Overvågning !!! Overvågning !!!
jeg har lige fundet ud af at vi blvier overvåget på min arbejdsplads (en tankstation hvor jeg arbejder et par dage om ugen efter skole og i weekenden) vores nye chef har simpelthen valgt at tage samtlige kameraer plus nogle nye og sætte dem til at overvåge os ansatte. det vil sige, intet overvåger kunderne og ca 6 kameraer overvåger os...
jeg synes det er dybt frustrerende at chefen kan sidde og følge med i ALT vi laver, og føler mig faktisk meget utryg ved det... hvad kan ikke misfortolkes på kamera ?
nogen af jer der også bliver overvåget ??
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.057
han har jo nok mistanke om at en fra personalet har lange fingre
feb 2009
Følger: 2 Følgere: 1 Emner: 20 Svar: 55
jeg har ingenting at skjule, min kasse stemmer altid og jeg betaler for det jeg tager dernede, men alligevel, selv på kontoret er der kamera, og det er derinde vi skifter tøj inden vagten.. ved ikke .. synes måske det er lidt unødvendigt med SÅ mange kameraer, men kan self godt være det bare er mig der ikke er van til at være i spotlightet..
feb 2009
tjaaah.. det er ihvertfald ubehageligt !!
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 200 Heste: 7 Emner: 1.490 Svar: 12.057
aug 2006
Følger: 146 Følgere: 134 Heste: 2 Emner: 123 Svar: 1.408
Jeg har efterfølgende været nødt til at sige op, da han svinede mig så grusomt til at jeg ikke tør sætte mine ben der igen. Og det værste er virkelig, at jeg har ren samvittighed. For jeg tog jo ikke de penge! Så ærgeligt at folk ingen tillid har til hinanden.
jun 2007
Følger: 50 Følgere: 57 Heste: 3 Emner: 98 Svar: 2.264
feb 2009
er ellers meget glad for mine chefer (ægtepar) men synes de går liiidt over stregen her... jeg har ihvertfald min uniform på INDEN jeg møder på arbejde nu..
aug 2006
feb 2009
er nemlig selv meget meget ærlig med pengesager og sådan noget.. men det KAN jo misforståes på et kamera uden lyd...
feb 2009
alle mine kolleger er enige med mig og når vi siger noget til chefen siger han bare "det er for jeres eget bedste" - hmmmm
aug 2006
jun 2007
Følger: 50 Følgere: 57 Heste: 3 Emner: 98 Svar: 2.264
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.439
Afsted med jer, vi har alle ret til at klø os div. steder uden chefen kan sidde derhjemme og zoome ind. No way hvis han er så dum at tro han har lov til det, fortjener han at lærer det på den hårde måde.
feb 2009
ja det kunne jeg udemærket forestille mig ..
Team hvedesegaard - Citas - Rådgiver K / **sønderkærgaard** .
- jeg vil da helt klart overveje det med fagforeningen da jeg simpelthen ikke synes det er rimeligt med alle de kameraer..
feb 2009
vidste dog ikke det var ulovligt, jeg vil uden tvivl ringe og snakke med min fagforening i morgen.. !
sep 2004
Følger: 53 Følgere: 68 Heste: 2 Emner: 107 Svar: 926
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.439
I sin tid satte man dem op for at fange tyve, og som sikkerhed. Hvis man ikke stoler på sine ansatte må man fyre dem og ansætte nogle andre.
Der utroligt mange krav til arbejdspladser, hvis folk har det dårligt med kamerarende, er det jo fordi de blir brugt forkert. Og man er usikker på hvad chefen egentligt kigger efter når han går dem igennem.
Nu om dage må der ikke forfindes kontor stole med kun 4 ben! Ja tro det eller lad være, men de vælter nemmere når man kører på dem, derfor skal der være 5 ben på kontor stole.
Sådan nogle sindsyge ting er der regler for hele vejen igennem.
Så er 100 på chefen ikke må sidde på sin hjemme skærm og studere sine ansatte. Dem han så har tilbage, for jeg ville helt sikkert som du Anikka få det skidt og ja blive stresset over at blive filmet osv. hvis jeg ikke kunne finde frem til hvorfor som du har nu, ville man jo ende hos lægen med stress og blive sygemeldt. Så ja få lige ringet til fagforeningen, hør om de har behov for dokumentation, måske de lige kan kigge forbi, inden han finder ud af hvad i har gang i, og fjerner og drejer kameraerne.
Hm egentligt kan du også for en ordens skyld ringe til arbejds tilsynet og få det helt på det rene. De kan ihvertfald møde op uanmeldt. Og gør han noget ulovligt får han jo måske enda en bøde.
Det her er jo jeres psykiske arbejdsmiljø, som han går ind og invadere og det er der kommet enormt meget fokus på.
Men igen hold sammen, det ikke en fed kamp at tage alene.
For chefen blir ikke glad for jer, når i begynder at kæmpe mod ham med loven. (selv om han af jer alle burde kende den)
Overvågning !!!