{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
679 visninger | Oprettet:

DIN hest's temperament? Ho - Hi - Va? {{forumTopicSubject}}

hej. jeg sad lige og tænkte lidt. På hvor forskelligt temperament de heste jeg har haft har været.

<b>Lotte (hoppe) f.eks : </b> er total cool - men kan tænder på et splitzekunkt - jeg vil katagorisere hende som "opmærksom" . hun er dog en venlig gemyt. elsker at snakke med folk. men hun kan osse være en rigtig bitch. jeg kan - som den eneste rider hende uden udstyr på marken. uden problemmer.

<b>Welvet (hoppe) f.eks : </b> er ret speciel. meget kærlig og vil rigtigt gerne snakke , hun er aldrig den sammen hest at ride på. den ene dag kan hun give dig en drømmetur og den anden dag gider hun ikke noget som helst. hun er ret nyssgerig - jeg vil katagoriser hende som meget varm.

<b> Baby (min mors - hoppe) </b> F.eks. : er rigtigt varm. hun er endnu ikke tilredet. men tror hun er meget ens med welvet i temperament.

Hvad med dine? er de varme , rolige eller opmærksomme? og er det en hoppe (ho) - hingst (HI) - vallak (va)

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  DIN hest's temperament? Ho - Hi - Va?
  • #1   6. nov 2008 <b>Sebastian (vallak)</b>
    Han er det man kalder MEGET rolig. Man kan gøre ALT med ham, han er fuldstændig kold over for alt. dog kan han godt være lidt tændt hvis han er alene ude på tur, så kan han godt blive bange for noget han har set mindst 300 gange før..

<b>Sky Dancer (hoppe)</b>
    Hun er det man kalder opmærksom. Hun er ret nervøs af sig, og kan ligepludselig bare tænde af, men hvis man feks. er på tur sammen med en anden, er hun helt rolig smiley mærkelig hest.

<b>Claus (vallak)</b>
    Eh, claus. hans temperament er helt hans eget tror jeg smiley
    Han er mega rolig når man går og pusler om ham, men en værre vildbasse når han bliver redet, og han er helt ustyrlig når han bliver reder helt alene xD

Det var mine yderst sære heste smiley

• #2   6. nov 2008 Min hest (May-Champ) Er en enmandspony - resveret! Han elsker mig og kysser hele tiden også videre! Elsker:-)

• #3   6. nov 2008 Rebel Prince er vallak, men han gik hingst længere end normalt. Han er derfor meget selvstædigt tænkene, og tager nogen gange "kampen" op i stedet for bare at gøre det man beder ham om. Altså med hensyn til ting han har gjort 1000000 gange før smiley
    Men synes nu det er fint nok at blive mindet om at man ikke bare skal sidde og sove, men faktisk ride smiley

Har hørt om hopper der slet ikke var til at arbejde med når de var hingstegale.. smiley

• #4   6. nov 2008 <b>Magic Dancer</b>
    Magics temperament er som mit. Når jeg forklare jer hvordan Magics temperament er; så forklare jeg også mit ejet =):

Magic er en hest som helst ikke skal have for mange beskeder før han bliver stresset. Han skal have tydlige signaler som er til at forstå og som der ikke er nogen tvivl om. Når han får perfekte signaler er han helt vildt lærenem og han vil slå KNUDER på sig selv for at tilfredsstille mig.
    Han er en hest som knytter sig meget til dem omkring sig. Et møde med en ny person og personen bliver aldrig slettet i hans hukommelse.
    Man kan ikke sige om han er varm osv. Magic er som jeg er, og jeg er Emilie 8D

• #5   6. nov 2008 Santos er en vallak og er meget varm! Han er ret hidsig. Håber dog det drosler lidt ned, når vi begynder at ride ham smiley

• #6   6. nov 2008 Daisi: EnmandsHOPPE med stort H. Opmærksom og ikke bange af sig, men kan lige pludselig blive vred på sin rytter og så skal vedkommende altså bare af. Jeg rider hende både med og uden bid, men kun på bane. Hun HADER at komme i skoven..

Sofie: Dejlig hoppe med en lækker gang blid og kærlig.. Rolig og "holder af alle, men elsker få" vil altid snakke og er super lærernem.. Helt cool overfor nye ting..

Chico: En lækker lille hingst som er rigtig rolig lærernem. Rolig/Opmærksom og helt cool overfor nye ting..

2 sidste er ikke redet.. Har 3 mere, men dem gider jeg ikke skrive ind..

• #7   6. nov 2008 Pippi er en hoppe. Hun er ikke at mærke noget på når hun er i brunst.
    Men i dagligdagen er hun en hoppe- hun kan have sine humørsvingninger (ligesom rytteren selv *g*).

• #8   6. nov 2008 Molly er hoppe med stort H - hun kan være den kærligste (især når der er børn til stede), men hvis hun er i brunst eller bare ikke gider, så er man i hvert fald ikke i tvivl!

• #9   6. nov 2008 Queen er frisk, men nogenlunde rolig.. Bliver dog let forskrækket i terrænet, så hopper vi et skridt til side, vurderer situationen og så videre igen.. Hun er ikke en enpersoners hest men heller ikke en allemandshest. Nogle kan hun lide, andre vil hun ikke engang tage en gulerod fra

• #10   6. nov 2008 Maja har alle 4 ben plantet solidt på jorden. Har endnu ikke oplevet hende stikke af eller blive bange - når hun endelig gør tripper hun højest et par skridt også er der ro på igen.
    Hun er ikke særlig snaksalig, gider ikke nusse og i det hele taget ikke en kramme hest selvom man tiltider får lyst ti ldet med den store bamse pels.
    Også er hun bare Maja, lidt doven, lidt stædig, lidt gammel, lidt underlig, lidt af det hele.

• #11   6. nov 2008 Amigo - vallak, cool, sød, rolig, stædig, snu.
    Emily - hoppe, rigtig cool, sød, rolig.
    Theo - vallak, hvis han får en lillefinger tager han hele armen.
    Cashew - hingst, sød, rolig.
    Anden hingst - sød, gør, hvad man beder om, cool, rolig, gør somme tider hvad han selv vil.

• #12   6. nov 2008 Cassie er en frisk hest, men generelt meget rolig og "nede på jorden". Jeg bliver bedre og bedre til at udnytte hendes friske temperament positivt. Hun er meget opmærksom og i nye situationer kan hun godt stresse meget. Hun er utrolig hys overfor andre heste - en rigtig ego hest, ligesom hun er 100% enmandshest. Cassie har det uden tvivl bedst i vante og trygge omgivelser.

Kommentér på:
DIN hest's temperament? Ho - Hi - Va?

Annonce