{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
247 visninger | Oprettet:

Tjek ALTID... {{forumTopicSubject}}

..hestene og hegnet hver dag(GRUNDIGT) når hestene går på fold. Min hest, Chagal er opstaldet på et stutteri hvor stort set alle hestene går på døgnfold nu.
Hver dag går Margit og os piger rundt og tjekker alle dyrene og hegnet, afhængig af hvem der nu lige er der den dag.
De er åbenbart ikke blevet tjekket godt nok i et par dage, for da Susan R (med Magic, herinde) og jeg gik rundt og tjekkede op på det hele(lørdag sidste weekend), fandt vi ud af at "min" lille hest Extreem, havde fået en KÆMPE rift indvendigt på venstre bagben lige under hasen. VIRKELIG slemt og meget betændt. Den stakkels lille pony stod bare og hang, det gjorde virkelig ondt på ham.
Vi trak ham straks op i stalden i en REN boks og tilkaldte dyrlægen. Han fik renset såret og han fik en stivkrampeindsprøjtning og antibiotika. Vi fik selv en antibiotikasprøjte vi skulle give ham mandag, og det skulle vaskes hverdag.
Det gik også alt sammen helt fint, INDTIL tirsdag aften...
En af ridepigerne var alene derude fordi Margit var på arbejde og jeg var også taget afsted. Inden hun tager hjem, dev 8-tiden, går hun lige ud og tjekker hverdan han har det, og han er helt panisk af smerter og kan slet ikke rejse sig... Så dyrlægen måtte tilkaldes igen. Han fik nogle flere sprøjter og nu går det fint igen.

Jeg vil med dettte her, påpege hvor vigtigt det er at man ALTID tjekke folden og dyrene, HVER DAG !
Det kunne have været gået GRUELIGT galt med lille Extreem.
Siden den dag har vi tjekket foldene mindst 2 gange dagligt.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardiner 500 kr.
  • Connect washing machine and dryer to circuit 550 kr.
  • Installering af tørretumbler med lidt for kort ledning 500 kr.
  • Lukket for vand og fjernelse af radiatorer 2.000 kr.
  • Vaskemaskine pumper ikke vand ud 1.350 kr.
  • Samle 2 gaderobeskab. 2 dørs. 700 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tjek ALTID...
  • #1   16. maj 2004 Vi går tur HVER dag med vores hund der hvor hestene går! Vores hegn er faktisk MEGET sjældent i uorden da der er STRØM på! 6/10 tilfælde af ødelagt hegn er grundet at der ikke er strøm på!
    Så tjek STRØMMEN oftere!

• #2   16. maj 2004 Vi har også støm på, men alligevel kan hestene godt, når de leger eller "kæmper" om rangordenen (hvilket hvores meget gør), komme til at løbe ind i hegnet, eller på anden måde på ødelagt det.
    Derud over har vi også nogle får der går på markerne, som også kan ødelægge hegnet.

Kommentér på:
Tjek ALTID...

Annonce