{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
314 visninger | Oprettet:

Ville I købe denne hest? {{forumTopicSubject}}

Hej.

Jeg er desværre kommet i den triste situation at jeg skal aflive min hest, og at jeg ikke står tilbage med nogle penge fra forsikringen kun en stor dyrlægeregning + omkostninger ved aflivelsen.

Da jeg kun er 17 år, og hidtil har brugt rigtig mange penge på hest har jeg ikke vanvittig meget at gøre med, når dyrlæge regningen er betalt. Jeg har maks 20-30.000 kr. at gøre godt med (skal betale en del af dem af ved mine forældre hen over det kommende år i såfald jeg bruger så mange penge).

Jeg har så været ved at kigge på ny hest, da jeg har svært ved at forstille mig et liv uden hest og kvalifiseret ridning. Begge mine dyrlæger har så forestlået denne hest til mig, som den ene af dyrlægerne selv har avlet og den anden har haft den med til kåring i 2008.

De mener begge at det vil være en idiel hest for mig, her er lidt om den:
Alder: 4 år (biver 5 år i marks-09)
Højde: 168 cm. (perfekt.)
Race: Den er halvt fuldblod (det er hvad jeg ved præcist om den)
Køn: Hoppe

Den blev tilredet som 3½ års, men har kun været redet meget lidt, ellers har det været meget tur og den er derfor 110% trafiksikker. Den fik et smukt hoppeføl i juni-08, som den var til kåring sammen med her i efteråret, hvor moderen scorede 785 point og blev vist nok kåret i DS (tror jeg?). Hun har ''sprunget''/ gået over nogle bomme, men ellers ikke. Hun blev redet på til kåringen og blev derfor redet lettere intenst ca. 1-2 måneder før kåringen.

Jeg var oppe og se den her den anden dag, lige nu har hun meget vinterpels, er rimelig skinny (føllet har virkelig umagret hende), og har ingen muskler. Jeg red lidt på den bare med hovedtøj og uden sadel og den virker meget sådan stille og rolig, men som nuværende ejer siger er den nem at tænde, da den jo er fuldblod.

(jeg har desværre hverken billeder eller video af den, da det var en aften jeg var ude og kigge på den og der var mørkt, men jeg skal snart se den igen også skal jeg nok få nogle).

Men hvad ville I give for en sådan hest, og kunne I finde på at købe den som potientiale hest til dressur /spring på i hvert fald LA-plan?

(I må endelig stille spørgsmål) .

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Ville I købe denne hest?
Kommentér på:
Ville I købe denne hest?

Annonce