{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.642 visninger | Oprettet:

De nye spring metoder {{forumTopicSubject}}

Hvad syntes i om dem?

Til dem der ikke har været inde og læse dem endnu, så er her lige en hurtig forklaring:

B5
Der rides en hovedrunde, de 10 bedste fra hovedrunden går til omspringningen. Hvis en eller flere ryttere ikke ønsker at ride omspringning, bliver der ikke supleret op.
Der er ca 8 forhindringer i omspringningen, og de kan hæves selvom ikke alle var fejlfri i hovedrunden.
Startrækkefølgen i omspringningen bliver afgjort af resuiltatet i hovedrunden, den dårligste rider først.
Alle starter omspringningen med 0 fejl.

B6
samme som B5, men her er det mindst 25% af rytterne eller alle de fejlfri, hvis der er mere end 25% fejlfri.
Rytterne medtager deres fejl fra hovedrunden, og klassen bliver afgjort efter sammenlagt fejl og tid i omspringning.

B7
Rides som en B4, men alle ryttere der har max 8 fejl, kan ride gennem omspringningen, det er dog kun som træning.

Hvis i vil læse dem fuldt, kan i se dem i springrelegmentet side 32.

Så faldt jeg også over nogle klasser der hedder YA og YB, er der nogle der ved hvad de klasser er?? jeg har ledt rundt i reglementet, og har ikke kunne finde dem, andet end i oversigt i springklasser og disses sværhedsgrad, hvor der står hvilke metoder de kan udskrives i

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  De nye spring metoder
  • #1   21. jan 2009 Så lige hvad jeg selv syntes om de nye metoder:

Jeg syntes det er fint, at man kan få lov til at rette op på sin fejl, hvis det bare er et enkelt stående tilfælde, som det vil være, for dem der kommer til at kunne gå videre i metode B5 og B6.

Så syntes jeg det er en god ide med metode B7, så man kan få lidt træning i at ride omspringning, og ikke er så nervøs, når man engang er klar til det.
    Men jeg tror desværre ikke metoden vil blive udskrevet ret tit, pga den vil kræve mere tid

• #2   21. jan 2009 B5 er for mig acceptabel men ikke rigtig god.

B6 synes jeg er fin

B7 håber jeg da kun man findr ved små træningsstævner. At lade folk ride omspringning for træningens skyld, er jo lidt omsonst. Det er fint til de små træningsstævner, så nye ryttere osse får prøvet dem selv og ponyen lidt af. Men til lidt større stævner håber jeg ikke det er en metode der vil være udbredt

• #3   21. jan 2009 link til regle ting ting hvor det står smiley ?

• #4   21. jan 2009 fuck hvor er det nye de har fundet på, mega forvirende.

• #5   21. jan 2009 Hmm.. synes det var fint med de metoder der var før. Synes det er at komplicere tingene lidt at lave nogle flere for mig at se unødvendige metoder? Men det ved jeg ikke altså, der er måske også nogle fordele? smiley

• #6   21. jan 2009 synes de er fuldstændig forvirrende :s

• #7   21. jan 2009 Jeg synes de er fine nok. Men B7 er godt nok åndssvag, hold da op en masse ekstra tid der kommer til at gå med det.. Det er da fint man ka komme ud og prøve sin hest/pony af.. men det kan man jo også hvis man starter 2 forskellige klasser i stedet

• #8   21. jan 2009 B7 er jo lavet istedet for en B4 som blev brugt meget, og at give 100 kr for måske kun 7 spring, hvis man bare får en bom? Det er jo for at man kan komme til at ride en længere bane ikke så meget for at øve omspringning.
    Syn som rytter dener super! Men når man så er indenfor skal man jo mange gange springene flere gange i en bane, så hvis vi nu forestille og at spring nr.2 og så er nr 9 og hesten river hele mulivitten ned med sikkerhedsholderer og det hele så stresser det banepersonale meget, så der kan komme noget bøvl, der så man er nødt til at stoppe ridtet for at bygge spring op

• #9   21. jan 2009 Natascha (Prins og Romeo) .:

En B3 og A tager jo omtrænt samme tid. og en nul runde i B3 tager længere tid da man jo også har 45 sek til at starte igen

• #10   21. jan 2009 Synes B7 er lidt langt ude, hvis de bliver at finde fre c-stævner og opefter. Den er fin til små stævner og klubstævner, da dette jo kun er træningsstævner, men man må gå ud fra, at folk der starter på c-niveau og opefter har omspringningserfaring.

• #11   21. jan 2009 Det er jo så man får en længere ridetur? Vil ikke give menning i at øve omspringning. Går udfra at hvis man har fejl rider man bare en stille tur rundt

• #12   7. nov 2009 skal ride B7 til C-stævne idag ,,, blev lidt panikket da jeg så den da jeg troede at det kun var ''rygter'' og noget der blev sat i kræft i 10 smiley

skal ride LA til c-stv, met. B7,
    synes B5og B6 er `MEGET forvirrende smiley

Kommentér på:
De nye spring metoder

Annonce