8. dec 2006 Følger: 125 Følgere: 122 Heste: 13 Emner: 1.399 Svar: 7.408
DIN hest's temperament? Ho - Hi - Va? {{forumTopicSubject}}
hej. jeg sad lige og tænkte lidt. På hvor forskelligt temperament de heste jeg har haft har været.
<b>Lotte (hoppe) f.eks : </b> er total cool - men kan tænder på et splitzekunkt - jeg vil katagorisere hende som "opmærksom" . hun er dog en venlig gemyt. elsker at snakke med folk. men hun kan osse være en rigtig bitch. jeg kan - som den eneste rider hende uden udstyr på marken. uden problemmer.
<b>Welvet (hoppe) f.eks : </b> er ret speciel. meget kærlig og vil rigtigt gerne snakke , hun er aldrig den sammen hest at ride på. den ene dag kan hun give dig en drømmetur og den anden dag gider hun ikke noget som helst. hun er ret nyssgerig - jeg vil katagoriser hende som meget varm.
<b> Baby (min mors - hoppe) </b> F.eks. : er rigtigt varm. hun er endnu ikke tilredet. men tror hun er meget ens med welvet i temperament.
Hvad med dine? er de varme , rolige eller opmærksomme? og er det en hoppe (ho) - hingst (HI) - vallak (va)
mar 2006
Følger: 136 Følgere: 142 Heste: 4 Emner: 316 Svar: 3.198
Han er det man kalder MEGET rolig. Man kan gøre ALT med ham, han er fuldstændig kold over for alt. dog kan han godt være lidt tændt hvis han er alene ude på tur, så kan han godt blive bange for noget han har set mindst 300 gange før..
<b>Sky Dancer (hoppe)</b>
Hun er det man kalder opmærksom. Hun er ret nervøs af sig, og kan ligepludselig bare tænde af, men hvis man feks. er på tur sammen med en anden, er hun helt rolig mærkelig hest.
<b>Claus (vallak)</b>
Eh, claus. hans temperament er helt hans eget tror jeg
Han er mega rolig når man går og pusler om ham, men en værre vildbasse når han bliver redet, og han er helt ustyrlig når han bliver reder helt alene xD
Det var mine yderst sære heste
sep 2007
Følger: 62 Følgere: 55 Heste: 2 Emner: 73 Svar: 423
mar 2006
Følger: 277 Følgere: 265 Emner: 346 Svar: 1.748
Men synes nu det er fint nok at blive mindet om at man ikke bare skal sidde og sove, men faktisk ride
Har hørt om hopper der slet ikke var til at arbejde med når de var hingstegale..
dec 2004
Følger: 313 Følgere: 289 Heste: 2 Emner: 951 Svar: 10.115
Magics temperament er som mit. Når jeg forklare jer hvordan Magics temperament er; så forklare jeg også mit ejet =):
Magic er en hest som helst ikke skal have for mange beskeder før han bliver stresset. Han skal have tydlige signaler som er til at forstå og som der ikke er nogen tvivl om. Når han får perfekte signaler er han helt vildt lærenem og han vil slå KNUDER på sig selv for at tilfredsstille mig.
Han er en hest som knytter sig meget til dem omkring sig. Et møde med en ny person og personen bliver aldrig slettet i hans hukommelse.
Man kan ikke sige om han er varm osv. Magic er som jeg er, og jeg er Emilie 8D
feb 2008
Følger: 38 Følgere: 40 Heste: 3 Emner: 105 Svar: 807
apr 2007
Følger: 30 Følgere: 43 Heste: 9 Emner: 398 Svar: 6.662
Sofie: Dejlig hoppe med en lækker gang blid og kærlig.. Rolig og "holder af alle, men elsker få" vil altid snakke og er super lærernem.. Helt cool overfor nye ting..
Chico: En lækker lille hingst som er rigtig rolig lærernem. Rolig/Opmærksom og helt cool overfor nye ting..
2 sidste er ikke redet.. Har 3 mere, men dem gider jeg ikke skrive ind..
jul 2006
Følger: 48 Følgere: 71 Heste: 2 Emner: 433 Svar: 3.578
Men i dagligdagen er hun en hoppe- hun kan have sine humørsvingninger (ligesom rytteren selv *g*).
sep 2007
Følger: 28 Følgere: 26 Heste: 3 Emner: 130 Svar: 1.021
nov 2004
Følger: 26 Følgere: 25 Heste: 1 Emner: 28 Svar: 1.037
sep 2007
Følger: 69 Følgere: 270 Heste: 3 Emner: 1.740 Svar: 37.032
Hun er ikke særlig snaksalig, gider ikke nusse og i det hele taget ikke en kramme hest selvom man tiltider får lyst ti ldet med den store bamse pels.
Også er hun bare Maja, lidt doven, lidt stædig, lidt gammel, lidt underlig, lidt af det hele.
jan 2006
Følger: 48 Følgere: 43 Heste: 2 Emner: 666 Svar: 12.495
Emily - hoppe, rigtig cool, sød, rolig.
Theo - vallak, hvis han får en lillefinger tager han hele armen.
Cashew - hingst, sød, rolig.
Anden hingst - sød, gør, hvad man beder om, cool, rolig, gør somme tider hvad han selv vil.
sep 2005
Følger: 91 Følgere: 93 Heste: 2 Emner: 387 Svar: 5.651
DIN hest's temperament? Ho - Hi - Va?