{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Religioner indenfor ridesporten {{forumTopicSubject}}

"støvsugerridning", "bidløs", "klikkertræning", "horsemanship"... Bl.a. disse ord ramler man ofte i når man besøger HG's forums. Når man som jeg har haft hest hjemme og ikke rigtig været på rideskole andet end et par gange i ugen i en ridehal, og først for nogle måneder siden opdagede sitet Hestegalleri.dk, kommer det lidt som et chok hvor mange forskellige retninger der egentlig er indenfor ridesporten. Og hvor meget mode egentlig betyder - lad mig komme med et par eksempler: bl.a. det ovennævnte ord som bidløs ridning, og ikke mindst fuldstændig udstyrsløs ridning er meget populært for tiden. Klikkertræning bliver rost til skyerne hvor man kan få heste til at gøre de mærkeligste ting blot ved simpel træning med en klikker. Moden har altså meget at sige, men er det pga. nye guruer inden for sporten? Ny videnskab? Eller noget helt tredje? For få år siden var Monty Roberts genial, nu bliver han sablet ned pga. hans "join-up" fordi hesten derved bliver stillet for et stort dilemma - om den vil være ved ham eller alene.

Jeg vil intet ondt med dette indlæg, dog blot påpege at selvom nogle rider uden bid, andremed, nogle rider "almindelig" dressur med pisk og sporer, andre helt uden udstyr og nogle bruger vinterdækken allerede i september mens andre bruger slet ikke dækken deler vi altså allesammen den samme glæde: nemlig hesteglæden.
Jeg synes desværre tit debatterne herinde går for meget op i de her "religioner", hvor folk bliver frosset fuldstændig ude af en debat fordi andre ikke mener det samme. Der kommer nogle spydige kommentarer indimellem blot fordi man har et andet syn på en måde at håndtere heste på.

Folk undskylder for sig selv, hvis de skriver i en debat at man kunne prøve glidetøjle, sporer eller pisk. "Jeg bliver sikkert høvlet ned nu, men måske du skulle prøve en glidetøjle". Man kan nærmest se vedkommende løbe væk fra computeren efter man har trykket "Opret indlæg" fordi der med garanti vil komme nogle ikke så pæne kommentarer tilbage.

Som sagt; denne er egentlig ikke en debat. Blot en lille påmindelse om at vi alle sammen skal være her, og nyde heste- og rideglæden smiley

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Religioner indenfor ridesporten
Kommentér på:
Religioner indenfor ridesporten

Annonce