{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
699 visninger | Oprettet:

Travheste og dressur {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg vil godt lige hører jeres erfaringer med travhestene.

Hvad niveu rider I på i dressur?
Galop anspring og balance?
Spring i det hele taget?

Som info til de spørgsmål, vil jeg også gerne vide, om det er heste der har startet men kaseret (hvor ung), om den er færdig på banen (dvs. over 12 år).

Heidi

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Travheste og dressur
  • #1   12. nov 2008 En travhest kan sagtens gå dressur, men pga den er avlet til kun at trave kræver det mere tålmodighed for at lære hesten anspring, ordentligt tempo i trav osv.

De kan sagtens, det kræver bare mere end for andre ponyer/heste især hvis den har gået løb.

De kan også sagtens springe, flere er faktisk gode til det - nogen traver rundt men hopper alligevel meget højt.

• #2   12. nov 2008 hvis du får den fra banen af, skal du nok arbejde en del på dens rygmuskler, da de som regel ikke har så mange ryg muskler, alt andet er dog som regel iorden...

Og de kan sagtens lærer dressur smiley

• #3   12. nov 2008 en af mine elever har en trav hest, den er blevet kasseret som trav hest, så derfor har den ikke gået løb, men den går M øvelser i dressur smiley uden problem og har ikke noget problem med at gå takt fast i trav eller anspringe i galop. men dette er klassisk dressur og ikke moderne dressur. piaffen har været rigtig godt for at sætte den godt på bagparten før den kunne springe an i galop (i klassisk kommer piaff/havletrin før skole galop). men som regl er rigtig mange trav hest bygget rigtig godt til dressur smiley

venligst tina

• #4   12. nov 2008 min kan ride LB3 i dressur med min ridelære men ikke mig. Men det tager sin til jeg fik undervisning af en berider 2 gange i ugen i et år og vi er ikke færdig endnu?

• #5   12. nov 2008 Den traver jeg havde begyndte jeg at ride da den var otte. Indtil da havde den gået travløb. Efter en uge kunne den lave galopanspring, ride på bane, knejse med nakken. Det hele. Fantastiske heste at arbejde med.

• #6   12. nov 2008 min traver kunne næsten gå passage i sin 'top-periode' og schenkelvigning i trav og skridt. Og rigtig flot galop med massere af balance og smidighed (: hun var rigtig fin ..

• #7   12. nov 2008 Min kan også lidt. (han er bare gammel, og jeg rider ikke så seriøst igen)
    Han kan fint gå til bidet, og kan sagtens lave et flot anspring, med en god og rummelig gallop, og så elsker han at springe. (:

Han er også kasseret som trav hest.

Kommentér på:
Travheste og dressur

Annonce