Salg af hest - Kan du hvad du siger? Salg af hest - Kan du hvad du siger?
Jeg har en hest til salg, en yderst finhest, VIRKELIG godt gående, og lige ledes med god spring kap.
"problemet" er at denne hest bestemt ikke er en alle mands hest, der er intet ondt skab i den, men man skal kunne ride for at ride denne hest.
det hjælper ikke at man kun har været på rideskole hold i et par år.
Man skal vide hvad man laver og have føling med hesten.
Hesten er sat MEGET lavt i forhold til den kunnen nettop derfor, men jeg for mange henvendelser hvro jeg allerede i telefonen kan sige at det ikke er noget for dem der hendvender sig.
jeg har dog også haft nogen ude, som ifølge af hvad de kunne fortælle om sig selv, og hvor jeg TYDELIGT har fortalt hvad der kræves af rytter, mener at det kan de sagtens magte.
men men men det kunne de slet slet ikke.
Hesten er dog heller ikke sød ved nye mennesker, en gav det et forsøg, men blev så fustreret at hesten blev møg forviret og en anden beryndte at grade..
nu er mit spørgsmål til jer... er i ærlige og fortæller hvad i kan elelr lægger i liiige lidt oven i?
Det er vigtig at man fortæller ærligt omsig selv, for der er jo ingen grund til at spilde hinandens tid.
nov 2006
Følger: 36 Følgere: 66 Heste: 3 Emner: 233 Svar: 1.599
feb 2007
Følger: 75 Følgere: 121 Heste: 5 Emner: 163 Svar: 821
Men får jo intet ud af og være uærlig
Har selv prøvet det samme med min hest roy .
Der var en pige der havde skrevet til mig ang min hest .
Og han er 21 år gammel , og kan godt rides af nybegynder .
Pigen skrev til mig hun var meget interesseret i ham , og om hun måtte kom ud og se ham , ja skrev jeg selvfølgelig tilbage .
Da hun kom ud viste det sig hun kun havde siddet på en hest EN gang , hun ku ikke engang holde rigtig på tøjlen , og turde ikke ride medmindre man træk hende .
Kort sagt hun anede intet om heste , og det var bestemt ikke det hun havde givet udtryk for .
Som jeg skrev til hende , det kan godt ske han er 21år , men han er meget frisk af sin alder .
Og forældre havde heller ikke forstand på heste , men fordi deres datter havde været til ridning en gang , og hun ville have en hest , så sku hun da have en hest .
Og det blev jeg godt nok også træt af , for min hest roy , ku ikke forstå hun var bange for ham osv . så han blev helt forvirret .
Sys sku også folk bare skal fortælle ærligt om dem selv . for der er altså ikke noget mere træls inden sådan noget
nov 2006
Følger: 98 Følgere: 106 Heste: 18 Emner: 62 Svar: 1.109
jun 2004
Følger: 161 Følgere: 265 Heste: 7 Emner: 348 Svar: 1.827
det er jo at spilde hinandens tid.
Hvis folk er seriøse ringer de,og der er ingen der kan komme ud og se denne hest uden at de har snakkent me dmig i telefonen først.
den anden jeg har til salg er nem som bare pokker, en som alle kan ride, men der vil jeg nu stadig gerne have en snak med folk inden de kommer.
jun 2005
Følger: 221 Følgere: 213 Heste: 7 Emner: 117 Svar: 1.431
Vi har haft rigtig mange henvendelser på Tabasco, som bare har redet på rideskolehold et par år og det er SLET ikk sådan en rytter Tabasco skal ha', for hvis han ikke har respekt, kan han blive en rigtig pony
Ærlighed betaler sig vel i sidste ende..
jan 2008
Følger: 49 Følgere: 48 Heste: 8 Emner: 28 Svar: 201
Det er jo ejeren af hesten der kender den bedst, og derfor burde vedkommende jo også være den bedste til at sige om det er et "godt match".
Så som så mange andre skriver, kan det jo bedst betale sig - også for køber... Det må da være så surt at komme hjem med en hest der ikke er den rigtige.
jan 2004
Følger: 58 Følgere: 55 Heste: 8 Emner: 26 Svar: 74
jul 2007
Følger: 147 Følgere: 147 Heste: 11 Emner: 30 Svar: 105
maj 2007
Følger: 81 Følgere: 77 Heste: 10 Emner: 169 Svar: 2.149
jan 2004
Følger: 42 Følgere: 35 Heste: 6 Emner: 224 Svar: 2.589
Ville godt nok blive sur, hvis en eller anden sagde (f.eks.) "Jamen de er på fold 10 timer om dagen"..
Og hvis jeg så en dag køre forbi stedet .. og så er hesten ikke ude. :s
Eller lignendene.
nov 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 1.037
Jeg havde været fuldt ærlig omkring hvad jeg kunne og hvad jeg søgte, men hun pyntede vist lidt på hestens temperament
apr 2004
Følger: 77 Følgere: 85 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 1.919
jun 2004
Følger: 161 Følgere: 265 Heste: 7 Emner: 348 Svar: 1.827
denne hest er jo meget billig, og tit tror folk at billige heste er lige med rideskole heste, det samme gør de rutineret ryttere, hvilket er en skam for en rutineret rytter ville nettop her for helt utroligt meget hest for pengene, og en hest med alle muligheder.
tit er der mange henvendelser på de billige heste.
apr 2004
Følger: 77 Følgere: 85 Heste: 5 Emner: 96 Svar: 1.919
Ja det rigtig nok
Mange bliver nok lidt afskrækket fordi min ikke er den vilde dressur stjerne hvis man ikke er rutineret nok til det
feb 2006
Følger: 31 Følgere: 29 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 300
Men da der så kom en fremmed - ikke særlig øvet - rytter på hende, spændte hun og kunne slet ikke slappe af. Køber blev sur og jeg fik en ordentlig omgang grimme ord med på vejen.. Så nogen gange lyver sælger altså ikke, men hesten kan jo 'ændre' sig med ny rytter ..
okt 2006
Følger: 56 Følgere: 55 Heste: 4 Emner: 70 Svar: 449
Hvis du sætter prisen ned er det jo netop de 'ikke rutinerede' der måske køber den. Hvorimod hvis den er lidt dyr er det jo nok kun dem som virkelig er seriøse som henvender sig.
Og så for GUDS skyld sæt den IKKE til salg herinde. Folk er bare ikke seriøse nok, pga. der er så mange forskellige mennesker herinde.
Sæt den på Hestenettet eller endnu bedre Horse.dk (:
Salg af hest - Kan du hvad du siger?