ponyen bider? :s {{forumTopicSubject}}
Hej hg
1/ Jeg har et problem om jeg håber i kan hjælpe mig med, det drejer sig om min pony isabell, jeg har fået afvide at hun er blevet slået i hovedet engang, og nu kan man ikke stå uden for boksen, hvis man stikker din hånd ind i boksen bider hun. er der nogen der har en idé til at få den til at stoppe med det? s;
2/ der er også et andet problem, hun stejler og bukker, hvis man kræver noget af hende hun ikke selv gider, hun bliver sur og hun gider slet ikke samarbejde på nogen måde, hvordan kan man få hende til at stole på mennesker og ikke bar se dem som onde? for hun stoler ikke på mennesker overhovedet..
nogen der kan hjæpe? (:
jul 2008
Følger: 90 Følgere: 81 Heste: 4 Emner: 501 Svar: 7.252
tale stille og roligt til hende.. og kæle hende.
hvis så hun bider, skal du sige " ahah! " hårdt og kontant.
hver gang hun gør det, og når hun ik gør det, så ros hende!
ingen hurtige bevægelser.
2; aner det ikke. har selv samme problem s;
altså bare med ponyen bukker,
men .. evt, en masse tillidstræning?
dec 2005
Følger: 103 Følgere: 99 Heste: 2 Emner: 138 Svar: 1.328
men få evt en dyrelæge til at tjekke om der er noget i vejen med den, og få h*m til at tjekke om sadlen ligger rigtigt... det er en god start...
mar 2006
Følger: 277 Følgere: 265 Emner: 346 Svar: 1.748
apr 2008
Følger: 5 Følgere: 9 Heste: 2 Emner: 27 Svar: 4.442
Går meget bedre nu, efter han havde haft hende i hænder i en lang periode. Kan virkelig godt anbefales. Han/hun kan helt sikkert også hjælpe med stald unoderne.
jun 2007
Følger: 83 Følgere: 77 Heste: 7 Emner: 35 Svar: 240
okt 2007
Følger: 121 Følgere: 120 Heste: 3 Emner: 329 Svar: 2.319
apr 2005
Følger: 113 Følgere: 110 Heste: 5 Emner: 341 Svar: 2.271
problem 2) Få en der er dygtig til at hjælpe dig
feb 2007
Følger: 78 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 95 Svar: 621
"bid den igen" med dine negle på halsen, ligesom de selv ville gøre..
du kan også tappe den forsigtigt, men meget meget forsigt, fordi de forbinder det med noget ubehageligt.
hovedsky:
prøve fortigtigt og age den i hovedt, start fra siden af, med en lille bitte smule hver dag. bare en lille berøring er et stort fremskridt. arbejd stille og roligt frem ad hver dag(mere og mere berøring i hovedt)
held og lykke med det.
Mvh Gry
feb 2007
Følger: 78 Følgere: 73 Heste: 3 Emner: 95 Svar: 621
ikke så smart at gi den en på kassen når den er hovedtsky(:
Mvh herfra
ponyen bider? :s