{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.103 visninger | Oprettet:

Når en pony koster mere end 50.000 kr. {{forumTopicSubject}}

Hvem dælen køber dem??

- Jeg kiggede lidt rundt omkring på Heste-Nettet igår aftes, og det er da ikke særlig svært at finde en kat. 1 som koster mange penge!

Til jer der engang har solgt en pony til sådan en pris +, - hvem køber dem? Og er det ikke sindsyg svært at få dem solgt til så mange penge?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Når en pony koster mere end 50.000 kr.
  • #1   22. dec 2008 det kommer jo an på hvad de kan... altså en pony der springer S f.eks. skal jo ikke koste 30.000 :oP

• #2   22. dec 2008 Jeg kunne forestille mig at en del af de værste ponymødre ville købe deres børn en pony til så mange penge.. det har jeg set op til flere gange på min gamle rideskole..

Og så er der self. "bare" dem der gerne vil ud at starte på højt plan, og med mindre man vil lægge hele arbejdet i hesten selv, jamen så er de oppe i den prisklasse..

Så er der også dem som køber en forholdsvis billig pony, rider den op og til sidst er den de penge værd..

• #3   22. dec 2008 Det ved jeg godt.

Jeg spørger bare om det ikke er svært at få dem solgt?

• #4   22. dec 2008 Det kommer jo an på som strømpen siger, hvad kan de?? er de kåret??
    Det er hvidt forskelligt også som køber hvad man vil med dem..

• #5   22. dec 2008 jeg ville ALDRIG bruge så mange penge på en pony!

• #6   22. dec 2008 Det kommer an på så meget... Typisk købere fra udlandet, hvor det er svært at finde gode ponyer.. Så tager de til DK smiley
    Lige nu er det dog let at få gode ponyer til gode priser.....

• #7   22. dec 2008 50 er ikke meget for en god pony. Der er jo mange forældre der gerne vil give deres børn en god pony, der kan det. Og så er de villige til at låne for det. Som tiden er nu er det svært at sælge genneralt.

• #8   22. dec 2008 Jamen.. hvis ponyener 200.000 værd. Så køber en der har røven fuld af penge jo den bare ?.. :b

• #9   22. dec 2008 Der er mange der køber pony for over 50.000 det er ikke ''ret meget'' i forhold til andre priser hvor ponyerne ligger helt oppe over 300 det er helt hen i vejret smiley

• #10   22. dec 2008 Lischa kostede over 50.000 og blev solgt til en pige på 12 år.
    Men tror det er meget forskelligt hvem der køber dem.

• #11   22. dec 2008 Jeg ved også godt at en islænder koster rigtig mange penge. (50.000 kr. er i hvert fald mange penge for mig, da jeg blot er en luset studerende)
    Men det var heller ikke lige islændere jeg tænkte på.

Tænker på de 1.'er ponyer, som bliver brugt til konkurrencer. Jeg synes det er vildt at nogle forældre giver deres barn så dyr en hest - bare fordi man skal kunne "bruge" den til noget.

Og jeg synes hele tiden der dukker nye salgsponyer op, og de gamle forsvinder. Så de må jo blive solgt alligevel - og jeg synes bare det er vildt.

• #12   22. dec 2008 Rige mennesker køber dem, ja xD

Og så er der os der må nøjes med at have en shetlænder til 1.500 på en privat gård uden faciliteter (;

• #15   22. dec 2008 Fordi nogle køber sig til det hele, i stedet for at lære at ride : )

• #16   22. dec 2008 Hvis ponyen går på højt plan kommer man jo langt derop af når der skal betales .. Sådan er det smiley

• #17   22. dec 2008 men det er en pony. det er jo ikke så tit man ser en pony komme op på de virkelig høje planer. er de så 50.0000 værd hvis man ikke kan komme så højt med dem.

• #19   22. dec 2008 50.000kr er bestemt ikke meget, hvis ponyen er det værd. Altså hvis man leder efter en skovturspony, hyggepony e.l. så er man for dum hvis man køber en til 50000kr! Hvis man køber en pony for 50000kr er det jo ikke fordi at den skal stå og glo. Så vil man feks. ud at starte på den, og måske sælge den for endnu mere..

• #20   22. dec 2008 <b>Enelam </b>
    Præcis .

<b>Ulle</b>
    hahah x)

---

Tjaeh, nu er det jo et liv vi snakker om ..

• #21   22. dec 2008 Mange køber sig til succes.

