    Men igen hold sammen, det ikke en fed kamp at tage alene.
    For chefen blir ikke glad for jer, når i begynder at kæmpe mod ham med loven. (selv om han af jer alle burde kende den)

Kommentér på:
Overvågning !!!

Annonce