757 visninger
|
Oprettet:
Tyk hest {{forumTopicSubject}}
jeg har store problemer med at min hest er for tyk.
Jeg har haft hende på græs i sommer hvor hun til sidst er blevet meget tyk.,.
jeg rider hende hver dag og hun får faktisk ikk særlig meget foder. men sys bar ikke der er noget som virker.. er der nogen som har gode råd til noget godt foder som ikk feder så meget eller god træning for at hun bliver lidt pænere at kigge, da hun gerne snart skulle ud og starte lidt stævner med min søs.
og mange spørger hvornår hun skal fole og dette er ikke tilfældet.
apr 2006
Følger: 97 Følgere: 107 Heste: 1 Svar: 2.259
maj 2008
Følger: 49 Følgere: 46 Heste: 4 Emner: 38 Svar: 142
og hvad er det oliefri lucerne?? og hvor kan man købe det for det tror jeg ik jeg har hørt om før...
Tak for dine gode råd
jun 2006
Følger: 250 Følgere: 231 Heste: 8 Emner: 162 Svar: 2.258
Da der er meget sukker i gulerødder og meget protein i lucerne.
Hvad med kun at give hende vitaminer og mineraler ? I steden for foder (Men ved heller ikke hvad den bliver fodret med)
maj 2006
Følger: 118 Følgere: 140 Heste: 5 Emner: 89 Svar: 837
..og så selvfølgelig noget mineraltilskud, så den stadig er dækket helt ind..
maj 2008
Tak for de mange gode svar,,,
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 17 Emner: 357 Svar: 4.808
sep 2007
Følger: 46 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 179
Men så blev hun halt i 2 mdr. og blev lige så fed igen som hun var før. Da hun så blev reddet her i somemrs, blev hun okay at se på igen. ikke ligeså flot i faconnen at se på som i vinters, men fin nok. Nu har hun så været halt i over 3 mdr. og er endnu tykkere en hun var i starten, trods hun kun får det foder og hø der er aller mest nødvendigt. Der er næsten heller ingen græs, så vi forstår simpelhen ikke hvordan hun er blevet så tyk.
men hun skkal åbenbart motioneres hver dag for ikke at blive tyk.
Det er også synd for hende at hun er halt, for hun elsker bare at komem ud og lave noget trods hendes 19 år. Hun bliver så sur, og træls når man ikke snakekr med hende, nusser hende, køler hende og rører ved hende i et stykke tid. Hun ELSKER det
Så måske skulle du skifte til noget andet foder, og så måske ride lidt længere tid og lidt "hårdere"
Nu ved jeg ikke hvor lang tid, og hvor hårdt du rider, så ved jo ikke om du KAN ride længere, og hårdere
roman fra mig ;I
mar 2006
Følger: 50 Følgere: 53 Heste: 17 Emner: 357 Svar: 4.808
prøv at udelade havre, og få en fuldfoder med stivelse, istedet for sukker , evt. Spillers produkterne...
maj 2008
Følger: 5 Følgere: 4 Heste: 2 Svar: 5
feb 2006
Følger: 104 Følgere: 100 Heste: 4 Emner: 5 Svar: 51
maj 2008
Har ikk så vildt meget forstand på foder mærker men Spiller produkter kan de købe næsten over alt. fx i Land og Fritid og måske i Tyskland da jeg bor tæt på grænsen og tit køre derned for at få foder.
sep 2007
Følger: 46 Følgere: 41 Heste: 3 Emner: 27 Svar: 179
Jeg giver den heller ikke havre nu, og sagde helelr ikke at hun skulle gøre det. Men det var fordi hun skulle have noget foder, og noget energi, for en hest der bliver brugt så meget skal også have noget brændstof.
hvis hun fik havre nu, så var der nok en grund til hun er så tyk
Tyk hest