{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.503 visninger | Oprettet:

min frisers ben klør helt vildt!! {{forumTopicSubject}}

hej allesammen.
tænkte om der er nogen der ved noget om denne gallopperende køe som min hest har. det er startet i koderne og nu forsætter det op af forbenene. hendes hår falder af, men huden ser almindelig ud, blot lidt tør?? i hendes koder er hårene også begyndt at falde af, og der er kommet sådan lidt sår skorper på. det virker meget tørt og lugter ikke. inde i koden føles det nærmest som om at hun har masser af gammelt hud som sidder i klumper som kan kradses af. ligner kæmpe skæld.

jeg vasker hendes ben i en mild shampoo som må bruges hverdag mod irreteret hud og som modvirker kløe... men det hjælper ik?

jeg har ik råd til dyrelægens mange prøver. sidst hesten fejlede noget kunne lægen ik give mig svar og det havde næsten kostet mig 3.000kr i prøver i hovedet og røv... og så fik jeg et meget simpelt svar herinde... så prøver lige lykken herinde igen inden jeg kontakter dyrelægen. tilføjer billeder af sårene på min profil nu.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  min frisers ben klør helt vildt!!
  • #1   28. jan 2009 hun har forresten også en bar knop under mulen?? og der smitter ik´for hun står sammen med en lille shetlænder som intet fejler??

• #2   28. jan 2009 det kan være mug eller skab.

Så hvis jeg var dig ville jeg ringe til dyrlægen og bestille Cebasil
    den skal ha vasket benene 3 gange. 1 gang med 14 dages mellemrum ialt 3 gange

• #3   28. jan 2009 Jeg er enig med Linda T.
    Synes det i høj grad lyder som skab. Så få dyrlægen ug og så få en behandling i gang.... Mener meget bestemt at skab smitter...

Carina

• #4   28. jan 2009 ja men er det skab er det Cebasil der skal til, dyrt eller ej.

• #5   28. jan 2009 Hej
    Jeg tror også at det kan være skab, som er meget smertefuldt for hesten.
    Du skal få din dyrelæge til at tage en prøve, for at se, om det er skabmiden, der her er tale om! Så vil han nok give den en kløesteillende indsprøjtning indtil svaret forelægger. Det er desværre noget mange Friesere nemt får pga den kraftige hårvækst!!
    Men det er altså meget pinefuldt for din hest, hvis der ikke kommer een behandling i gang.

Held og lykke med din smukke hest

Hilsen Kate

• #7   28. jan 2009 Hej.. det lyder meget som mug, når du siger der kommer sår på, du kan få noget af dyrlægen til at smøre med. Hvis du ikke gør noget ved det vil din hest få store åbne sår op af benet og det kan udvikle sig ganske alvorligt.
    Det kan os godt lyde lidt som ringorm når du siger den har det på mulen, det er lidt samme princip men forekommer på hele kroppen hvor muk mest kommer op ad benene. Ringorm kommer som plamager der starter med at være små bare pletter men så breder det sig og bliver større sår områder. Ligemeget hvad skal du have noget af dyrlægen til at behandle det med..

• #9   28. jan 2009 man kan få noget der hedder Imaverol vet. 100 mg/ml. på apoteket og det kunne tage det. det kunne godt lyde som fodskab så kan man også bruge frontline spray. Der er et indlæg herinde som er rigtig godt. du kan bare søge på fodskab/muk.

• #10   28. jan 2009 oki.. jeg siger mange tak for jeres meninger. ringer til dyrelægen. så må vi håbe de kan finde ud af det denne gang.

• #12   23. sep 2009 nok mider i benene brug sebacil

Kommentér på:
min frisers ben klør helt vildt!!

Annonce