{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
668 visninger | Oprettet:

Hvor høj er jeres snart 3 årige??? {{forumTopicSubject}}

Hejsa. Jeg kunne godt tænke mig at sammenligne, min snart 3 årige DV vallak, med nogle af jeres. Jeg har ikke forstand på, når folk sige forventet stangmål, og vil derfor gerne vide, hvor høje jeres er nu, og hvad i forventer de bliver.
Min´s far er 170 cm, og hans mor 165 cm. Nogle der vil dele deres erfaring og højde på jeres hest.
Ikke interesseret i pony højde, da der ikke er ret meget at sammenligne

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvor høj er jeres snart 3 årige???
  • #1   21. jan 2009 Altså min hoppes mor er 170 og hendes far er 165, og hun er selv blevet 172 smiley Som 3-årig til kåring var hun 168 smiley

• #2   21. jan 2009 min snart 3 års dv hoppe's mor er 168cm og hendes far er 171cm, pt er hun omkring 160cm, men hun er født meget sendt på året helt hen i midten/slutningen af Juli, så hun er ikk lige så langt i udviklingen som mange jævn aldrende.
    jeg regner med hun bliver omkring 164-165cm når hun er hel færdig med at vokse.

min gamle dv var ca 162cm da hun var knap 3år og hun endte med at blive 167-168cm og hendes mor var vidst 164cm og hendes far var 172cm.

Christina R hvor høj er din egen så?

• #3   21. jan 2009 Okay tak. Jamen jeg vil skyde ham til at være ca. 158 cm. Det er nok 4 mdr. jeg sidst målte ham, men synes ikke rigtig det ser j som om han vokser smiley

• #4   21. jan 2009 Min lille dames forældre er ca 168 faren lidt højre. og Hotja er kun 160 godt nok er hun hoppens første føl, men jeg er dog stadig meget skuffet. Hvis hun ikke bliver højer kan jeg ikke bruge hende til konkurencer.
    Men jeg har hørt at tidlig tilridning kan få dem igang med at vokse, ikke at de skal vold rides i 3 måneder, men en lille månede kan godt gøre meget ved højten. Hotja kommer i til ridning 1/3 kommer så håber jeg den "lige" snupper 5 cm mere.

• #5   21. jan 2009 Mine plage på knap 2 år er 165 cm. Det bliver nogle ordentlige krabater.

Jeg har forsøgt mig med sigøjner mål. Man tager en snor (eller trækketov) og måler fra hestens albue og ned til hoven. Så svinger man tovet op og får en ide om hvor høj hesten bliver.

• #6   21. jan 2009 Min hoppe Ildzjæl firfod blev målt til kåring som 3½ års til 172cm. Hendes mor er ca 168cm og hendes far Zardin er 173 cm. Men nu godt et år efter sidste måling er hun vokset 5 cm så hun nu er 177cm, og må desværre sige at hendes kryds stadig er en del højere end resten, så hun er ikke færdig med at vokse, så er lidt spændt på hvad hun ender med.. Det skal lige siges at hun er blevet gjort ryttervant, men har holdt pause siden Maj md sidste år da hun havde brug for at modnes lidt mere og det har klart været en fordel..
    De billeder på min profil som er taget fra video, der er hun 3 år..
    Håber du kunne bruge mit svar

• #7   21. jan 2009 beauty er lige blevet mål til 146 cm.
    mor er 151
    og faren ved jeg ikke, men han var quarter horse...

• #8   21. jan 2009 Tina R

Hold da op en stor hypper du har fået der smiley

• #9   21. jan 2009 Min er 173 som 3 års, og var 1.67 til kåringen som 2 års.

• #10   21. jan 2009 Ha ha ja det må jeg nok sige ! ;0)
    Gad nok vide om jeg skal have en stige når hun skal igang med ridningen igen ;0)
    Vi måtte ud og selv købe en trailer til hende da hun ikke kan være i højde og længde i en alm hestetrailer, så nu har vi købt den største trailer på markedet med ekstra højde bredde og længde ;0) problemet er så bare at den vil damen så ikke ind i.. så det kører bare fantastisk.. ;0)

• #11   21. jan 2009 Tina R
    Ja det da lige før en stige er nødvendig (;
    Hendes forældre må da avle stort smiley
    - Uhh det må godt nok være en luksus trailer - men ja det jo ikke sjovt hvis hun ikke vil op i den smiley

Kommentér på:
Hvor høj er jeres snart 3 årige???

Annonce