Hjælp til projekt - Ridesport {{forumTopicSubject}}
Dette er en side fra min rapport. Jeg vil gerne skrive noget mere men sidder fast. :o) Håber at der er nogle som vil læse det igennem og give nogle ideer til hvad jeg mere kan skrive.
Økonomi og berømmelse
På de foregående sider står der beskrevet nogle frygtelige ting ryttere har gjort for at vinde konkurrence. Men hvorfor de gør det er endnu ikke besvaret.
Ridning er en af de dyreste sportsgrene i verden. De professionelle ryttere lever af deres heste og ofte har hver rytter 20-30 heste stående i deres stald. De tjener penge på handel med heste og især uddannelse af ungheste. En rytter bruger hurtigt mange penge når vedkommende vil stille til start til et stævne i udlandet. Der skal ikke kun betales for transport men også tilmeldingsgebyr som er obligatorisk for at kunne starte klassen, der skal også betales for dyrelægetjek og selvfølgelig skal ens hjælpere også have løn. Når en rytter bruger flere tusinde kroner på at deltage til et stævne, er det en skam hvis konkurrencen ender dårligt og rytteren ikke får andet end en smule erfaring ud af stævnet, derfor vil en professionel rytter gøre alt for at vinde konkurrencerne da dette er afgørende for rytterens fremtid. Til et internationalt stævne er der oftest præmiesumme på flere hundrede tusinde kroner. I nogle klasser belønnes vinderen endda med en bil.
Udover det økonomiske er berømmelse også en vigtig faktor. Alle ryttere vil gerne være de bedste så på den måde bliver konkurrencerne hele tiden sværere og sværere. Og derfor ser nogle ryttere desværre sig nødsaget til at benytte doping eller barring.
Påforhånd tak.
sep 2006
Følger: 190 Følgere: 237 Heste: 6 Emner: 25 Svar: 443
artikler om hende på JV.dk både i Sønderborg og Åbenrå udgaven.
jul 2007
Følger: 257 Følgere: 258 Heste: 4 Emner: 20 Svar: 1.143
jun 2007
Følger: 31 Følgere: 30 Heste: 1 Emner: 23 Svar: 116
StineBach - Mange tak. Nogle forslag, råd, ideer?
jun 2007
okt 2005
Følger: 4 Følgere: 15 Heste: 3 Emner: 153 Svar: 3.551
jun 2007
feb 2007
Følger: 64 Følgere: 62 Heste: 3 Emner: 10 Svar: 142
Du kunne evt. skrive noget om DRF's politik mht. doping og barring, eller mangel på samme..
Hjælp til projekt - Ridesport