Tjek ALTID... {{forumTopicSubject}}
..hestene og hegnet hver dag(GRUNDIGT) når hestene går på fold. Min hest, Chagal er opstaldet på et stutteri hvor stort set alle hestene går på døgnfold nu.
Hver dag går Margit og os piger rundt og tjekker alle dyrene og hegnet, afhængig af hvem der nu lige er der den dag.
De er åbenbart ikke blevet tjekket godt nok i et par dage, for da Susan R (med Magic, herinde) og jeg gik rundt og tjekkede op på det hele(lørdag sidste weekend), fandt vi ud af at "min" lille hest Extreem, havde fået en KÆMPE rift indvendigt på venstre bagben lige under hasen. VIRKELIG slemt og meget betændt. Den stakkels lille pony stod bare og hang, det gjorde virkelig ondt på ham.
Vi trak ham straks op i stalden i en REN boks og tilkaldte dyrlægen. Han fik renset såret og han fik en stivkrampeindsprøjtning og antibiotika. Vi fik selv en antibiotikasprøjte vi skulle give ham mandag, og det skulle vaskes hverdag.
Det gik også alt sammen helt fint, INDTIL tirsdag aften...
En af ridepigerne var alene derude fordi Margit var på arbejde og jeg var også taget afsted. Inden hun tager hjem, dev 8-tiden, går hun lige ud og tjekker hverdan han har det, og han er helt panisk af smerter og kan slet ikke rejse sig... Så dyrlægen måtte tilkaldes igen. Han fik nogle flere sprøjter og nu går det fint igen.
Jeg vil med dettte her, påpege hvor vigtigt det er at man ALTID tjekke folden og dyrene, HVER DAG !
Det kunne have været gået GRUELIGT galt med lille Extreem.
Siden den dag har vi tjekket foldene mindst 2 gange dagligt.
jan 2004
Følger: 39 Følgere: 143 Heste: 1 Emner: 924 Svar: 8.223
Så tjek STRØMMEN oftere!
apr 2004
Følger: 4 Følgere: 3 Emner: 98 Svar: 660
Derud over har vi også nogle får der går på markerne, som også kan ødelægge hegnet.
Tjek ALTID...