{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Hvorfor afvise...?? {{forumTopicSubject}}

Jeg har lagt mærke til at folk herinde afviser alle heste hvor de f.eks. er sat som New Forest, Connemara eller Oldenborger, hvis der IKKE er stamtavle...
Men ved shetlænder, islænder, haflingere, pintoer og fjordheste er det ikke det samme. - der kommer hestene bare ind, selvom der ikke er nogen stamtavle.

Til jer der afviser pga. stamtavlen.. Hvorfor gør I det så ikke ved alle???
Hvis fjordhesten er en fjordhest, på trods af manglende stamtavle. Så kan Connemara ponyen da også godt være en connemara uden stamtavle.

Hilsen den spekulerende Sonja

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvorfor afvise...??
  • #1   28. nov 2008 fordi det ikke er alle der ser på det, og så er der nogen der kommer ind jo ? .

• #2   28. nov 2008 Jeg synes der er mange der bare afviser hele tiden bare for og afvise

• #3   28. nov 2008 Jeg afviser alt der er sat under en race uden der er en stamtavle eller at begge forældre er af den race som hesten udives for at være smiley

Hvis man ikke har stamtavlen ved oprettelsen må man enten vente med at oprette eller sætte den under ASR indtil stamtavlen forefindes smiley

• #4   28. nov 2008 pintoer uden tavle bliver også afvist. og en pony uden stamtavle er ikke bare automatisk en connemara eller en new forest, hvorimod en fjordhest er meget racetypisk og derfor er der ingen tvivl om hvilken race den er.

det er også fordi der er mange som tror at den pony de har købt på hjalleup marked for 1000kr og som er af højst ubestemmelig oprindelse, er en araber, selvom den mest af alt ligner en shetter med vokseværk

• #5   28. nov 2008 afviser kun hvis der er under 5 billeder, eller hvis det er 5 dårlige billeder.

• #6   28. nov 2008 <b>FOLKENS DER ER "NYT" FRA BIG ADMIN HER!</b>

Hun skriver:
    <i>"Jeg vil godt slå fast at vi IKKE kræver stamtavle på hestene for at de kan ligge i racerne. Jeg ved der er nogle brugere der bliver ved med at ælve om at der skal være stamtavle; det er for deres egen regning og har ikke noget med HesteGalleri og oprettelser at gøre."</i>

Dette betyder dog <b>ikke</b> at man kan oprette en Pinto som en Fjordhest eller en Frieser som en Shetlænder osv.

• #9   28. nov 2008 Fed besked fra BIG ADMIN ! smiley Muhahaha

• #10   28. nov 2008 Fordi hesteverdenen primært består af rige snobbede mennesker, som kun giver plads det de mest perfekte, og folk som ikke går efter deres hoved skal bare skride ad helvedes til.
    Og læg lige mærke til at jeg skrev at det PRIMÆRT var sådan. Beskylder ikke alle for at være sådan, hvis der nu er nogle der får lyst til at brokke sig.

• #11   28. nov 2008 Rigtig fedt at big admin har skrevet det. Var seriøst ved at brække mig over alle de, som CBK så fint kalder dem, tavlefreaks smiley

• #12   28. nov 2008 SÅDAN admin. Jeg er simpelthen så træt af at folk skriver til alle der vil oprette en hest uden stamtavle at den skal under anden særlig race. Jeg har haft utallige diskutioner om netop dette med folk... Grrr...man kan jo blive helt harm.

• #13   28. nov 2008 Hvor stammer det der tavlefis egentlig fra? Hvem har dog fundet på den regel?

• #15   28. nov 2008 Ja det er lidt morsomt smiley

• #16   28. nov 2008 jeg synes generelt det er en åndssvag ting at afvise for.

det her hedder hesteGALLERI. så det er billeder man skal tænke på.

• #17   28. nov 2008 Kan vi ikke lige få en pæn tone selvom de såkaldte "tavlefreaks" ikke havde ret.

