{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
356 visninger | Oprettet:

svæt at sælge hingst ? {{forumTopicSubject}}

Har nu haft mit dejligeplag til salg et stykke tid, men syntes ikke der har været den store interesse. Har været henvendelser og nogen har da også været og kigge.
Er det generelt med hingste ? eller er det kun min opfattelse ?

Lige en ting mere :o)
Når i har været ude og kigge på en hest, og i så ikke var intresseret i at købe den, giver i så besked til sælger ? eller lader i det bare ligge ?

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  svæt at sælge hingst ?
  • #1   1. nov 2008 Det ved jeg ikke om det er, men jeg ved da at jeg nok selv ville fra vælge det da vi ikke ville have plads o.s.v, men det må da være rimlig eftertraktet hvis man kan o.s.v.....

Det skal man, det vildt ireterende (staves?!?!) når de ikke gør det, især hvis de siger at de ringer tilbage, det havde vi nogle der gjorde, vi må da sige vi var lidt kølige over for dem de næste gange vi så dem til stævner og sådan. Jeg mener man helt klart skal give besked!

• #2   1. nov 2008 men jeg vil sigde at jeg intet har imod hingste.. ingen forskel der.(:

hmhm jeg kan svare ved det sidste spørgsmål, at jeg altid ringer tilbage til ejeren af hesten hvis jeg ikke vil købe den . . andet ville være uhøffeligt, jeg hader selv når folk ikke ringer tilbage..

• #3   1. nov 2008 Heej.

Nej der er ikke ret meget salg i hingste plage uden papirer dem kan du få alle steder fra. Godt råd på den kasteret istedet så er den faktisk mere værd når den er uden papirer.

Og så de altid rart at folk svarer tilbage så man ved om du bare er langtis om at svare eller om du ikke er interesseret.

Hilsen Tiana

• #4   1. nov 2008 Som Tiana også siger er det nok pga der ingen papire er på den. Man kan jo ikke rigtig bruge den til noget som hingst.
    Det er jo ikke en man vil købe og avle på.

• #5   1. nov 2008 Hmmja, jeg har så 2 hingsteplage til salg MED papirer.. og en dejlig Welsh Mountain-VALLAK, men der er ikke en eneste, der har været seriøst interesseret..

Generelt tror jeg "bare", at hestesalget er gået TOTALT i stå..

• #6   1. nov 2008 det er nok hestesalget generelt der er gået lidt i stå, vi er jo varslet at vi står for en verdensomspændende økonomisk krise, så mange vil jo helt vente med at købe hest til de ved hvor slemt det rammer...

Jeg ville altid give besked hvis jeg var ude at se en hest, har været med min nabo ude og kigge på mange heste, og de gange hun ikke har givet besked har jeg været irriteret på hende, for det kan man bare ikke være bekendt...

• #7   1. nov 2008 Sorte Perler, din vallak er lige hvad jeg ville købe til mine børn, men det nytter jo ikke noget at købe ponyen længe før børnene er planlagt.... (-;

• #10   1. nov 2008 Mr. Melle er urolig nem at håndtere og slet ikke hingstet. Syntes personligt selv at det ville være syndt at gøre ham til vallak nu, men igen smag og behag. Har haft skrevet i annoncen at for en mindre merpris ville jeg godt få ham kastareret, men det har ikke gjort at han er blevet mere interessant.

Ja han ikke med papir og ellers ukendt af race, men det gør ham vel ikke mindre værd som ridehest på sigt :o)

• #11   1. nov 2008 Den er mindre værd som ridehst når det er en hingst uden papiere, da folk hellere vil havde en vallak. Det er kun til besvær at den er hinsgt så.

Hilsen Tiana

• #12   1. nov 2008 Nu kan det godt være at jeg misforstår noget, men jeg vil da ikke mene at en hest uden papir er dårligere end en med papir......ridemæssig altså...
    Ved godt at forældrene til visse heste er "godt gående" og så skulle afkommet også blive "godt gående",men en uden "super forældre" kan jo også blive "godt gående"

Nogen hingste er jo ridemæssigt bedre end hopper og vallaker. Har selv haft en hngst som var bedre skruet sammen i den øverste etage end den vallak jeg har nu :o)

• #13   1. nov 2008 Nu er det jo heller ikke fordi jeg prismæssig ligger højt ::o), så jeg da mene han er det værd .:o)

• #15   1. nov 2008 jeg synes du har ret i at det er svært at komme af med dem, har selv samme problem. og min er virkelig billig smiley og han har været sat til salg i 3 måneder nu og der har ikke været EN for at se ham. og synes tit folk bare sms om han han købes på afbetaling eller han kan kasteres, og han står kun til 9500 og bliver virkelig en fin ridehest om 2 -3 år på 165 i stang ca. så er helt enig med dig i at det er svært at sælge for tiden smiley

venligst tina

• #17   2. nov 2008 selv om jeg ikke skulle sælge ham, så skulle jeg ikke avle på ham, og hvis jeg skulle havde papirne ikke betyde det store for mig.
    Vil sige jeg har haft en hingst, som jeg valgte at få kastareret, da jeg mente at han ville være nemmere at sælge, men næ nej. Jeg endte med at tabe en masse penge på ham, så det er en af grundene til at jeg ikke bare lige lader hans kronjuveler ryge.
    Men igen sådan er vi forskellige. Noget betyder noget for nogen og for andre noget andet.
    Mr. Melle er ikke en guldgruppe, men er heller ikke noget som bare skal give væk for hver en pris....

Kommentér på:
svæt at sælge hingst ?

Annonce