Årh er så træt af det opstaldnings p.. {{forumTopicSubject}}
Ja jeg har faktisk ikke haft andet end bøvl med opstaldning. Er så træt af det.
Kort histore. Først stod min islænder hos en privat. Men der var langt til skoven og jeg kunne slet ikke med kvinden og jeg havde 11 km derud på cykel.
Så flyttede jeg hesten til et sted lidt tættere på også privat. Men her var de to heste hun gik med så aggersive og jagtede og sparkede hende hele tiden og det var så her hun pådrog sig en skade af spark som gjorde hun senere måtte aflives. Hun stod der kun i 3 uger så måtte jeg haste flytte hende til et sted hos en privat kvinde som havde forbamet sig over os og selvom hun ikke havde plads lod hun mig kommer dertil. Det var VIRKELIG et godt sted og dejligt billigt, 600 kr måned alt inkl. Men min hest stod der i et halvt år så måtte hun aflives pga den benskade. Så købte jeg nu hest 4 måneder efter men der var jo ikke plads hos kvinden, havde da søgt opstaldning over alt i flere måneder, der var INTET. jeg bor i østjylland uden for århus men kan se under "marked" herinde at rigtig mange ikke kan finde plads i østjylland.
Jeg fik så langt om længe en plads i en lille løsdrift og her står hun nu.
Manden hun stå hos er overhovedet ikke til at snakke med.
Der er ingen bane, der er skrammel over alt hvilket også kan ses på Frejas profil i baggrunden, der er ingen skov, manden holder ikke øje med hestene og jeg er den eneste opstalder.
Dette har jeg så kunnet leve med men nu er jeg bare ved at få spat. For som jeg har skrevet for et par dage siden herinde forlanger manden nu at jeg betaler 750 kr for hø til min ene hest og så betaler han 450 kr for hø til sine 5 heste. Han har i alt købt ind for 1200 kr til 2 måneder hvoraf jeg skal betale de 750 kr. De giver jo ingen mening.
Han blev muggen da jeg sagde det til ham. I tirsdags hostede min hest ret voldsomt og jeg skrev til manden om han ville ringe til mig hvis det blev værre. Dagen efter møder jeg ham så hvor han siger " din hest har overhovedet ikke hostet, sikke noget pjat hun fejler intet ".
I morgen skal jeg så aflevere pengen plus opstaldning og jeg ve ikke hvordan jeg skal sige det til ham uden at flejner ud. Jeg hader sådan noget og jeg bliver ked af det når han taler sådan til en.
Jeg er skrevet på venteliste 3 steder men kan nok først forvente plads omkring marts. Så indtil videre må hun bare stå der. Men jeg synes det er så ubehageligt at han er så sur og enten ikke taler til mig eller taler aldeles vredt.
Har besluttet bare at betale og så sige til ham inden jeg giver ham pengene at jeg synes det er en mærkelig måde at fordele penge for hø på.
Hvordan ville i sige det ?
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.551
sep 2007
Følger: 15 Følgere: 25 Heste: 2 Emner: 457 Svar: 2.729
okt 2005
sep 2007
sep 2007
okt 2005
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
det kan være det så bliver meget dyrere, eller længere væk end du havde tænkt dig, men jeg ville ikke have min hest gående der et secund længere :S
og bliv ved med at være skrevet op de andre steder så er det jo kun en kortere periode du skal køre længere, ller betale mere end planlagt... men det kan hurtigt blive en dyr fornøjelse det andet
sep 2007
sep 2007
Der er ingen steder der er plads. Har simpelthen haft annoncer over alt
dec 2006
Følger: 71 Følgere: 67 Heste: 3 Emner: 37 Svar: 190
^der er ret lang kø, desværre /:
dec 2006
Følger: 71 Følgere: 67 Heste: 3 Emner: 37 Svar: 190
vi har tidligere haft én løsdrift, men det er lige blevet udvidet til to her i mellem jul og nytår... det kan være du kan komme ind der? jeg ved ikke om der er plads, men det er da et forsøg værd??
feb 2006
Følger: 38 Følgere: 41 Heste: 4 Emner: 680 Svar: 7.850
så må du bruge hvad det koster, bare indtil der er plads de billigere steder.
hvis din hest får værre hoste, er sløj uden han lægger mærke til det, får benene skadet af det skrammel du omtaler... hmm så løber det hurtigt op og bliver dyrt!
jeg kender ikke opstaldningspriserne i dne del af landet... men er det bare 1500 dyrere om måneden, for de "ordentlige" steder, er det altså godt givet ud, bare i 3-4 måneder
ved det er super surt, men du ku måske låne pengene af dine forældre eller få en midlertidig kassekredit. det er jo ikke 10.000 vi snakker om. men løber hesten ind i en plov eller andet, skærer senerne op (worst case, I know), så kan det hurtigt blive mere end prisforskellen på de dyre og de billige steder..
og det er jo bare midlertidigt, du er jo skrevet op.
ville som sagt ikke lade min gå der, hvor de er unfair m høprisen, der er ikke ordentlig opsyn, ingen faciliteter så du kan bruge hesten, og forhøjet risiko for skader.
Årh er så træt af det opstaldnings p..