Mondi kostede 18.000, og jeg har selv lært hende rigtig meget og omvendt, og det synes jeg personligt er 10000 gange federe, end at have købt en der bare kunne det hele. Så havde jeg heller ikke lært ligeså meget (:

• #23   22. dec 2008 Og der var også mange der sagde, da de hørte hvad hun kostede: EJ, så kan den jo ingenting, bla bla bla..
    Utroligt som nogle også har den slags fordomme smiley

• #24   22. dec 2008 Hvis man skal have en hest som kan noget så blir man jo nød til at give så mange penge for en hest..

En pony som idag står til 400000 kan man jo ikk sælge til sølle 35000 hvis ponyen lever op til de 400000

• #25   22. dec 2008 kine; godt skrevet (;

• #27   22. dec 2008 Altså inden i kommer med alle jeres fordomme skal i lige se på hvad det koster at avle en hest eller pony. Hvis man bruger en godkendt hingst og føllet skal passes optimalt med smed og foder og dyrlæge , ja så er sådan en altså ikke helt billig for avlere at sælge i en alder af 4 år. Hvis der så bliver lagt uddannelse oven i stiger prisen.

• #28   22. dec 2008 Tjah det handler ikke altid om hvor meget den kan, men evt kåring og potentiale smiley
    Havde en veninde som blev budt 50.000 for et føl der ikke engang var født endnu bare pga forældrene ! smiley

Men de er svære at få solgt - det er alt nu lige for tiden smiley
    Men har man tålmodighed kommer den rigtige køber jo smiley

• #29   22. dec 2008 Jeg ville aldrig nogen sinde give det for en hest/pony!!! synes det er vanvittigt!

• #30   22. dec 2008 Forstår jeg heller ikke :o)
    Mine forældre sponsorere intet - jo nogen gange mit ridetøj og de kører mig over til Maja.
    Men ej om de har råd til at købe en hest til mig, det vil de ikke og har ikke råd.

Forstår egentligt ikke hvorfor man køber noget så dyrt, låner penge til det også - kan forstå det med en bil, den har man jo brug for.

Også også med heste der har potientiale - det er ikke sikkert den bliver til noget.
    Alle heste kan jo også, men okay kommer an på om man går meget op i stamtavlen.

• #31   22. dec 2008 hvis man kigger på priser på ponyer og heste lige nu får man ikke særlig meget for pengene.. For 50.000 får du en fin pony som kan nogen ting.. Men hvis man vil op og blande sig i de høje klasser, så skal du give mere for dem.. og der er da masser af mennesker der gerne vil give mere for ponyer og heste.. vores pony står lige nu til 135.000.. Og det er ikke særlig meget for hende når hun er B-pony og kan alle øvelser..

Men man køber jo pony efter hvor ens ambitionsniveau er.. Hvis du vil ride lide C-stævner i de mindre klasser skal du jo ikke give så meget for ponyen som du skal hvis du vil ride Landsstævner og vil være med i eliten smiley

• #32   22. dec 2008 nu er 50.000 jo ikke specielt mange penge for en hest idag.
    slet ikke når man tænker på at det hurtigt kan løbe op i 20.000 for bare at lave et føl.
    man får hvad man betaler for. en hest til 50.000kr skulle meget gerne være noget bedre en til 10.000.
    hvem køber hest for så mange penge? hmm det er der faktisk mange der gør. og hvorfor når man kan få nogle til 10.000? mange gange når de ligger i den dyre ende, så har de gerne udsendet osv. med sig, avleren har tænkt over hvad det er for en hest han ville have. (spring, dressur osv)
    avleren prøver på at få det bedste ud af det kommende føl, ved at finde den rigtigte hingst til hoppen, og hvem vil ike gerne have en hest man bare kan sætte sig op på uden at tænke på om hesten evt har en brist, fordi avleren har været ligeglad med hvilken hingst osv der er brugt.
    når jeg kigger hest er det første jeg kigger på er stamtavlen, da den er utrolig vigtig for mig. da du mange gange ud fra den kan have en fornemelse af hvad det er for en hest du står med.
    ordenlige heste med god stamtavle, ordenligt hovede, flot udstråling osv for man altså ikke foræret, heller ikke til 50.000

• #33   22. dec 2008 i sådan nogle stævne rideklubber finder man sjældent ponyer til UNDER 50.000 smiley

fordi folk har for mange penge xD

• #35   22. dec 2008 Fordi man køber en pony til 50.000 + behøves det jo ikke fordi man har for mange penge. Bare fordi man køber en pony der kan øvelserne, er det jo ikke fordi man ikke kan ride. Man kan lære rigtig meget af en velredet pony, man lærer også meget af at ride en der ikke kan så meget, Men alle er forskellige. Jeg kender mange der der har fået ponyer til 50.000 + deres forældre har ikke haft mange penge, de har bare valgt at priotere anderledes. De for ikke så ofte nyt tøj og udstyr til hesten og de spare en del , de penge de evt vinder til stævner for forældrene.