Det er <b>IKKE</b> iorden at kalde dem fjolser m.m.
    Der skal føres en pæn tone her på HG.

Det var jo nærmest lavet til en regel at det skulle være sådan, så brugerne fulgte jo bare "reglerne" og ville hjælpe andre til og at følge dem.
    Nu er det jo jer der virker snobbede ..

Ja, undskyld mig, men er ikke til denne slags nedgøren af andre.
    (Hvilket jeg oplever hver dag herinde)

Mvh Sipo

• #18   28. nov 2008 kigger ikke efter stamtavlen, men hvis hesten er usorineret og måsker lidt skarp, eller billederne er taget fra en dårlig vinkel...

• #19   28. nov 2008 Nogen der kan finde det præcise sted i reglerne hvor der står at heste uden stamtavle SKAL under Anden Særlig Race ?!?!
    - for jeg har ledt, men kan ikke finde det...

• #20   28. nov 2008 <i>FOLKENS DER ER "NYT" FRA BIG ADMIN HER!

Hun skriver:
    "Jeg vil godt slå fast at vi IKKE kræver stamtavle på hestene for at de kan ligge i racerne. <b>Jeg ved der er nogle brugere der bliver ved med at ælve om at der skal være stamtavle; det er for deres egen regning og har ikke noget med HesteGalleri og oprettelser at gøre."</b></i>

Når det er bestemt fra bigadmin at det er for egen regning så er det også stadig ok at vi stadig afviser. det betyder bare at haerne ikke skal gøre noget ved det.

• #21   28. nov 2008 Jeg vil evigt og altid mene at heste uden stamtavle, bliver ikke lige pludeslig til en New forrest fordi det ligner den :s

(Grundet jeg nævner New forrest er fordi at mange bruger den)

Ingen tavle, eller tydelige "beviser" på at hesten er hvad ejer udgiver den for at være er og vil være ASR!

• #22   28. nov 2008 "Jeg ved der er nogle brugere der bliver ved med at ælve om at der skal være stamtavle"

Regner med at der skal stå ÆVLE men kan man godt tillade sig at bruge sådan ord når man er højeste admin?

• #23   28. nov 2008 <b>M P</b>
    Ja da?
    Hun er den der har lavet siderne, så må hun vel selv om hvordan hun skriver.

• #24   29. nov 2008 Hesten kan godt være racet, selvom man ikke ligger inde med stamtavlen. Jeg vidste f.eks. at min er ½ pinto og ½ dv, fordi ja det havde jeg fået at vide at sælger. Og desuden lå stamtavlen inde på allbreedpedigree, men jeg var ikke i fysisk besiddelse af stamtavlen.
    Så er mit spørgsmål så... - Synes I det var det så forkert at mig at lægge min hest ind som racehest?!?

• #25   29. nov 2008 Sonja Strib * Team F.A.H *

Jamen begge racer er jo et forbund der indeholder heste af forskellige blandinger... Så her ville jeg sige - hvor er den kåret - i DV eller Pinto - ellers er det en ASR..

• #26   30. nov 2008 Den er ikke kåret, men eftersom jeg ikke synes at Anden Særlig Race er det samme som Blanding af Racer, synes jeg det er forkert at lægge den ind som ASR. For mig er ASR en hest, hvis race ikke er at vælge i blandt de andre racer, dvs en sjælden race... Men det er måske bare mig der er af den opfattelse, men synes det er forkert at de har slettet Blanding af Racer

• #27   19. dec 2008 ved godt tråden er lidt gammel men DEJLIGT! smiley hehe

• #28   22. dec 2008 din hest er jo en bæamdnign så dervil din jo komme til og stå.. min er jo også halv islænder og halv fjordhest men jeg sætter ham da heller ikke noget fjorde hest,,, hvis man skulle lave noget skulle man øre så man kunne vælge to racetil sin hest

Kommentér på:
Hvorfor afvise...??

Annonce