{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
943 visninger | Oprettet:

Synd for pony {{forumTopicSubject}}

Ville lige høre hvad i andre mener , jeg har redet en sød pintopony hos nogle folk , den var en lidt ædel pony og havde ikke så tyk pels, så den gik med dækken om vinteren, de har så solgt den , for ikke så længe siden og nu ser jeg den til salg og det har damen lov til , men der er fold billeder af hende uden dækken og jeg ved de fik to med, synes ikke man kan være det bekendt, øv.
Den bekymret staldpige.

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Synd for pony
  • #1   25. jan 2009 nej det har du ret i, man skal ikke bare tage dækkenet af en hest der er vant til at have det på om vinteren.

• #2   25. jan 2009 nej vel , blev så gal og ked af det , nu her da jeg så hende

• #3   25. jan 2009 Det har du ret i - det kan man ikke smiley !

• #4   25. jan 2009 ellers fin pony det er vel den her ik??
    http://www.hestegalleri.dk/html/mar_vis.asp?MarID=228256

det er rigtig dumt at pille dækken af hesten når den er vant til det stakkels pony, måske hun ikke er så gammel så hun ved det er forkert(ejeren)

• #5   25. jan 2009 Det kommer da helt an på om den fryser eller ej . Kan jo gopdt være den førhen har gået og haft det varm med dækken, så nu har den det til pas uden. Men hvad ved jeg .

• #6   25. jan 2009 ja hun er fin, men kedeligt for hende, øv

• #8   25. jan 2009 ligner nu ikke en luftetur, når hun går og spiser hø, foruden er det alså koldt, du kan da ikke være særlig fornuftig, hvis du også har taget dækner af dine heste, godt man ikke er hest hos jer.

• #9   25. jan 2009 Synd? Nej synes jeg nu ikke det er. Var den klippet over det hele, ville det måske ikke vare så smart, men den ser jo ikke ud til at den lider nogen nød.
    Kan jo også være de nye ejere har taget dækkenet af den lige da de er kommet hjem, da de ikke vil have at den skal have det på.

Der er mange muligheder.

• #10   25. jan 2009 Sacha R: Jeg tror faktisk at * CacaoTraum * har fint forstand på hvornår hendes heste skal have dækken på og hvornår at de ikke skal. Alle vores ehste smider deres vinterpels nu, det siger lidt om at de har det fint varmt, og derfror behøver de ikke alle de frakker. Hvordan tror du at de klare sig ude i naturen?

• #11   25. jan 2009 jeg synes det forkert at taget dækken af en hest som har haft det på hele tiden , som der bliver skrevet og det har været skiftene vejr, jeg ville personligt ikke gøre det.
    Ser ud til af ingen af hestene går med dækken.

• #12   25. jan 2009 Nu er det jo bare sådan,at når en hest har gået med dækken på så laver den jo ikke bare lige en vinterpels når den får dækkenet af.Den skal afgjordt beholde dækkenet på.Og jo det er sgu koldt nu og vi får stadig frostgrader ind i mellem. Det er rigtig synd for hesten at hun har taget dækkenet af og hesten kan nemt blive syg.Forkølelse og det der er værre.
    Og ja jeg ved hvad jeg taler om jeg har haft med heste at gøre i over 30år.
    Jeg synes også det er dobbelt mærkeligt hesten ikke får dækken på når nu hun havde fået 2 stk med.

• #13   25. jan 2009 Jeg ville ikke ta' dækkenet af min hest nu, hvis jeg havde en - kender man sæsonerne godt, så er det nu der begynder at komme sne og frost, og så skulle jeg dælme ikke stå med en hest uden dækken på.

Og jeg er træt af at høre på folks "Hvordan tror du de klarer den i naturen?" - er vi da ikke snart kommet så meget videre, at vi kan indse at var hestene i naturen var der dels mange flere heste som slet ikke klarede den?

En hest som er vant til at ha' dækken på om vinteren, og så pludselig får det af - det kan jo gå galt på flere områder, og var bestemt ikke noget jeg ville turde eksperimentere med.
    - Medmindre det er noget man har forsøgt sig frem med fra starten af, dvs fra det begyndte at blive koldere, og ikke bare pludselig om vinteren, som man får indtryk af.

• #14   25. jan 2009 hun har haft dækken på fra starten af efteråret, da hun ikke er en pony som får tyk pels.

• #15   25. jan 2009 Det er synd for hesten, og den vil udentvivl havde det koldt, en hest der har gået med dækken sætter jo overhovedet ikke lige så meget pæls som en hest der har gået uden. så de folk der ikke sys det er synd på denne årstid er da unden tvivl HELT galt på den!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

• #17   25. jan 2009 jeg har da ikke nævnt damen navn eller hestens, spurgte bare hvad andre synes og da forskelligt.

• #19   25. jan 2009 Udhængning ? næ det synes jeg bestemt ikke der er tale om.
    Sacha er jo bare bekymret for ponyen.Det rejser så spørgsmålet om det er synd og det er vi så giver vores forskellige meninger om.Det har da ikke et spor med udhængning at gøre.
    Men min mening er at det er meget synd.Ponyen har slet slet ikke pels til at gå uden dækken.

• #20   25. jan 2009 Så længe ponyen ikke fryser. Og du ved jo i sandhed ikke hvor varmt det var den dág, hvor billederne blev taget?

Ellers er jeg enig i, at man ikke bare tager dækken af og på - medmindre det var sidste vinter den gik med dækken.

• #21   25. jan 2009 det rigtigt, men der har ikke været nogen dage i denne vinter hvor det har været så varmt, så man kan taget sit vinter dækken af sin hest!!!!

• #23   25. jan 2009 tænke om
    * CacaoTraum * måske boede syd på:D her går vi med huer og vanter og varmt tøj:-)

Kommentér på:
Synd for pony

Annonce