• #36   22. dec 2008 der er da en del der køber heste til over 50.000kr. smiley

• #37   22. dec 2008 Jeg kender en del der har ponyer til mere end 50.000 kr. det er da ikke alle sammen der har penge, og der er nogen ponyforældre der køber en dyr pony til deres børn og så tager de et lån for at ha råd til at købe og ha den pony (:

og hvis man gerne vil ha en pony som f.eks. kan springe super godt og højt og som du kan lære noget af så koster de jo penge! Men hvis man hellere vil ride den op så kan man jo bare købe en pony til billige penge som man kan se man måske kan være heldig at få penge for senere smiley

så der er en del der har ponyer til mere end 50.000kr (:

• #39   22. dec 2008 men som alt andet i verden, så koster kvalitet smiley

• #40   22. dec 2008 Kine.
    Man kan ikke bare købe sig til at blive god?
    Fordi man køber en god grand prix hest, betyder det ikke at man ride grand prix næste dag?

Syntes der er en underlig kommentar : Fordi nogle køber sig til det hele, i stedet for at lære at ride : )

Hvorfor ikke vende den om, køb dig en god hest er dermed lær korrekt ridning?
    Hvorfor ikke få nydelsen af at lære fra hesten? hvem bestemmer hvornår man kan ride? 1'ere er ikke bare at sætte sig op på en grand prix hest også flytte benene til hver side´? Mange folk undervurdere helt vildt, man kan ikke bare købe don schufro også ride OL ? Sådan fungere det ikke. især ikke for urutinerede ryttere.

• #41   22. dec 2008 A Z: du kan da absolut ikke lære at ride ved at købe en god hest ! det var da en mærkelig kommentar..

En hest der kan en masse øvelser og er stabil, kan være super god til ryttere der skal lære de øvelser.. Men du bliver da absolut nødt til kunne ride for at kunne få de øvelser frem i hesten..

Hvis man køber en spring eller dressurhest som er super dygtig fordi man skal lære at ride er da helt ude i hegnet.. Du kan ikke bare sætte dig op og regne med at hesten gør tingene.. Du skal give det rigtige signal.. En god hest kan hjælpe rigtig meget, men du skal satme kunne ride..

• #43   22. dec 2008 Julie og Jupiter Stauslykke

A)du kan da absolut ikke lære at ride ved at købe en god hest ! det var da en mærkelig kommentar..
    Svar: Jeg forstår ikke helt hvad den går ud på? Har jeg sagt det..

Min kommentar: Hvorfor ikke vende den om, køb dig en god hest er dermed lær korrekt ridning? = Du får de korrekte signaler indgraveret i hovedet, en grand prix hest svarer ikke det forkerte signal til passage?
    Men tilgengæld kan du godt lære en (ikke) uddannet unghest at en halv parade gjort med hænderne betyder korte, det bliver dog kun i ganaschen og ikke bagfra som vi ønsker.

hvor en god grand prix hest har lært at en halvparade ikke gøres med hænderne, derfor vil den blive forvirret og ikke svare? <(et eksempel)
    Så skal den kloge rytter tænke, hov jeg opnåede ikke det jeg ønskede dermed må jeg lave en fejl. Forstår du hvor jeg vil hen ?

1)En hest der kan en masse øvelser og er stabil, kan være super god til ryttere der skal lære de øvelser.. Men du bliver da absolut nødt til kunne ride for at kunne få de øvelser frem i hesten..

Svar : Har jeg sagt andet? det er præcis det jeg siger ''bare fordi du køber en grand prix hest, betyder det ikke du rider grand prix næste dag''

2) Hvis man køber en spring eller dressurhest som er super dygtig, fordi man skal lære at ride er da helt ude i hegnet.. Du kan ikke bare sætte dig op og regne med at hesten gør tingene.. Du skal give det rigtige signal.. En god hest kan hjælpe rigtig meget, men du skal satme kunne ride..

svar: Jeg er enig?

Man skal ride lige så korrekt på en ung og uerfaren som på en ældre grand prix hest? det kræver utrolig meget i hver situation....

• #44   22. dec 2008 A Z: havde lige misforstået din kommentar smiley håber du bæe over med mig.. Det gik lige lidt stærkt skulle ned og hjælpe mor med maden XD

Vi er enige smiley

• #45   22. dec 2008 Det gør folk der vil noget med sin ridning smiley Har ikke haft noget problem med at sælge begge mine ponyer for 50.000+

• #46   22. dec 2008 Julie og Jupiter Stauslykke
    Hihi helt iorden smiley

Kommentér på:
Når en pony koster mere end 50.000 kr.

Annonce